När blev det moralkakornas mecka härinne?
Nu är jag ju varken forumägare eller moderator, men det här är väl ändå ett diskussionsforum och alla bör ha rätt att både ha en åsikt och yttra den.
(Det är också valfritt att både läsa och skriva i trådar.)
Jag gillar att åka hoj. Det är kul att köra FORT, men det är oxå kul att bara "åka hoj". Jag tycker inte att det per automatik är lämpligt att köra fort bara för att vägen är grusfri och jag tycker att jag har kontroll. Det kan finnas helt andra anledningar till en låg hastighetsgräns än just de som jag råkar känna till.
Nu kan jag inte svara för vad andra skriver, men jag har min åsikt och försöker med hjälp av mina argument framföra den.
Om man tycker att det är värt en eventuellt ökad risk som det kan innebära att pressa det där lilla extra och är ok med att kanske inte kunna gå på muggen själv i framtiden, eller att man kanske t om kör ihjäl sig så är det det verkligen helt OK för min del att de gör det. Jag tycker bara att man ska va försiktig med att utsätta tredje part för en risk om det är mot dennes vilja.
De som tycker att hastighetsgränser inte gäller just dem är självklart också lika välkomna att komma med sina argument till varför det är så.
Jag tycker att det är lika intressant att läsa de argumenten som mina egna.
Det är ju trots allt vad en diskussion går ut på.
Jag personligen tycker inte att alla som kör fort är idioter. Och alla som kör fört tycker förhoppningsvis inte att jag är det heller. Man har olika inställning.
Det blir bara så patetiskt när man i en tråd berättar hur man skiter i allt och berättar att man minsann kör hur fort man vill, för man har ju ändå full kontroll, men när man sen ligger som ett paket på sjukan så förväntar man sig att folk ska visa symapti och bry sig.
(I övrigt en intressant och underhållande tråd, kul att folk engagerar sig).
Och kör man efter sin egen förmåga är det helt ok för min del så länge det rimmar med andra trafikanter också.
Jag håller med faktiskt till viss del med dig i det jag citerat.
Jag blir bara lite förvånad över att det är så många olyckor trots att alla som man pratar med och de som skriver på SH verkar ha full koll på, och anpassar sig efter sin förmåga.
Antingen så handlar det alltid om otur, eller så är de som krockar helt enkelt inte medlemmar här.
(Nu syftar jag inte på just dig då jag inte har en aning om hur du kör.)