CorbenDallas
Memento te mortalem esse!
Det handlar ju om användningsområde. Det är väldligt få här som kan utbyttja en rejält trimmad hoj på bana. Men på landsväg kanske det funkar. Det finns ju flygrakor...
det är inte i kurvorna du ska gasa det är ut ur kurvorna och då gör det inget om du har lite effektAsylum_Nakaza skrev:jag behöver inte trimma mer, snarare tvärt om. när man ligger ner mycket i kurvor och gasar på så behövs det inte mycket hästar för att det ska släppa, så ni vet det.. inte för att det har hänt mig nått men jag har kommit till insikt om hur lite effekt man egentligen behöver....
Lokke skrev:Ärligt talat så tror jag att största delen av oss gör det p g a intresset att meka med hojen, för att få den där personliga touchen över det hela, och framför allt att få den att låta som en riktig hoj.
För handen på hjärtat, hur många här skulle köpa en effektljuddämpare som LÄT exakt lika som orginal och SÅG exakt lika ut som orginal, men att hojen fick 3-4 hästar till på toppen..??
Asylum_Nakaza skrev:jag tycker också det är kul att skruva på hojen, och trimma och få mera effekt osv. men vad ska man med effekten till? på kurviga vägar använder jag inte mer än 9000 varv, högre än så och hojen antingen stegrar ur kurvor eller slirar osv..
jag har lagom problem med att köra hojen rent tekniskt på vägarna, hur ska man kunna accelera för att stabilisera hojen genom svängen när det inte ens går att kontrollera gashandtaget för det finns så mycket effekt?? jag brukar växla upp bara så ni vet.
Asylum_Nakaza skrev:jag tycker också det är kul att skruva på hojen, och trimma och få mera effekt osv. men vad ska man med effekten till? på kurviga vägar använder jag inte mer än 9000 varv, högre än så och hojen antingen stegrar ur kurvor eller slirar osv..
jag har lagom problem med att köra hojen rent tekniskt på vägarna, hur ska man kunna accelera för att stabilisera hojen genom svängen när det inte ens går att kontrollera gashandtaget för det finns så mycket effekt?? jag brukar växla upp bara så ni vet.
Lokke skrev:Har du inte lyckats ta dig till nån bana än??
maverick_750rr skrev:Finns de som kör hela sitt liv och undgår banorna för det.
Vad vill du ha sagt?
750RR
Lokke skrev:Kör hela sitt liv? Jo, och en del personers liv blir kort just p g a att dom inte kan hålla igen på landsväg. Kör man ofta bana så tror jag att man har lättare att hålla tillbaka på landsväg....eller så e det bara nåt som kommer med åren....
Det jag vill ha sagt är att om man ideligen håller på å skryter om hur himla brutalt man kör, i klar text eller mellan raderna, i olika trådar å hittills endast kört på landsväg så tycker jag att det skulle va på sin plats, och ligga i eget intresse, att leta sig ut mot en bana för att faktiskt koncentrera sig på att KÖRA hoj.
Nåja, smaken e som baken men jag förstår inte hur en del e funtade som oftast kör som idioter på landsväg men inte e intresserade av att åka bana. Inte råd? Inte tid? Rädd för att bli ifrånåkt? Vad? Långt avstånd till banan kan ju va en orsak, men om intresset finns så e det ganska överkomligt.
Lokke skrev:Kör hela sitt liv? Jo, och en del personers liv blir kort just p g a att dom inte kan hålla igen på landsväg. Kör man ofta bana så tror jag att man har lättare att hålla tillbaka på landsväg....eller så e det bara nåt som kommer med åren....
Det jag vill ha sagt är att om man ideligen håller på å skryter om hur himla brutalt man kör, i klar text eller mellan raderna, i olika trådar å hittills endast kört på landsväg så tycker jag att det skulle va på sin plats, och ligga i eget intresse, att leta sig ut mot en bana för att faktiskt koncentrera sig på att KÖRA hoj.
Nåja, smaken e som baken men jag förstår inte hur en del e funtade som oftast kör som idioter på landsväg men inte e intresserade av att åka bana. Inte råd? Inte tid? Rädd för att bli ifrånåkt? Vad? Långt avstånd till banan kan ju va en orsak, men om intresset finns så e det ganska överkomligt.
Chefen Alabama skrev:Nja, tycker att det är precis tvärtom.
Har hört kommentarer som: "Sist jag var på åsen lärde jag mig så j-a mycket, kan hålla bra bit över 200 i dom här kurvorna efter den banåkningen", osv
Mattias skrev:Asylum Nakaza tycker att han är asbra på att köra hoj och vill skryta lite förtäckt sådär. Låt honom göra det då.
Lokke skrev:Ja fan, ni svenskar!
Inte kan ni rösta ja till EMU och inte kan ni köra hoj vettigt! Va fan kan ni egentligen? Förutom laga snus?
Om du undrar varför jag inte svarar så håller jag på och tänker fortfarande...Lokke skrev:Ja fan, ni svenskar!
Inte kan ni rösta ja till EMU och inte kan ni köra hoj vettigt! Va fan kan ni egentligen? Förutom laga snus?
K-Micke skrev:Bra sagt. Det är mycket smartare att lägga pengarna på bättre fjädringskomponenter, lägre vikt och lättare fälgar. Det är nåt man märker direkt när man kör.
Goodstuff skrev:vI kAn jöRa versta feta INtärnetforUmet om hojjar!! FinnjävvEl!
Lokke skrev:Ja fan, ni svenskar!
Va fan kan ni egentligen? Förutom laga snus?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |