Tippa topp5 A-torp

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Körde inte Miinin?

Han var tydligen trött på det hela och drog hem på söndamorgonen.

Zuber tappade knäpucken på nått av dom första varven i racet. Lindén låg bakom och såg hur den splittrades i typ 10 bitar när Zuber råkade ha knät i en kurbs. Han tänkte först bara ligga bakom Nylund och avakta hela racet igenom men bestämde sig efter att tag att skita i att pucken var borta. Gick bra fram tills allt var borta på högerknät på stället och han började köra på sitt eget skinn. :näsblod

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Äntligen rapporteras det om roadracing på en svensk nyhetssajt:

http://www.metro.se

"– Fotpinnen tog i marken och bakhjulet lyfte lite, berättar Nacklund."

Synd att det stavar namnet fel bara :)

sandstream

Guest
Om reglementet i den aktuella frågan är luddigt skriven eller svårtolkad tycker jag att det är bättre att fria än att fälla och komplettera reglementet till nästa race.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Om reglementet i den aktuella frågan är luddigt skriven eller svårtolkad tycker jag att det är bättre att fria än att fälla och komplettera reglementet till nästa race.

Problemet är att allt är luddigt om du frågar de tävlande.

Inom Bilsport är det glasklart. Enligt Nr:18 har ni en liknande skrivning i slutet på ert reglemente.

OBS. Detta är hämtat från Bilsportreglementet!!!!
TILLÄMPNING AV TEKNISKA REGLEMENTET
När du läser det tekniska reglementet ska du tänka på följande: Läs regeltexten och om det inte speciellt anges att något är tillåtet så betyder det att man inte tillåter någon form av förändring från originalutförande. Detta betyder att det som inte uttryckligen finns angivet, är att betrakta som förbjudet.

sandstream

Guest
Problemet är att allt är luddigt om du frågar de tävlande.
Det kan jag inte hålla med om, tycker det framgår rätt tydligt i de flesta fall vad som avses. Men när det är luddigt och svårtolkat tycker jag att man ska fria hellre än att fälla.

MC Doktorn

Guest

Men reglement finns väl för att följas annars är det fritt att tolka det som man vill blir då väldigt luddigt tycker jag!!

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Tycker det vore bättre om de tillät fri trimning i klassen, utom överladdning såklart. Det myglas ju hejvilt ändå...

sandstream

Guest
Men reglement finns väl för att följas annars är det fritt att tolka det som man vill blir då väldigt luddigt tycker jag!!
Visst ska det följas och reglementet är för det mesta väldigt tydligt med vad som gäller.

Tycker det vore bättre om de tillät fri trimning i klassen, utom överladdning såklart. Det myglas ju hejvilt ändå...
Då blir det för dyrt för många att kunna hänga med i toppen. Tycker det är bra regler som det är nu.

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Var det förresten någon som kunde visa officiella siffror på toppfart?

600:eek:rna gjorde ju över 300km/h så varför skulle inte 1000 köra 310km/h där? ;)

Kommer inte riktigt ihåg men tror Foggy hade 269,6km/h eller om det var 279,6km/h i toppfart när han satte sina 33-tider i VM där? Fast hur det där var uppmätt vet jag inte..

Noterar att 250R föraren Jonas Cedås körde i Ferrari Challange racen nu på Anderstorp. :)

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Det kan jag inte hålla med om, tycker det framgår rätt tydligt i de flesta fall vad som avses. Men när det är luddigt och svårtolkat tycker jag att man ska fria hellre än att fälla.

Det är aldrig svårtolkat eller luddigt om man följer tidigare citerad text.
I detta fall, var står det ATT du får byta trattarna?

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
600:eek:rna gjorde ju över 300km/h så varför skulle inte 1000 köra 310km/h där? ;)

Kommer inte riktigt ihåg men tror Foggy hade 269,6km/h eller om det var 279,6km/h i toppfart när han satte sina 33-tider i VM där? Fast hur det där var uppmätt vet jag inte..
Jag vet att Erkka Korpiahos Superbike klockats för 302...

Tror knappast de kör med ERF-budget som det är nu. Hursomhelst slipper man ju mygel.

Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Mäh... Sorry, tänkte inte på att det finns en del där som satsar friskt med pengar. Nåt annat "billigt" då, välj någon :)

BoTT :) Sur, billig Mille, man låter bli att laga krashskador mer än att man precis kommer igenom besiktningen, kör på riktigt gamla däck tills dom är så kass att man krashar utan anledning, låter bli att laga igen, köper fräshare däck från nån desperat stackare och brottas sedan villt med det orenoverade chassit :tungan

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati