Steny har rätt vad det gäller drevning, tror vi (Jimmy´s hoj) körde med samma som han.
Sedan frågade jag Freddy om toppfarten efter kvalen eftersom det stod 307 på STCC, eftersom det blåste krafig motvind under kvalet så gjorde Freddys hoj ca: 293 på rakan och, som Freddy sade, hade den gjort över 300 om det inte blåst så mycket motvind så några äkta 307 blev det aldrig på Freddys hoj i helgen i alla fall.
Vad det gäller fusk så är det uppenbarligen så att en del inte har reglementsenliga prylar på sin hojar, att sedan någon är så dum att han skulle stoppa i polerade/lättade vev mm tror jag inte på, det är helt enkelt för lätt att fastna i kontroller precis som det blev med Backlund.
Att vissa sedan tycker reglerna är luddiga så är det faktiskt inte svårare än att läsa innantill,
"3.9.36 Inga förändringar utöver ovan nämnda är tillåtna. Det åligger föraren att införskaffa sådan information
att motorcykelns tekniska specifikationer kan vidimeras."
För att vara säker och inte riskera en uteslutning så är det bara att ringa ett samtal till Kenneth Lodnert och fråga.........
Då är alla vidare diskussioner överflödiga hur man tolkar reglementet, VET man inte vad som gäller får man fråga den som vet.