Till er som kör som svin på 30 sträckorna

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Givetvis!

Det jag reagerar på är att det har lavinökat medlemmar som tycker det är omoraliskt att åka 51 på 50 väg, man ska ha reflexväst etc.

nu har jag inte vart medlem lika länge som jag läst på detta forum. Men oavsett forum så har antalet moralpredikare ökat de senaste åren.
Där kring 00' 01 02 var det ju de flesta här o på Zatzy o några forum till, intresserade av att köra fort på gatan.
nu känns det som majorites intresset har svängt.
Nu verkar det som "visst får du köra, men inte fortare än lagen tilllåter. Ajabaja"
Måste vara jante-lagen o svensson avensjukan eller nått.
"Det kallas omoraliskt när andra gör det man själv har lust att göra. ~Otto Ludwig"

Vill man att det inte ska se trafikolyckor, förbjud all trafik. Svårare än så är det inte.
o dessutom för att citera Mats Egentligen @ idg.se's forum

"Det tar bara ett extra val att ta bort grundlagsskydd. Inte så svårt. Vi är alltid max 4 år från att ha avskaffat demokrati och infört dödsstraff, tortyr och obligatoriskt lyssnande på Brittney Spears."

dvs 4 år från att förbjuda alla fordonstrafik om det nu skulle vara så hemst.

Olyckor tillhör vardagen. Tycker ni inte om det?
Taskigt, Välkommen till verkligheten

Sen kan man ju alltid stå o skrika sig hes för personer som ändå inte kommer att lyssna. ALLA VET att
ja det är olagligt att köra för fort.
ja det är inte smart att på alla ställen köra för fort.

Men att få det tyckt ner i halsen alla bästa Jehovas stil ...

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag brukar överdriva aktsamheten i 30-50 områden. Där syns man mest och folk håller bra koll i en liten stad som hemma. Så visar man sig duktig där så blir man oxå omtyckt. Finns inte heller nån anledning att ha bråttom i villa-område eller stad. Blir själv bara irriterad på hojar och bilar som låter och vässnas och tror dom är så jävla häftiga för att de kan köra fort bland folk.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Men att få det tyckt ner i halsen alla bästa Jehovas stil ...
Om man lägger ut sin filmade bombrepa eller skryter om hur man har gjort någon helt omdömeslös körning på ett publikt forum som Sporthoj så tycker jag att det är helt ok att personen i fråga får rejält med svar på tal. Det är när det klagas redan över 100 på 90-väg som det blir onödigt, lite ropa varg-princip.

Och som redan poängterats så är det ju ett diskussionsforum. Skriver man något får man ofta svar, både positiva och negativa. Det är personliga påhopp och liknande som inte ska tolereras.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Olyckor tillhör vardagen. Tycker ni inte om det?
Taskigt, Välkommen till verkligheten
.

Så din devis är helt enkelt, "det är skit samma hur man kör där risken är som störst* att någon annan drabbas för det kommer alltid att ske olyckor". :va
Verkar ju fullkomligt logiskt. Skit samma om det är 100 eller 300 som omkommer, omkommer en kan alla lia bra omkomma. Välkommen till verkligheten...

Är väl knappast nåt snack om nån jävla "jante-lag" att anse att det är i rimlighetens namn inte för mycket begärt att hålla sig i skinnet bland gemene man som avskyr hojar? Snarare ett medel för artens överlevnad än nåt trams om "avensjuka" :rolleyes:

Sen om skrika sig hes är den sista utvägen för att i möjligaste mån minimera skadan uppkommen av imbecilla personers verk, ja då må det vara "allt är bättre än inget".

*= med störst risk får ses till sträckor som är skyltade med just 30-50 då dessa begränsningar sällan sätts utan en viss form av riskanalys.

/Snokis, som vill fortsätta att ha förbannat kul med sin hoj ute i trafiken och inte drabbas av den kollektiva bestraffning som få ruttna ägg grundlägger.

Wize

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
07 KTM
nu har jag inte vart medlem lika länge som jag läst på detta forum. Men oavsett forum så har antalet moralpredikare ökat de senaste åren.
Där kring 00' 01 02 var det ju de flesta här o på Zatzy o några forum till, intresserade av att köra fort på gatan.
nu känns det som majorites intresset har svängt.
...

lite crazy gissning så här från lilla mig.. Har folk sen dessa guld år 00-02 blivit äldre? inte alls säkert att det stämmer inte på alla dock :banana

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
lite crazy gissning så här från lilla mig.. Har folk sen dessa guld år 00-02 blivit äldre? inte alls säkert att det stämmer inte på alla dock :banana

Eftersom de flesta är nya medlemmar så borde inte det ha med saken att göra? :va

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept