jag äter mjukglass
Det smakar gott förstår jag? :funderarpåattinförskaffalite
jag äter mjukglass
När jag stog i duschen igår kom jag på en grej. När jag kliade mig på naveln så kliade det samtidigt på drulen...hur fan kommer det sig
Hur hänger det ihop? E jag den enda med det "problemet"?
När jag stog i duschen igår kom jag på en grej. När jag kliade mig på naveln så kliade det samtidigt på drulen...hur fan kommer det sig
Hur hänger det ihop? E jag den enda med det "problemet"?
Det jag försöker säga är följande: Ransonera dessa 30-sträckor till ställen där det behövs. Dvs. dagis, skolor och vägarbeten under skoltid/arbetstid. Det är litet tröttsamt att åka 30 genom ett fullt framkomligt vägarbetsområde mitt i natten, är det svårt för vägarbetarna att lägga ned skylten eller ställa den i diket när dem går hem för dagen? Eller för kommunen att dra en soppåse över 30-skylten förbi skolan under sommarlovet?
En liten "varning" med just vägarbeten kan dock vara att hastighetssänkningen inte alltid bara är där för arbetarnas skull, utan för att vägen kan vara dålig. Råkade ut för det så sent som i förrgår på gudöbroleden (mellan haninge och tyresö).. låg hastighetsgräns, helt tomt på folk så det såg OK ut. Helt plötsligt kom en 3 cm hög kant i asfalten. Tur att man inte satt för nära tanken
Vet när helikoptern är ute och flyger, då sätter även jag på farthållarenSomliga är nötter, andra blir av med körkortet
Du får inte ladda ner från internet heller.Alla hastighetsbestämmelser skall väl respekteras? De finns ju av en anledning.
Kom på en sak:
Lystring, lystring alla frigolithjon....
Bilda familj, köp kåk och återkom om 10 år!
Väx upp för fan.....
Jag kör efter mitt omdöme ibland går det under skyltad hastighet. Vid andra tillfällen går det snabbare vad är problemet.
Sen ska jag vara ärlig så tror jag inte det är en enda tomte som sätter "farthållaren" på 30 och håller det, förutom customskändaren och dylika nötter.
Det är alltid föraren av fordonet som ska göra bedömningen av vilken hastighet som är lämplig att hålla, detta oavsett vilken hastighet som står på skylten. I vissa lägen kanske det bara är lämpligt att hålla 50-60 fast det står 90 på skylten. I andra lägen går det bra att hålla 80-90 där det står 50.Och vem fan ska göra den bedömningen?
Vet när jag blir lynchad eller inte, men vad ett förstoppat pucko skriver är för mig väldigt ointressant.Det är inte rekommenderat att tänka själv i Sverige speciellt inte i trafiken..
Men du menar att du anpassar din körning efter situationen och inte enbart efter skyltarna, håll tyst om det så du inte blir lynchad
Ja i teorin. Är lite svårt att respektera den svenska skylthysterin ibland dock, vägar som byter hastighet 5 ggr längs en raksträcka helt omotiverat får en att tröttna. Att försöka detaljstyra hur trafikanter beter sig mha skyltning är idiotiskt och kontraproduktivt, bättre att ge folk enkla spelregler och låta dem öva upp sitt förnuft. Italiensk skyltning är exemplarisk och nåt Sverige borde ta efter.Alla hastighetsbestämmelser skall väl respekteras? De finns ju av en anledning.
Det var sagt att den skulle ha varit "fräst" redan till i år, eller om det var i fjol, men inget hände. Det var inte ett rykte (då) utan låg som officiell notis men nu har jag inte länkarna kvar. Bör dock gå att kolla med VV gällande status på det. Kan ju ha blivit inställt.Det surrar ett rykte om att Bulten kommer att ''fräsas'' nästa år.
Vad jag menar är att 30kmh skylten finns av en annledning! Kör då 30.
50 kmh är ett riktmärke och där bör man inte hålla 90-120kmh detta helt beroende på situation! (som tidigare nämts)
60 är väll då lite mindre risk än 50 för barn/cyklister och dyrligt.
Men allt handla om sunt förnuft inngen bör köra 70 förbi ett dagis bara för att det är 50 eller?
Om du sedan kör 200 på Essingen/Nynäsvägen en kväll det skiter då jag personligen i!
Jag vill dock inte ha ett barns liv på mitt sanvete!
VILL DU?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |