Hustrun älskar 1300:an för att ” den är så skön och vibrationsfri ”
Köpt två 80-talare i år, Z1000J -83 samt Z1300 -85! De är underbara! Speciellt 1300:an har tagit mig med storm.
En riktig dunderklump med underbart fantastisk motor. Ägt den i 1 månad, och redan kört 200 mil!
Z1000 har jag kört ca: 100 mil sen köpet i juni. Designen är underbart 80-tals futuristisk. Kantig och dan.
Hustrun älskar 1300:an för att ” den är så skön och vibrationsfri ”! Hon har redan åkt med 50 mil minst!
Då får jag väl visa min 80-talare igen,,nästan som den var -81,,observera den lilla matlådeväskan på bakskärmen
Såhär sju år efter ditt inlägg:
Du har alltså en IT 250 som ännu är i livet? Det är ju otroligt, och den ser ju (såg?) fortfarande skapligt fin ut! Hur använder du den, är den E-reggad för veteranenduro eller? Berätta allt!
För att göra en lång historia kort så övertog jag förvaltarskapet av GubbLasses IT 250 med en tanke att göra nåt fint av den.
View attachment 457181
Jag tycker att Yamahas tidiga offroadhojar är så fräna. XT, DT, IT eller TT spelar ingen roll, de är bara så fräcka!
Inte långt senare hörde Täppas av sig via pm:
”-Tja! Såg att du hade en IT 250! Vill du ha en till?” Men alltså, vad är det med mig och IT? Han fortsatte; ”Jag har ett sönderkört lik som stått bakom ladan i fyra år. Till dig eller till skroten är skitsamma!”
View attachment 457182
Snabbt hade jag alltså två IT 250 och efter koll fattade jag att Täppas hoj en gång i tiden varit påställd och faktiskt är gatreggad! Alltså ville jag ha det mesta av grejorna från Lasses hoj ditskruvade på ramen från Täppas hoj. Två mer eller mindre utdömda IT skulle bli en fin, det var strategin.
Det är nu snart fyra år sen jag och Lasse skrev ägarbyte och för bara nån vecka sen kom den här karamellen till klubben:
View attachment 457184
Detta är lycka!
What a progress!!!!
Snyggt, du gör världen en tjänst, ett bättre öde än så kan ju inte tänkas, snyggt jobbat
Har någon paxxat att köra den till hamnen i sommar? Jag anmäler hursom mitt intresse!För att göra en lång historia kort så övertog jag förvaltarskapet av GubbLasses IT 250 med en tanke att göra nåt fint av den.
View attachment 457181
Jag tycker att Yamahas tidiga offroadhojar är så fräna. XT, DT, IT eller TT spelar ingen roll, de är bara så fräcka!
Inte långt senare hörde Täppas av sig via pm:
”-Tja! Såg att du hade en IT 250! Vill du ha en till?” Men alltså, vad är det med mig och IT? Han fortsatte; ”Jag har ett sönderkört lik som stått bakom ladan i fyra år. Till dig eller till skroten är skitsamma!”
View attachment 457182
Snabbt hade jag alltså två IT 250 och efter koll fattade jag att Täppas hoj en gång i tiden varit påställd och faktiskt är gatreggad! Alltså ville jag ha det mesta av grejorna från Lasses hoj ditskruvade på ramen från Täppas hoj. Två mer eller mindre utdömda IT skulle bli en fin, det var strategin.
Det är nu snart fyra år sen jag och Lasse skrev ägarbyte och för bara nån vecka sen kom den här karamellen till klubben:
View attachment 457184
Detta är lycka!
Har någon paxxat att köra den till hamnen i sommar? Jag anmäler hursom mitt intresse!
Då har ett par av 80-tals hojarna fått sin sista sväng för året i helgen som gick, och ikväll va de dags för en genomgång inför vintervilan.
Nu står dom varmt o gott bland några av sina kompisar och väntar på våren
View attachment 456752
View attachment 456753
View attachment 456754
View attachment 456755
View attachment 457303
en gammal elak custom
Shit, den GSXR:en från 88 går inte av för hackor! Jag tror inte att Suzuki lyckats bygga en snyggare hoj efter den! Originaldämparen förstör utseendet tycker jag, men jag förstår att du har den ändå av ogiginalskicksskäl. Jag hade monterat ett snyggt Yoshimurasystem så man får höra den speciella karaktärer på en SACS-motor.
en gammal elak custom
Yes, dom är grymt snygga, jag har en röd/vit också av samma årsmodell, den har jag dock tidsenligt V&H 4-1 på än så länge(även om nu Yoshi är mer förknippat med Suzuki internatuinellt), den blå är målet att ha som från fabrik, den röda mer tidstypisk än så länge, men när andan faller på kommer den att återställas den också, grejerna ligger förvarade...
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |