Till er som kör som svin på 30 sträckorna

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
Honda SP1 -00
Många som citerar sitt goda omdömme när dom blir kritiserad för att dom kör för fort...
Intresant:
Just detta omdömme , eller bristen av detta som är anledningen till att inträffar så mycket olyckor. Att åka fort å högljutt på slangen impar inte på omgivningen när de sker mitt i stan. Snarare motsattsen.....

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Någon som vet om det är olagligt att lägga ut spikmattor inför en viss person? Han åker runt på en kina fiddy utan ljuddämpare .. och försöker toppa den utanför mitt hus, 30 dvs.. och det är dagis, idrottsplats m.m .
Han har varit nära på att köra in i mig, och på mig.. Så nu får det vara nog!

Så det är bara en liten tanke? Eller är man tvungen å jaga honom å snacka vett me honom? första lösningen verkar bäst..

Jag är ingen ''moral'' person jag heller, men hissen verkar inte gå ända upp i hans skalle, med tanke på hur han håller på.

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
KTM 690 SMC
Någon som vet om det är olagligt att lägga ut spikmattor inför en viss person? Han åker runt på en kina fiddy utan ljuddämpare .. och försöker toppa den utanför mitt hus, 30 dvs.. och det är dagis, idrottsplats m.m .
Han har varit nära på att köra in i mig, och på mig.. Så nu får det vara nog!

Så det är bara en liten tanke? Eller är man tvungen å jaga honom å snacka vett me honom? första lösningen verkar bäst..

Jag är ingen ''moral'' person jag heller, men hissen verkar inte gå ända upp i hans skalle, med tanke på hur han håller på.

Vad tror du själv, allvarligt?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo, men i det här fallet är det alldeles för många som just INTE tänker. Detta forum har utmärkta exemplar av frigoliter som just visar att det är så.

V.S.V

Jag brukar ofta anses som en moralkärring av andra på det här forumet då jag förespråkar återhållsamhet av allt som kan reta allmänheten (buller, fart, omkörningar på fel sida osv..)

Men jag har ändå någonstans förståelse för att det är kul att köra fort och att man vill modifiera sin motorcykel för mer effekt även om det leder till mer buller, och framförallt kallar jag inte folk hjon kors och tvärs.

Du har inte skrivit ett enda positivt inlägg såvitt jag kan se, allt du skriver är negativt mot sporthojsåkare, och du kryddar alla dina inlägg med ditt egenpåkommna favoritord.

Skulle det inte vara bättre för dig att lämmna den här siten och uppsöka något glidar/customforum, eftersom det verkar vara ditt intresseområde?

Ett litet tips bara, folk på custom/glidare kör också för fort och bullrar, försök låta bli att smäda dom för det så kanske du välkomnas på ditt nya forum.

Kaffesvett

Ordning på torpet!
Gick med
31 Jul 2009
Hoj
93 Honda CBR600f
Hade jag haft barn i ett villaområde där kidsen spelar fotboll på gården, bollen lätt åker ut på 30-vägen och där visar det sig att det är hojförare som gasar på.

Japp, jag hade också börjat grusa vägen då, inte för att skada någon men för att skydda mina barn. Sen satt upp en skylt med "Rullgrus på vägen"
Vem fan vill att en hoj ska dundra förbi där ens son eller dotter ska lära sig att cykla på en 30 väg typ?

Risken ökar väl att man kör på barn om man tappar bromsförmåga när man slänger ut rullgrus inte sant? men om man ser skylten " galen man slänger ut rullgrus" så kan de funka!:tummenupp

fjoddan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2009
Hoj
blackbird 97:a
rolig läsning, hastighets skyltarna är bara en rekomendation? det är nog högertrafiken också, fast det är klart det är väl upp till förarens bedömning vilken sida man kör på, om man stannar vid stopp,kör mot rött. synd att det ska kanske kosta ett liv innan folk vaknar upp

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Bergatroll
Jag brukar ofta anses som en moralkärring av andra på det här forumet då jag förespråkar återhållsamhet av allt som kan reta allmänheten (buller, fart, omkörningar på fel sida osv..)

Men jag har ändå någonstans förståelse för att det är kul att köra fort och att man vill modifiera sin motorcykel för mer effekt även om det leder till mer buller, och framförallt kallar jag inte folk hjon kors och tvärs.

Du har inte skrivit ett enda positivt inlägg såvitt jag kan se, allt du skriver är negativt mot sporthojsåkare, och du kryddar alla dina inlägg med ditt egenpåkommna favoritord.

Skulle det inte vara bättre för dig att lämmna den här siten och uppsöka något glidar/customforum, eftersom det verkar vara ditt intresseområde?

Ett litet tips bara, folk på custom/glidare kör också för fort och bullrar, försök låta bli att smäda dom för det så kanske du välkomnas på ditt nya forum.

Klokaste inlägget i hela tråden! *väntar intensivt på skändarens replik*

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Tycka vad man vill men det mesta i livet är ett fritt val.
Men många inte vilja ha detta fria val utan vill bli tillsagda hur de ska göra, dät är oxå fine. Inga problem.

Problem uppstår oxå då folk ur den ena eller andra kategorin försöker övertyga "motståndar" laget om vad som är rätt o så.

Då är det dags för popcorn, för nej jag tror inte att zombies från vardera sidan kommer att vakna upp

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
för att citera en i denna tråd (ändrat lite bara)

Dvs 30 eller för den delen 50 av skäl ett vettigt skäl tex bostadsområde är helt ok o där håller man hastigheten.

Men "markvibrationer" ... Det är inget skäl. Det är en dålig ursäkt för nån princip sak.

EDIT: Det skulle lika gärna kunna vara "lös springande katter" som "markvibrationer" eller nått annat dummt

Jaha. Och vad som är "vettiga skäl" och vad som bara är "principer" bestämda av någon annan, det avgör du helt på egen hand?

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Man får inte köra för fort :7peta

Jo det får man för det är kul :yoparty

Nej det får man inte :7peta

Jooooooooo det är ju kul :yoparty:tuttar

Nej för jag håller alltid alla hastighetsgränser och alla som kör för fort är dumma :gnissla

Jävla moraltant, det här är sporthoj,com och här kör vi fooooooor :yoparty:yoparty:yoparty

Nä det får ni inte, jag är värsta helgonet och gör aldrig någonting fel och ni får inte heller göra det. :mad::mad::mad:

Äsch du vågar bara inte köra snabbt och därför ska ingen annan få göra det heller :glömdet

Ni är dumma allihop, alla sporthojsåkare är dumma, även alla som vill ha sporthoj är dumma. Ja alla utom jag är dumma... Man får inte köra för fort :mattias

Så nu har jag tjaffsat åt er lite så den här tråden kan låsas :D:arsele

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...