Till er som kör som svin på 30 sträckorna

SwePatrik

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
00, Honda, SP1
Den där stadskörningen var riktigt skön så ska det se ut :yoparty.

Sen det där som skrivs i dom flesta moralpredikningstrådar :rolleyes: Att en liten liten skara förstör för alla fattar inte riktigt det där alltså när man är ute o köra hoj o ser andra hoj åkare så verkar dom flesta o då alltså betydligt mer än hälften inte hålla sig till spec många regler så det där är nog bara massa bullshit för att tråkisarna inte vill känna sig ensamma i sitt gnällande... :mad:
och sen det där med 30 a visst utanför skola o bla bla dom dagar o tider då det e så men på kvällar nätter fan om det springer massa ung jävlar där då så är det väll nått fel på deras föräldrar. så då kan man lät brassa på i 50 70 100 eller vad man känner för beroende lite på förutsättningarna :gnissla

Just det en grej till dom som moralpredikar om vilka lagar som får brytas o inte brytas alltså vad skulle vi göra utan er som vet exakt vart gränsen går o ska bestämma åt alla att dom lagar ni tycker ska följas ska följas o dom som inte ska följas kan man skita i... hmm.... ne sköt ni erat o låt oss a typ MAJORITETEN sköta vårat tack o adjö :glömdet

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
" gamla tyresövägen så är det 30 på grund av dålig mark som gör att husen skakar, samt väldigt mycket barn och barnvagnar."

hojar ala 200 kg lär inte påverka marken ifall de körs i 50 km/h, gatan är väl enormt bred där, jag försvarar inte de som körde då jag inte vet något om det men 50 där skulle väl inte vara någon trafikfara med den uppsikten man har där, ifall man är vaken, har ju varit 50 där förr om jag inte minns fel.

i övrigt så är inte bilar bättre, hojar låter oftast lite mer vilket inte ger en sann bild av hastigheten mot ex. bilar som kör i samma hastighet, guidade en polare, som inte är från Sth, på stan, han tyckte det var lite högt tempo då han inte är van vid citytrafiken så jag sa ok vi tar det lite lugnare då, vad händer då jo bilarna kör om oss i innerfilen och såg allmänt irriterade ut då vi störde den vanliga trafikrytmen.

edit: såvida det är korsningen från coop och bort mot skarpnäck.

Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Kom precis ut från en bombarrepa i staden. Riktigt fint denna tid på dygnet inte många bilar och många som vaknar när man slår i varvbryt.
På hem vägen slog varvbrytet på 6an precis när jag klippte en gammal dam på insidan, det hela resulterade i att hon vinglade till och drog in i en stolpe. Garvade hela vägen hem

Sekelj

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Hoj
-00 Honda 929
Kom precis ut från en bombarrepa i staden. Riktigt fint denna tid på dygnet inte många bilar och många som vaknar när man slår i varvbryt.
På hem vägen slog varvbrytet på 6an precis när jag klippte en gammal dam på insidan, det hela resulterade i att hon vinglade till och drog in i en stolpe. Garvade hela vägen hem

:D
körde me precis hem från jobbet tyvärr lite mer trafik :mad:

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag kom med bussen till jobb och shit vilken bombrepa den gjorde, 60 på 40:ans område, vi var 3min tidigare än vanligt!

Cicci W

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2007
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Vad är problemet med att hålla 30?? På de vägarna finns det ju särskilda skäl till att det är så låg hastighet; skolor, dagis, bostadsområden etc. Jag antar att flertalet här på forumet har egna barn eller syskonbarn och för all del andra bekanta eller anhöriga som uppskattar att hojåkare och bilförare respekterar hastigheten.

Det är bara töntigt, omoget (vi är ju några runt 30-35 som kör och det där är ju beteende a la en 15-åring) och omdömeslöst att köra för fort i sådana områden. What´s the point, undrar jag :va? Mer än att göra folk förbannade, rädda och dra ner ryktet för hela mc-kollektivet. Känns som om vi får ta en hel del skit ändå.

Välj med omsorg vart fan du gasar!!

OverDrive

BRAAAP!
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
KTM 690 SMC

:D haha fi fan, hårt!

BigDog

Medlem
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Ducati
körde enduro för första gången i mitt liv igår. det gick fan knappt att komma upp i 30 i de halvmeterdjupa spåren, pölarna, över stockarna o stenarna.

kanske alla jävla indoiter som inte fattar att 30-zon definitivt finns där av en anledning skulle börja åka enduro istället.

inte sällan hamnar jag själv 1 km bakom polare när man åker genom samhällen på olika rundor. när de stannar en bit fram o undrar vart fan jag tog vägen, undrar jag glatt om de inte såg 50-skylten. lite senare, på 70-väg, får jag sitta o bromsa för att en del av dem inte vet hur man klämmer en kurva i lite fart utan att skita på sig.

imorrn blir det en sväng i enduro-spåret igen. om bara den jävla träningsvärken vill släppa efter bara...

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Nada
Hade jag haft barn i ett villaområde där kidsen spelar fotboll på gården, bollen lätt åker ut på 30-vägen och där visar det sig att det är hojförare som gasar på.

Japp, jag hade också börjat grusa vägen då, inte för att skada någon men för att skydda mina barn. Sen satt upp en skylt med "Rullgrus på vägen"
Vem fan vill att en hoj ska dundra förbi där ens son eller dotter ska lära sig att cykla på en 30 väg typ?

Sätt upp en skylt där det står "Lekande barn" istället?

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Man känner ju att det är läge för en karikatyr ala "Ronny och ragge" riktad mot genomsnittliga Sporthojsföraren:
"Ahh fannn skaru mä å åka nitti på fämtivägggggg! Woh WOH!"

Kanske ska maila SVT och be dem kontakta Granberg och Settman så kan det ju bli nåt riktigt roligt :tummenupp
Vore skönt om någon "töntade till" hojåkandet lite, om det nu behövs iofs...

Män (i majoritet) mellan 20-40 år som kör som några jävla hojtjuvar...PINSAMT!:huvet

Last edited:

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
hojar ala 200 kg lär inte påverka marken ifall de körs i 50 km/h, gatan är väl enormt bred där, jag försvarar inte de som körde då jag inte vet något om det men 50 där skulle väl inte vara någon trafikfara med den uppsikten man har där, ifall man är vaken, har ju varit 50 där förr om jag inte minns fel.

edit: såvida det är korsningen från coop och bort mot skarpnäck.

Detta är från coop ned mot s-näck
Om en hoj kommer körandes där i 50 så märker man inte det i husen, men när en buss eller bil kommer i 50 eller snabbare så skakar det i husen.
Men i Onsdags så skakade det i husen när hojarna åkte förbi och varvade ut 3-4 växlar.

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
Aprilia RSV Mille
30 ska absolut respekteras! 50 är en bedömningsfråga :)

Håller nog inte riktigt med eftersom det numera finns 30-skyltar lite överallt.
Tex åker jag varje dag tur/retur till Kista där en mycket lång sträcka mellan Kista norra och E4 är 30 km/h pga vägarbete, men om jag drar från kontoret 4-5 timmar efter att bygg-gubbarna åkt hem, varför i helsike ska jag hålla 30 i en 1km? Vägen är ju lätt god för 100 km/h.

För ett gäng år sedan när 30-skyltarna faktiskt indikerade att det fanns en skola, ett dagis, ett ålderdomshem, lekande barn, tafflig väg osv, så fanns det god anledning att slå av på gasen.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Håller nog inte riktigt med eftersom det numera finns 30-skyltar lite överallt.
Tex åker jag varje dag tur/retur till Kista där en mycket lång sträcka mellan Kista norra och E4 är 30 km/h pga vägarbete, men om jag drar från kontoret 4-5 timmar efter att bygg-gubbarna åkt hem, varför i helsike ska jag hålla 30 i en 1km? Vägen är ju lätt god för 100 km/h.

För ett gäng år sedan när 30-skyltarna faktiskt indikerade att det fanns en skola, ett dagis, ett ålderdomshem, lekande barn, tafflig väg osv, så fanns det god anledning att slå av på gasen.

Mja, jag håller med på ett sätt. Men jag håller nog 30 endå fast jag tycker det är fel att de inte byter till t ex 50 skyltar när de går hem. Tror betydligt fler skulle sakta ner vid byggen om man visste att det bara satt en skylt när de jobbade där :fakta

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Komme just ihåg att då jag bodde i Järfälla fanns det en fin 30skyllting. (den är iofs ändrad nu)

Det var en 30skyllt utanför en skola med tilllägget "Skoldagar"
Givetvis var den en man som åkte dit för fortkörning där.
50 på den "30"sträckan.
Gubben vägrade erkänna o överklagade o vann.
Varför?
Jo, det var ju nu så att just den dagen var det en Skolfri vardag.
Detta hade ju inte polisen nån koll på...

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept