Söndag 16:30 i TV4+Någon som vet när racet sänds i TV?
Det var ju iaf 3 st som slogs om segern igår.Hur många hänger med i toppen som det är nu då?
Jag är helt lost när det gäller trattar, luftburkar osv så jag har ingen aning om hurvida det framgår i reglementet eller inte om man får byta trattarna.I detta fall, var står det ATT du får byta trattarna?
Kanske är det så, men ingen ska försöka inbilla mig om att alla kör med standardmotorer nu. Inte en chans. Aldrig i livet.Släpper man trimningen fri vinner nästan alltid den med mest pengar och det skulle troligtvis bli färre startande i Pro Superbike.
Kanske är det så, men ingen ska försöka inbilla mig om att alla kör med standardmotorer nu. Inte en chans. Aldrig i livet.
Men att mest pengar automatiskt vinner vet i 155 öh.. sjutton...
Janne Hanson bröt visst pga att däcket hade inte poppat ut ordentligt på fälgen när det lades på. Han tyckte det kändes lite konstigt när han svängde åt höger.
Ang. reglementet så är det väl egentligen rätt så glasklart?
3.9.36 Inga förändringar utöver ovan nämnda är tillåtna. Det åligger föraren att införskaffa sådan information
att motorcykelns tekniska specifikationer kan vidimeras.
Säkerhetsrelaterade regler kan läggas till eller ändras med omedelbar verkan.
..och det står ju ingen stans att man FÅR byta trattarna....
Så vad är problemet?
Kee?? Vad är det för jäkla vansinnesregel? Antingen får man väl modda luftburken eller så får man inte detMan kan ju tolka hit och dit... glasklart skulle verkligen inte kalla det.
Ang luftburken så står det ju att den får modifieras för att uppnå fabriks-standard angiven effekt.
Det där händer överallt. Capirossi som fick avbryta ett kvalvarv pga fel på kedjespännaren, Hagas bromspedal som pajade på Misano senast etc. Shit happens when you party naked som de säger.3009934Alltså, för att vara ELITEN inom svensk RR så tycker jag det är förvånansvärt många som bryter pga. rätt så klantiga orsaker i PRO SB....
Växelstag som trillar av, clipons som inte sitter fast, SOPPATORSK!?!?!?, däck som inte poppat ut när man krängt...
Kan man inte tycka att dom borde ha bättre koll på grejerna?
Eller är jag dum i huvudet?
Man kan ju tolka hit och dit... glasklart skulle verkligen inte kalla det.
Ang luftburken så står det ju att den får modifieras för att uppnå fabriks-standard angiven effekt.
Teori mode on:
Om man då säger att filips hoj inte uppnådde standard effekt utan att modifiera luftburken med trattar, så var det alltså tillåtet att sätta i trattar.
Sen att effekten översteg standard pga det, är ju nästa tolkningsfråga. "Utan trattar kunde jag inte uppnå angiven fabriks effekt"
Teori mode off.
Jag vet att det kanske låter lite långsökt, men jag vill verkligen inte påstå att det är glasklart skrivet att du inte får använda trattar. Man kan ju vända o vrida på teorierna rätt vilt.
Det vet jag inget om men jag hoppas verkligen att de river ett par motorer under säsongen och kollar om det nu är så att det finns misstankar om att någon fuskar medvetet.Kanske är det så, men ingen ska försöka inbilla mig om att alla kör med standardmotorer nu. Inte en chans. Aldrig i livet.
Man kan ju tolka hit och dit... glasklart skulle verkligen inte kalla det......
"Trattarna" påverkar ganska mycket, speciellt var i registret effekten kommer, det är ju därför Yamaha har variabla trattar på R1:an.3010152Vad ger trattarna för effektökning? Är det ens relevant?
Då är frågan, fick jag egentligen byta tex växelföraren trots att det inte stod i reglementet?
Kee?? Vad är det för jäkla vansinnesregel? Antingen får man väl modda luftburken eller så får man inte det
Och regeln som säger att inga andra ändringar är tillåtna kan ju hårddras så att mycke blir konstigt.
Nu orkar ja inte läsa reglementet igen, men de står säkert att man får byta styrhalvor till clip-on. Men de står säkert inte att du får byta gummit på handtagen.. så de som bytt till clip-on och även har annat "handtagsgummi" än orirginal ska bli diskade..
Visst, nu e jag löjlig... och har inte läst om ovan exempel kan stämma.. Men de finns säkert flera grejor som kan tolkas lite upp å ner, höger, vänster med den regeln.
Visst, nu e jag löjlig... och har inte läst om ovan exempel kan stämma.. Men de finns säkert flera grejor som kan tolkas lite upp å ner, höger, vänster med den regeln.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|