Tippa MotoGP Jerez

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
DNF är inte lika illa som att bli ifrånåkt :mattias
Dumma dumma mästare som inte kastar sig tillräckligt hårt och ofta. En riktig mästare ska se några av loppen ifrån sjuksängen... :rolleyes: Nu förstår jag verkligen vad felet med honom är.
Konstigt att det ger mer poäng att komma över mållinjen än att kasta sig.
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det är märkligt vad tyst det är kring allas älskling Capirossi. Inte ens märkesbögarna vågar sig fram. Nu skyller karln tydligen på dåligt drag i motorn. Det verkar ju troligt. :rolleyes:

Kan det vara så att det är tabu att ens andas kritik mot Capirossi? Han har ju så fina VM-titlar i de mindre klasserna, och är skolad i den fina tvåtaktsskolan. Hur kan en sådan hjälte, som givetvis skulle utklassa Världsmästaren vilken dag som helst om inte om varit, stå på fyra (4) VM-poäng efter två race?
 
Last edited by a moderator:

sandstream

Guest
Det är märkligt vad tyst det är kring allas älskling Capirossi....
Det riktiga RR-esteterna har dig på sin ignorelista så du får nog be någon bulvan att fråga om Capirex ;)
(Jag är självklart också med på listan)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det är märkligt vad tyst det är kring allas älskling Capirossi. Inte ens märkesbögarna vågar sig fram. Nu skyller karln tydligen på dåligt drag i motorn. Det verkar ju troligt. :rolleyes:

Kan det vara så att det är tabu att ens andas kritik mot Capirossi? Han har ju så fina VM-titlar i de mindre klasserna, och är skolad i den fina tvåtaktsskolan. Hur kan en sådan hjälte, som givetvis skulle utklassa Världsmästaren vilken dag som helst om inte om varit, stå på fyra (4) VM-poäng efter två race?

Jag skrev tidigare att jag röstade på Capirossi som största besvikelsen sofar på motogp.com.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2843926 Det är märkligt vad tyst det är kring allas älskling Capirossi. Inte ens märkesbögarna vågar sig fram. Nu skyller karln tydligen på dåligt drag i motorn. Det verkar ju troligt. :rolleyes:

Kan det vara så att det är tabu att ens andas kritik mot Capirossi? Han har ju så fina VM-titlar i de mindre klasserna, och är skolad i den fina tvåtaktsskolan. Hur kan en sådan hjälte, som givetvis skulle utklassa Världsmästaren vilken dag som helst om inte om varit, stå på fyra (4) VM-poäng efter två race?
Vi har ju konstaterat att Capirossi kör som en medelmåtta hitills i år.
Dessutom klagar han inte på dåligt drag utan på att han inte kunnat anpassa sin körstsil till den nya motorn. ""I'm a bit aggressive with the gas and maybe this is the problem. When we use the electronics to make the power more sweet the bike loses it competitiveness. It's a thing I have to work on - trying to adapt my style."
Vad tycker du om Hayden då? Du har ju snart skrivit om alla andra förare. :)
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2844182 Det riktiga RR-esteterna har dig på sin ignorelista så du får nog be någon bulvan att fråga om Capirex ;)
(Jag är självklart också med på listan)
Nämen ser man på. Frotterar sig i ignorelisteträsket som ju var så patetsikt att skriva om. ;)
 

sandstream

Guest
Nämen ser man på. Frotterar sig i ignorelisteträsket som ju var så patetsikt att skriva om. ;)
Tror du missförstår mig: Det är patetiskt att skriva att man har folk på ignorelistan och ännu värre att skriva om det lite titt som tätt (se min signatur om det inte klarnar ;) ).
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Capirossi kan väl ha drabbats av att bli den där halva sekunden långsammare per varv som vissa blir när dom får barn. Ingrid ska väl ha barn vilken dag som helst nu. :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2844866 Capirossi kan väl ha drabbats av att bli den där halva sekunden långsammare per varv som vissa blir när dom får barn. Ingrid ska väl ha barn vilken dag som helst nu. :)
Colin Edwards II tog iofs båda sina VM titlar efter att han fått barn, fast han kanske är undantaget som bekräftar regeln.
Följdfrågan blir ju om jag får dra av 1,5 till 3 sekunder på mina varvtider? ;)
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Capirex sa att de testade en förändring av mappningen som inte var helt lyckad
och bidrog till en dålig start.
men huvudorsaken till den blygsamma placering var att han inte körde bra
enligt honom själv.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Frånåkt, varvad och bryta borde vara sämst. Det är så mina race brukar se ut. :D
Du ska inte vara ödmjuk, det är ingen tävlingsinstinkt. Skyll på materialet, att Yamaha inte gett dig nya prylar alternativt att de nya prylarna inte funkar. Däckteknikerna hittar inte greppet. Om inget annat hjälper så är det helt säkert ett el-fel :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top