Hustrun älskar 1300:an för att ” den är så skön och vibrationsfri ”
Köpt två 80-talare i år, Z1000J -83 samt Z1300 -85! De är underbara! Speciellt 1300:an har tagit mig med storm.
En riktig dunderklump med underbart fantastisk motor. Ägt den i 1 månad, och redan kört 200 mil!
Z1000 har jag kört ca: 100 mil sen köpet i juni. Designen är underbart 80-tals futuristisk. Kantig och dan.
Hustrun älskar 1300:an för att ” den är så skön och vibrationsfri ”! Hon har redan åkt med 50 mil minst!![]()
Då får jag väl visa min 80-talare igen,,nästan som den var -81,,observera den lilla matlådeväskan på bakskärmen![]()
Såhär sju år efter ditt inlägg:
Du har alltså en IT 250 som ännu är i livet? Det är ju otroligt, och den ser ju (såg?) fortfarande skapligt fin ut!Hur använder du den, är den E-reggad för veteranenduro eller? Berätta allt!
För att göra en lång historia kort så övertog jag förvaltarskapet av GubbLasses IT 250 med en tanke att göra nåt fint av den.
View attachment 457181
Jag tycker att Yamahas tidiga offroadhojar är så fräna. XT, DT, IT eller TT spelar ingen roll, de är bara så fräcka!
Inte långt senare hörde Täppas av sig via pm:
”-Tja! Såg att du hade en IT 250! Vill du ha en till?” Men alltså, vad är det med mig och IT? Han fortsatte; ”Jag har ett sönderkört lik som stått bakom ladan i fyra år. Till dig eller till skroten är skitsamma!”
View attachment 457182
Snabbt hade jag alltså två IT 250 och efter koll fattade jag att Täppas hoj en gång i tiden varit påställd och faktiskt är gatreggad! Alltså ville jag ha det mesta av grejorna från Lasses hoj ditskruvade på ramen från Täppas hoj. Två mer eller mindre utdömda IT skulle bli en fin, det var strategin.
Det är nu snart fyra år sen jag och Lasse skrev ägarbyte och för bara nån vecka sen kom den här karamellen till klubben:
View attachment 457184
Detta är lycka!![]()
What a progress!!!!
Snyggt, du gör världen en tjänst, ett bättre öde än så kan ju inte tänkas, snyggt jobbat![]()
Har någon paxxat att köra den till hamnen i sommar? Jag anmäler hursom mitt intresse!För att göra en lång historia kort så övertog jag förvaltarskapet av GubbLasses IT 250 med en tanke att göra nåt fint av den.
View attachment 457181
Jag tycker att Yamahas tidiga offroadhojar är så fräna. XT, DT, IT eller TT spelar ingen roll, de är bara så fräcka!
Inte långt senare hörde Täppas av sig via pm:
”-Tja! Såg att du hade en IT 250! Vill du ha en till?” Men alltså, vad är det med mig och IT? Han fortsatte; ”Jag har ett sönderkört lik som stått bakom ladan i fyra år. Till dig eller till skroten är skitsamma!”
View attachment 457182
Snabbt hade jag alltså två IT 250 och efter koll fattade jag att Täppas hoj en gång i tiden varit påställd och faktiskt är gatreggad! Alltså ville jag ha det mesta av grejorna från Lasses hoj ditskruvade på ramen från Täppas hoj. Två mer eller mindre utdömda IT skulle bli en fin, det var strategin.
Det är nu snart fyra år sen jag och Lasse skrev ägarbyte och för bara nån vecka sen kom den här karamellen till klubben:
View attachment 457184
Detta är lycka!![]()
Har någon paxxat att köra den till hamnen i sommar? Jag anmäler hursom mitt intresse!
Då har ett par av 80-tals hojarna fått sin sista sväng för året i helgen som gick, och ikväll va de dags för en genomgång inför vintervilan.
Nu står dom varmt o gott bland några av sina kompisar och väntar på våren
View attachment 456752
View attachment 456753
View attachment 456754
View attachment 456755
View attachment 457303
en gammal elak custom
Shit, den GSXR:en från 88 går inte av för hackor! Jag tror inte att Suzuki lyckats bygga en snyggare hoj efter den! Originaldämparen förstör utseendet tycker jag, men jag förstår att du har den ändå av ogiginalskicksskäl. Jag hade monterat ett snyggt Yoshimurasystem så man får höra den speciella karaktärer på en SACS-motor.
en gammal elak custom
Yes, dom är grymt snygga, jag har en röd/vit också av samma årsmodell, den har jag dock tidsenligt V&H 4-1 på än så länge(även om nu Yoshi är mer förknippat med Suzuki internatuinellt), den blå är målet att ha som från fabrik, den röda mer tidstypisk än så länge, men när andan faller på kommer den att återställas den också, grejerna ligger förvarade...
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |