Till min kära mc-tjuv

Status
Ej öppen för fler svar.

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Hoj
minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
sportarn skrev:
Öga för öga och tand för tand. Han klippte sönder något för dig så klipp sönder något på honom. T.ex. händerna.
nej lillsnorren :banana

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Jag blir så glad och lycklig över alla nyanserade reaktioner så fort ämnet stöld kommer på tal här på SH. :banana

Det är så glädjande att uppfinningsrikedomen är så stor när det gäller olika innovativa sätt att avliva eller grovt misshandla en människa som gjort sig skyldig till stöldförsök. Här är vi inte låsta i några konventioner. :tummenupp

Ett liv för en hoj, naturligtvis en helt proportionerlig påföljd.
Barn och ungdomar som snattar i butiker kanske kan komma litet lindrigare undan än dödsstraff; kanske en krossad hand i skruvstycke eller ett 1" borr genom knäskålen á la Belfast på 80-talet. Men bara om det är första förseelsen. :ajjabajja

Den som stjäl, eller ens försöker stjäla, en hjälm eller ett skinnställ behöver man kanske inte döda sådär på en gång heller. Varför inte använda en variant på den beprövade sydafrikanska heta maggördeln av radialtyp - men i 180/60-17? :yoparty

En annan litet mer traditionalistisk variant från våra breddgrader och som förtjänar att återupptas är ju rådbråkning. Det räcker fint med en vanlig 16" stålfälg från en Volvo som redskap, och ett slätt men hårt underlag. Garage- eller källargolv av betong, företrädesvis med golvbrunn, är perfekt. Två eller tre personer håller fast missdådaren medan en använder fälgens kant för att krossa hans - eller hennes - fingerleder. Därefter tåleder och vrister, och sedan upp igen till handleder och armbågar efter en liten paus för att se till att tjuvsvinet inte fegar ur och smiter in i medvetslöshet. Sedan knän och axlar, skenben, lårben och under+överarmar. Till sist knäcker man bäckenet så gott det går. Det gäller bara att jobba lagom fort hela tiden, inte så snabbt att pinan blir för kort och inte så långsamt att inre blödningar gör slut på det roliga innan den grande finale. Vid det laget är kroppen tillräckligt mjuk för att det skall gå att bokstavligen knyta armar och ben runt exempelvis en lyktstolpe. Med en lagom stege och förenade krafter kan man sedan skjuva upp den oärlige jäveln i toppen på lyktstolpen till allmän beskådan och avskräckande för andra kriminella missfoster.

Vaddå, är jag bisarr och morbid? Men kom igen nu, det är ju tjuvar vi pratar om! Det går ju inte att dalta hur som helst, det förstår man ju.

Fast det är ju klart... om vi alla är rörande eniga om att dödsstraff eller i lindrigaste fall grov misshandel är det enda rätta för tillgreppsbrott - vad ska vi då ta oss till med våldsmän och mördare...?

Aaaah, nu vet jag - stjäla deras hojar.

Om du måste läsa detta för att förstå att ovanstående är ironi så är du illa ute.

Last edited:

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
non-stop skrev:
Hörru! Har vi inte kommit överens om att det är fel fel fel att stjäla?!

Njae, det är ungefär som med misshandel och mord - bara fel om Andra[TM] gör det.

Jgt

Medlem
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
Honda VTR 1000F -97
Jag tycker att tjuven får räkna med att bli spöad om den blir upptäckt mitt i ett stöldförsök.
sen att diskussionen måste pendla mellan daltande av brottslingar till grovt övervåld för småkriminalitet är väl kanske oundvikligt, tyvärr.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Ylle skrev:
Ja. varför dalltar ni med hojtjuvar på denna sida.
Tycker du? Jag tycker det verkar vara bra tag med baseballträ och dylikt :tummenupp

[edit]
För att förtydliga för er som inte förstår: :3freak
[/edit]

Last edited:

Ylle

..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx6rr
eus skrev:
Tycker du? Jag tycker det verkar vara bra tag med baseballträ och dylikt :tummenupp
Folk som pillar på mina grejer ska få se på andra bullar! :mad:

Mina personliga upffatningar om en person på forumet blev för starka (kan nån gissa vem??). Härligt grabbar sänk skiten i träsket, KILL KILL KILL!!!!

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
UltraMarine skrev:
Min löjtnant sa alltid "bättre handla än att inte handla alls" :)
Hon måste ha varit en shopoholic... :tungan

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Personligen så tycker jag att kenn keniff har gjort en beundransvärd handling genom att behärska sig och inte slått killarna blodiga.:tummenupp
Hade jag stått med aluminium basebollsträ så hade det slutat betydligt värre, tyvärr......
Man flippar rätt hårt när man ser någon brytandes på ens prylar.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
StAnger skrev:
Först skulle jag bara vilja tacka dig som klippte sönder min bromsskiva i natt för att stjäla låset. Det var oerhört intelligent av dig. Tackochlov har antagligen någon/något avbrutit dig i ditt stöldförsök då cykeln stod kvar när jag vaknade och jag antar att det inte var bromsskivlåset du var ute efter.

Kan bara meddela att jag jobbar natt och har inga problem med att vara vaken längre tider. Jag kommer lämna min motorcykel i samma skick som du lämnade den. Det enda du ska tänka på är att ha ögon i nacken, för när du minst anar det kommer jag att flyga fram och slå dig sönder och samman med ett baseballträ av aliminum som jag har haft väldigt länge och som fyllt sitt syfte vid tidigare incidenter. Du är mer än välkommen att komma förbi i natt och försöka fullfölja din stöld. Jag har tagit ledigt för att kunna vaka på dig.

Det är inte cykeln som är frågan. Det är bara pengar. Men du ska få lära dig att låta bli saker som inte tillhör dig. Det kommer att bli en smärtsam och långsam lektion, men jag lovar att du kommer att veta var gränsen går om du fortfarande andas efteråt.

Tyvärrså är detnog så att klientel han är inte läser här...

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
zhapod skrev:
Vad jag inte fattar är att ordet ketting inte förekommit ännu i den här tråden.

Det tycks bara vara jag som har missat hela "ketting"-grejen... Som vanligt. :4skrika

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
69:an skrev:
Jag blir så glad och lycklig över alla nyanserade reaktioner så fort ämnet stöld kommer på tal här på SH. :banana

Det är så glädjande att uppfinningsrikedomen är så stor när det gäller olika innovativa sätt att avliva eller grovt misshandla en människa som gjort sig skyldig till stöldförsök. Här är vi inte låsta i några konventioner. :tummenupp
............

:rofl :hihi :rofl :tummenupp

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Nästan så det är med en tår i ögat man läser dettta.
En STOR tår av glädje! Så underbart o läsa hur ett ensamt
offer lyckas klubba ner 4tjuvar. Håller med om det låter
som en rövarhistoria, men är man snabb och effektiv
så ska det inte vara omöjligt, då tjuvar idag är väl knappast
rädda för att något ska hända.

Men tragiskt att läsa att endel tycker man ska vara snälla
och be dem snällt att sluta tjäla,,, jaha,,, VAKNA!!! Varför
dalta med dem, dem tjäl, och förhoppningsvis så kanske dem
hamnar i fängelse. Då ska dem sitta där o kosta ännu mer pengar.
Och när dem väl kommer ut igen (efter 3månader för gott uppförande)
så har dem lärt sig ännu mer hur man ska tjäla saker (dem har
ju så duktiga lärare/interner som kan lära dem allt).
Nä, försök banka vett i dem! Och skulle det vara granmoppepojkanra
(som någon sa), så är det väl dags att tillrättavisa dem i tidig åler,
eftersom deras föräldrar inte lyckats tala om hur saker o ting fungerar.

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Tragisk utveckling om man inte får skydda sig själv och sin egendom. Bara dumheter och löjligt att ironisera över hur folk ska slaktas. Det jag (och flera i tråden) tycker är att hojtjuven redan tagit ett beslut och accepterar risken att bli skadad när han pillar på någons hoj.

Kanske ska vi ha jourhavande psykologer som kan rycka ut under pågående hojstöld, med bullar och saft så de små moppepojkarna kan tala ut... :3freak

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Till vilket fängelse skickar vi Aladdin asken & "kom ut snart kortet" ?

Allvarligt talat, jag förstår din ilska, ävn jag har drabbats, men slår du sönder killen, så förlorar DU på det....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar