hannuse
När resan är målet
View attachment 457332View attachment 457333
appropå rödjusView attachment 457334 observera den stoora gubbrutan ,en dag på strippen
Yey - kungligt
appropå rödjusView attachment 457334 observera den stoora gubbrutan ,en dag på strippen
Han är grym! Kollat massor av hans videor. Verkar ha rätt kul jobb.
Jag har för mig att jag såg något avsnitt på youtube-kanalen, där han hade en rundvandring och berättade om hur de ( han?) hamnat i de gamla fabrikslokalerna med den stora MC-samlingen. Verkar som de driver någon form av museum också? Men de gör typ mkt renoveringar med egna mekaniker, säljer klassiker samt åker runt och köper upp andra samlingar.
Skön kille iaf.
Precis som du säger, de verkar gör allt i huset.
Sen har han tydligen spelat US Football:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ken_Kaplan
Då vet vi var han fått pengar ifrån att först köpa huset och sen starta museum och renoveringsverkstad. Smart investering!
Hadde med en 77a sålde den för 8-9000varför sålde jag mina, hade 3 st o en z1000 1977 stående.
Ni som körde hoj på den tiden, kom några go'a minnen tillbaka när ni såg filmen ?
Du lär ha i minne att man i Sverige fram till 1995 censurerade filmer. Sen kom VHS/DVD och man insåg att DDR-style förmynderi inte längre hade någon plats i samhället. Men det dröjade fram till 2011 innan det enligt lag avskaffades.
2019 släpptes "Mad Max" utan censur i Sverige. https://www.dn.se/kultur-noje/mad-max-godkanns-av-svenska-censuren-40-ar-senare/
Kort sagt, alla bra filmer censurerades. Däremot visades alla Mazurka- och Tecken-filmerna på IOGT/NTO i byn, ocensurerat. Make Love, not War. Det sammafattar väl slutet av 60 och början på 70-talet.
Kan jag som en sån där j"vla 90talist gilla 80talet?
Det visades en film på kanal 9 igår som hette " mad max" visst var det en väldigt ung Mel Gibson i huvudrollen ? Hur som så var där många hojar också såsom Z900 och Z1000 samt några skurhinkar (läs Suzuki)
Ni som körde hoj på den tiden, kom några go'a minnen tillbaka när ni såg filmen ?
Eller om ni reagerade på något specifikt i filmen så får ni gärna skriva av er.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|