Till Libanon

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
suck...
Joda, du klarar turen Rostock/Travemünde til Wien på 10-12 timmar.

Men då ska man booka rum innan man åker iväg så man slipper tenka på det fenomenet. Ring vid lunsj-tid til hotellet och meddela at du är på veg, doch med lite sän ankomst.
www.booking.com

lysande! Tack :tummenupp.

När jag ändå är i frågartagen. Nån som åkt färjan Venedig-Igoumenitsa eller/och Pireus-Chios-Ismir?

Den turen verkar intressant,då man kan köra vidare i Turkiet längs sydkusten.

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
2008 modell grön
Ja jag har varit där ett par gånger, och åkt bil runt landet(inte norra delen) och det är perfekt att semestra i. när det inte är krig alltså.

japp, jag var i Baalbek och hälsade på en kompis föräldrar. och det är verkligen värt att se.

jag har funderat på kustvägen där, men det kanske är roligare att köra i bergen. hur är vägarna där?

Han har rätt :banana
f

Med tanke på fordon så rekomenderar jag från zagreb via kroatiska kusten, fina slingriga vägar fin asfalt och det svänger fint ;).. Väljer du åka in i bosnien och över bergen ångrar du dig snabbt då vägarna inte håller kvalite...Åker sj bil rätt så mycket där nere så det är min erfarenhet... Generllt sett i serbien håller vägarna ännu sämmre kvalite tyvärr.

Last edited:

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
suck...
f

Med tanke på fordon så rekomenderar jag från zagreb via kroatiska kusten, fina slingriga vägar fin asfalt och det svänger fint ;).. Väljer du åka in i bosnien och över bergen ångrar du dig snabbt då vägarna inte håller kvalite...Åker sj bil rätt så mycket där nere så det är min erfarenhet... Generllt sett i serbien håller vägarna ännu sämmre kvalite tyvärr.

hur gör jag i de södra delarna, ryktena ang. albaniens trafikkultur lockar inte, speciellt inte när man åker ensam.

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Libanon? Har du en sån här motorcykel:confused:

get-attachment-3.jpg

hahahahahahahahahahaha

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
kände att jag va tvungen o göra ett inlägg i den här gammla gammla gammla tråden:va Jag e själv halv libanes o alltid trott att öö libanon det krigsskadade landet:p mina farbröder som bor här i sverige men har lägenheter i beirut åker dit varge sommar o efter många år nu när man har tre barn o volvo mm så har man alltid funderat på hur det är där:va Jag kan nu medela att jag nu varot i beirut 2011:tummenupp Tog med min svenska sambo o min äldsta dotter.. små pojkarna fick stanna hos morsan:yoparty Kan medela att det e nog det bästa valet jag jort i mitt liv o nu vill till och med min sambo tillbaka dit varge år:tummenupp vi hadde det underbart och bättre upp boendet gratis:tummenupp Stor rekomendation åk till beirut uteställena kryllar av svenskar,danskar,tyskar mm mm..underbart land:tummenupp

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...