Utmärkt. Tack Robin.
Så, fattar ni nu då ?
Vad kallar ni dessa ''herrar'' som kör på detta sätt?
Sporthojsåkare och gräddan av den Svenska intelligentian?
[YOUTUBE-ID]UmEv2ZQPMkg[/YOUTUBE-ID] så e det i city
//Robin
Ser ju ut som en vanlig EU-moppekörning i stan, typ. Vad är grejen?
Vad tror du själv, allvarligt?
Kom precis ut från en bombarrepa i staden. Riktigt fint denna tid på dygnet inte många bilar och många som vaknar när man slår i varvbryt.
På hem vägen slog varvbrytet på 6an precis när jag klippte en gammal dam på insidan, det hela resulterade i att hon vinglade till och drog in i en stolpe. Garvade hela vägen hem
Kom precis ut från en bombarrepa i staden. Riktigt fint denna tid på dygnet inte många bilar och många som vaknar när man slår i varvbryt.
På hem vägen slog varvbrytet på 6an precis när jag klippte en gammal dam på insidan, det hela resulterade i att hon vinglade till och drog in i en stolpe. Garvade hela vägen hem
Hade jag haft barn i ett villaområde där kidsen spelar fotboll på gården, bollen lätt åker ut på 30-vägen och där visar det sig att det är hojförare som gasar på.
Japp, jag hade också börjat grusa vägen då, inte för att skada någon men för att skydda mina barn. Sen satt upp en skylt med "Rullgrus på vägen"
Vem fan vill att en hoj ska dundra förbi där ens son eller dotter ska lära sig att cykla på en 30 väg typ?
hojar ala 200 kg lär inte påverka marken ifall de körs i 50 km/h, gatan är väl enormt bred där, jag försvarar inte de som körde då jag inte vet något om det men 50 där skulle väl inte vara någon trafikfara med den uppsikten man har där, ifall man är vaken, har ju varit 50 där förr om jag inte minns fel.
edit: såvida det är korsningen från coop och bort mot skarpnäck.
30 ska absolut respekteras! 50 är en bedömningsfråga
Håller nog inte riktigt med eftersom det numera finns 30-skyltar lite överallt.
Tex åker jag varje dag tur/retur till Kista där en mycket lång sträcka mellan Kista norra och E4 är 30 km/h pga vägarbete, men om jag drar från kontoret 4-5 timmar efter att bygg-gubbarna åkt hem, varför i helsike ska jag hålla 30 i en 1km? Vägen är ju lätt god för 100 km/h.
För ett gäng år sedan när 30-skyltarna faktiskt indikerade att det fanns en skola, ett dagis, ett ålderdomshem, lekande barn, tafflig väg osv, så fanns det god anledning att slå av på gasen.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|