orangebusa
Sporthojsnörd
Ja jag har varit där ett par gånger, och åkt bil runt landet(inte norra delen) och det är perfekt att semestra i. när det inte är krig alltså.Hej mina rötter är från libanon . Har varit där nere en gång kan lova dig att du kommer aldrig glömma den resan . massa brudar samt sprit där nere . http://www.google.se/imgres?imgurl=...mage_result&resnum=4&ct=image&ved=0CBYQ9QEwAw
japp, jag var i Baalbek och hälsade på en kompis föräldrar. och det är verkligen värt att se.Grymt bra val av semetermål Jag va där 91 (efter kriget) och 93,har halva min släkt bor där nere..Det va ju kännt redan innan kriget att det va ett glamoröst land (för dom som inte vet) Medelhavets pärla Det är ett riktigt fint land,stort som skåne.. Men fina berg och gamla fina städer..Glöm inte Baalbek!
jag har funderat på kustvägen där, men det kanske är roligare att köra i bergen. hur är vägarna där?Jag skulle åkt Prag-Wien-Zagreb och sen antingen via Kroatiska kusten eller ännu hellre in i Bosnien vid tex Slavonski Brod och ner över Sarajevo via Tuzla och vidare mot Podgorica. Då kommer du få åka mycket roliga bergsvägar.
Han har rättMin lokala pizzabagare är libanes o han talar alltid om hur underbart det är i Beirut, billig sprit o lättfångade , Prag har jag själv besökt med samma kommentar!