Billigaste alternativet är att göra som jag, kör ett smuttsigt, gammalt härke som ingen ids sno.
Du menar en sådan som man kan starta med en glasspinne?
Billigaste alternativet är att göra som jag, kör ett smuttsigt, gammalt härke som ingen ids sno.
Då är det en jävligt skabbig gps du testat - mina bärbara som jag kört med fungerar i alla fordon,inne i butiker,shoppingcentra,p-hus och så vidare.
Skulle nog funka t.o.m om man satt i bagaleluckan , då man har fri väg ut mot sätet för radionsignalerna.
Visserligen tappar man nogrannhet i extremare lägen så man kanske ligger på 20-30 meter istället för 3 meter.
För att en gps med vettig mottagare inte skall få nån signal krävs en väldigt tät bur av metall med väldigt få öppningar - typ en extremt välarmerad betongkåk, industriplåthall med knappt några fönster.
Olika frekvensområden - olika typer av vågubredning..Har jag inte sagt men menade bara att GSM/3G/GPS inte alltid fungerar, medans VHF tydligen ska göra det.
Då är det en jävligt skabbig gps du testat - mina bärbara som jag kört med fungerar i alla fordon,inne i butiker,shoppingcentra,p-hus och så vidare.
Skulle nog funka t.o.m om man satt i bagaleluckan , då man har fri väg ut mot sätet för radionsignalerna.
Visserligen tappar man nogrannhet i extremare lägen så man kanske ligger på 20-30 meter istället för 3 meter.
För att en gps med vettig mottagare inte skall få nån signal krävs en väldigt tät bur av metall med väldigt få öppningar - typ en extremt välarmerad betongkåk, industriplåthall med knappt några fönster.
Många ord, men helt fel. Läs på om GPS signaler så inser du att skabbigt eller inte är riktigt är vad det handlar om.
En GPS fungerar inte utan fri sikt mot himlen, så vad snackar du om egentligen?
Kombinerat med GSM signaler? Ja kanske men det är inte GPS.
Ps, jag tror världens forskare än intresserade av din GPS förresten Ds
Skulle kunna tänka mej att det är en aGPS som sitter i många mobiltelefoner nu mer, han pratar om som även gör en "roaming" via GSM nätet för att lokalisera sej mot GSM master.
I en storstad så får den en riktighet på 100 till 1000 meter beroende på hur tätt masterna sitter medans på lansbyggden så kan den fela på upp till 2 mil utan GPS motagning.
Jo jag är lika säker som du är. Men att säga att den "funkar" är ganska meningslöst, lika meningslöst som en exakthet på 100 till 1000 m om man ska hitta Brännkyrkagatan på Södermalm.
Möjligen om man står i begrepp att släppa en atombomb...
Går lika bra att öppna en kätting med bultsax också.
Abus Granit Extrem klass 25...Öppnat på 25sek, ska hålla i ca 5min.
http://www.almax-security-chains.co.uk/winmf/HighRes/abusgranite.wmv
Många ord, men helt fel. Läs på om GPS signaler så inser du att skabbigt eller inte är riktigt är vad det handlar om.
En GPS fungerar inte utan fri sikt mot himlen, så vad snackar du om egentligen?
Kombinerat med GSM signaler? Ja kanske men det är inte GPS.
Ps, jag tror världens forskare än intresserade av din GPS förresten Ds
En idiotlåsning som man ser ibland är ett bygelås genom framhjulet och gaffelbenen...
Tjuven tar av framhjulet - och låset - klipper dom där 3 ekrarna o slänger låset o skruvar fast framhjulet o drar.
Går lika bra att öppna en kätting med bultsax också.
Abus Granit Extrem klass 25...Öppnat på 25sek, ska hålla i ca 5min.
http://www.almax-security-chains.co.uk/winmf/HighRes/abusgranite.wmv
Skulle kunna tänka mej att det är en aGPS som sitter i många mobiltelefoner nu mer, han pratar om som även gör en "roaming" via GSM nätet för att lokalisera sej mot GSM master.
I en storstad så får den en riktighet på 100 till 1000 meter beroende på hur tätt masterna sitter medans på lansbyggden så kan den fela på upp till 2 mil utan GPS motagning.
Men annars så har du helt rätt. med fri sikt, men en bil som har plasttak eller med cab så funkar dom fint på golvet också, jag brukar lägga min mittimellan stolarna på lastbilen som är en Scania med just plasttak..
En Scania med plasttak?Har jag aldrig sett.Eller är det taklucka du menar?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|