Tippa MotoGP Jerez

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
I detta fallet var det ju dessutom inte hans fel, Capirossi highsidade precis framför och Criville körde på honom. Var något av de första varven.

Vilket jäkla minne du har.... Imponerande:tummenupp

Frånåkt, varvad och bryta borde vara sämst. Det är så mina race brukar se ut. :D


Electrical problems fungerar för allt......:mattias


Det är bara att dra lärdom av de stora pojkarna. När man bryter i ett stort moln av rök orsakat av hål i blocket när staken gick av så är det ett solklart fall av electrical problems..Fråga Edwards SBK Honda team:D
 
Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Capirex sa att de testade en förändring av mappningen som inte var helt lyckad
och bidrog till en dålig start.
men huvudorsaken till den blygsamma placering var att han inte körde bra
enligt honom själv.
Yada yada yada, vilken gnällkuk. Pinsamt långsam och skyller på mappningen, jo tjena.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Yada yada yada, vilken gnällkuk. Pinsamt långsam och skyller på mappningen, jo tjena.

"Huvudorsaken till den blygsamma placering var att han inte körde bra enligt honom själv."

Vari ligger det gnälliga i att själv ta på sig största ansvaret för att det gått långsamt?? Yada yada....:tungan
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
"Huvudorsaken till den blygsamma placering var att han inte körde bra enligt honom själv."

Vari ligger det gnälliga i att själv ta på sig största ansvaret för att det gått långsamt?? Yada yada....:tungan

This morning we thought we had found a better set-up but the race didn't go well," sighed Capirex. "At the start something happened with the engine, I got a bad start and after... well, I didn't ride so well. We worked on engine mapping this morning but maybe we didn't get it right because I didn't have great acceleration and that made things worse. I'm not happy, I had a bad race. Yes, I finished, but this is not the way I like to race. During the next few weeks we will work on a few things to make sure we start Turkey in better shape.

Tänk om Hayden sagt så; du hade esteterna rasat över den "bortskämde gnällkuken" som "glidit in på en räkmacka" och fått allt "serverat på silverfat".

Capirossi kan nog ta och åka hem och polera flinten istället för att ockupera en plats i MotoGP.
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
This morning we thought we had found a better set-up but the race didn't go well," sighed Capirex. "At the start something happened with the engine, I got a bad start and after... well, I didn't ride so well. We worked on engine mapping this morning but maybe we didn't get it right because I didn't have great acceleration and that made things worse. I'm not happy, I had a bad race. Yes, I finished, but this is not the way I like to race. During the next few weeks we will work on a few things to make sure we start Turkey in better shape.

Tänk om Hayden sagt så; du hade esteterna rasat över den "bortskämde gnällkuken" som "glidit in på en räkmacka" och fått allt "serverat på silverfat".

Capirossi kan nog ta och åka hem och polera flinten istället för att ockupera en plats i MotoGP.

Har lite svårt att förstå att Capirossi skulle vara en gnällkuk bara för att vissa esteter och andra tar varje tillfälle i akt att hacka på Hayden...
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Tänk om Hayden sagt... Capirossi kan nog ta och åka hem...

Varför så bitter? När jag läser dina inlägg smakar det citron i munnen och jag börjar fundera på hur etiketten ser ut på en flaska Baska Droppar. Rent ofrivilligt alltså. Istället för att hoppa runt i kattslagsmålet (mjau, fräs) nere i källaren kan du väl ge svar på tal genom att lyft fram det positiva hos din skyddsling. Jag väntar på dig uppe i biblioteket och ska bemöta dig och dina åsikter med med respekt.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Varför så bitter? När jag läser dina inlägg smakar det citron i munnen och jag börjar fundera på hur etiketten ser ut på en flaska Baska Droppar. Rent ofrivilligt alltså. Istället för att hoppa runt i kattslagsmålet (mjau, fräs) nere i källaren kan du väl ge svar på tal genom att lyft fram det positiva hos din skyddsling. Jag väntar på dig uppe i biblioteket och ska bemöta dig och dina åsikter med med respekt.
Bitter? Jag förstår bara inte varför massa överåriga föredettingar ska hänga kvar i MotoGP. Jag menar, det anses ju vara patetiskt dåligt t.o.m. att vinna VM och sedan blir sjua och åtta i påföljande säsongs första två race, så hur kan en kille som Capirossi ens komma på fråga?
 

sandstream

Guest
Jag menar, det anses ju vara patetiskt dåligt t.o.m. att vinna VM och sedan blir sjua och åtta i påföljande säsongs första två race...
Men de som är av den åsikten är knappast värda att ta på allvar. Låt dem istället ladda sin VHS-spelare och njuta av tiden när det var svårt att vinna ett 500/MotoGP-race, idag kan ju nästan vem som helst göra det (med lite tur såklart).
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2845923 Bitter? Jag förstår bara inte varför massa överåriga föredettingar ska hänga kvar i MotoGP. Jag menar, det anses ju vara patetiskt dåligt t.o.m. att vinna VM och sedan blir sjua och åtta i påföljande säsongs första två race, så hur kan en kille som Capirossi ens komma på fråga?
Med tanke på hur du dissat Biaggi genom åren är det förvånande att du reagerar precis som du hånat Biaggiförespråkarna för.

2845931 Men de som är av den åsikten är knappast värda att ta på allvar. Låt dem istället ladda sin VHS-spelare och njuta av tiden när det var svårt att vinna ett 500/MotoGP-race, idag kan ju nästan vem som helst göra det (med lite tur såklart).
Du är för god för att springa till mamma med inlägg du stör dig på men att bete sig som en lika stor barnrumpa och håna andras intressen går bra. Patetiskt var väl ett ord du använde nyss?
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Bitter? Jag förstår bara inte varför massa överåriga föredettingar ska hänga kvar i MotoGP. Jag menar, det anses ju vara patetiskt dåligt t.o.m. att vinna VM och sedan blir sjua och åtta i påföljande säsongs första två race, så hur kan en kille som Capirossi ens komma på fråga?


Så en kille som Capirossi med bevisligen goda meriter i MotoGP som presterade toppresultat för ett halvår sedan, är nu plötsligt en föredetting efter två dåliga race. Det är svårt att hitta någon stringens vare sig i detta eller ditt resonemang i övrigt. Det lustiga är att du inte ens verkar ha något positivt att säga om Hayden längre.:confused:
 

sandstream

Guest
Du är för god för att springa till mamma med inlägg du stör dig på men att bete sig som en lika stor barnrumpa och håna andras intressen går bra. Patetiskt var väl ett ord du använde nyss?
Jag hånar ingen utan konstaterar bara att det finns folk som avnjuter dåtiden och suckar över nutiden.
Men du behöver nog inte oroa dig att för att det går fram till de berörda, de har säkert mig på sin ignorelista, så där härligt moget ;)
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Jag hånar ingen utan konstaterar bara att det finns folk som avnjuter dåtiden och suckar över nutiden.
Men du behöver nog inte oroa dig att för att det går fram till de berörda, de har säkert mig på sin ignorelista, så där härligt moget ;)

Visst vad du konstaterar mycket!
Instämmer med Gustav O
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Så en kille som Capirossi med bevisligen goda meriter i MotoGP som presterade toppresultat för ett halvår sedan, är nu plötsligt en föredetting efter två dåliga race. Det är svårt att hitta någon stringens vare sig i detta eller ditt resonemang i övrigt. Det lustiga är att du inte ens verkar ha något positivt att säga om Hayden längre.:confused:
Och Hayden, som vann VM i höstas, ska vi bara inte tala om. Ut med packet, in med......tja, Biaggi?
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Och Hayden, som vann VM i höstas, ska vi bara inte tala om. Ut med packet, in med......tja, Biaggi?

Ja, och varför inte Doohan Schwantz och Rainey. Den senare är garanterat konkurrenskraftig med stödhjul. För att inte tala om Roberts sr eller Agostini... och självklart skall det köras tvåtakt. NSR åt folket!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top