tipps för bakljuls åkning med zx9r -97

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Backe skrev:
En genväg kan vara att byta till ett mindre framdrev, då blir den kvickare. :tummenupp

eller större bakdrev funkar ju de med om man känner för det :tummenupp , men glöm inte o kalibrera mätare o sånt strunt om de inte sitter i framhjulet?

Annars kan man ju göra som gamla days of thunder (moppeidiot dagarna), Spinn loss bakdäcket o hoppa på limpan :yoparty :fyllisar

nej gör inte så förresten, åk lagligt, ta det försiktigt

bara en massa busar här :fatta!

:hihi

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hmmmm.........

"som igår "hur kör på slangen"..... dagen efter "hur kör på slangen" ....eller... vilken hoj ska jag välja ?? eller.. uppkörning ??"

"turken"

japaner, japaner...
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
gixxer750-98, köp den!
Mavve skrev:
Hmmmm.........

"som igår "hur kör på slangen"..... dagen efter "hur kör på slangen" ....eller... vilken hoj ska jag välja ?? eller.. uppkörning ??"

håller med... ge det en vecka så borde det släppa. Gör det inte det så kanske det är lika bra att satsa på glidare!!! :tungan

"turken"

japaner, japaner...
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
gixxer750-98, köp den!
turken skrev:
håller med... ge det en vecka så borde det släppa. Gör det inte det så kanske det är lika bra att satsa på glidare!!! :tungan

...eller om det é så j***a framtung kanske det är bättre att satsa på feta stoppies istället??? :yoparty

tatt2d

tatt2d
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
zx9r NINJA
hehe a kanske det d ska öva lite till lite riskit bara har inget skin ställ efter en grov vurpa i 110 knyck grus på vägen vid inbromsning :mad: så måste få ut lite försäkringspengar till nytt ställ sen kan man börja öva på allvar

turken skrev:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
tatt2d... hör av dig om du vill att jag ska haka med o studera din stil. Jag kommer se vad du gör för fel...

tatt2d

tatt2d
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
zx9r NINJA
tack det fore kul bra att ha någon breve som säger vad man gör för fel hör av dig här lr till tatt2d@passagen.se så kan vi dra ut någon dag man tackar för det :Bugar

Swedie skrev:
tatt2d... hör av dig om du vill att jag ska haka med o studera din stil. Jag kommer se vad du gör för fel...

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
swiidii va haru förena timpenning då? :tungan

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Citat:
Inskickat av DisqoBizkit
Alltså, jag är ingen örn på att köra, men skojar folk när dom undrar om deras sporthojar kan köras på bakslangen? Speciellt dom större maskinerna..
Va fan det är ju nästan bara att vrida på rullen, man behöver ju nästan inte ens på/av gas..
Detta disskuteras ju i va o varanna tråd?
Inget illa menat, Bara mina två cent....

tatt2d skrev:
om du säger så kan du ju försöka med min skit tung helt enkelt.... :kocko

Assåå jag är inte heller någon "fena" på slangen! Men sitter man rakt upp utan häng över tanken på min zx9:a 98:a så lyfter den på 2:an med bara gas. På 1:an är det löjligt lätt att bara gasa upp den.

JB

tatt2d

tatt2d
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
zx9r NINJA
hm det funkar någ bättre på din 98:a 32 kg lättare än -97an ursäkta men den vill inte upp bara du behöver inte läsa inläggen om du inte är intre :fatta! sserad

Jas-95 skrev:
Citat:
Inskickat av DisqoBizkit
Alltså, jag är ingen örn på att köra, men skojar folk när dom undrar om deras sporthojar kan köras på bakslangen? Speciellt dom större maskinerna..
Va fan det är ju nästan bara att vrida på rullen, man behöver ju nästan inte ens på/av gas..
Detta disskuteras ju i va o varanna tråd?
Inget illa menat, Bara mina två cent....

Assåå jag är inte heller någon "fena" på slangen! Men sitter man rakt upp utan häng över tanken på min zx9:a 98:a så lyfter den på 2:an med bara gas. På 1:an är det löjligt lätt att bara gasa upp den.

JB

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
tatt2d skrev:
hm det funkar någ bättre på din 98:a 32 kg lättare än -97an ursäkta men den vill inte upp bara du behöver inte läsa inläggen om du inte är intre :fatta! sserad

Ok jag glömde säga att jag ägde en ZX6:a en 95:a förra sommaren det var inga probs att snärta upp den på slangen heller dock på ettan!

JB

_raffe_

Inte som alla andra
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
ktm 640 bling bling edition
2:an går bra

jag har oxå en 97a zx9-r Kan fan inte åka bakhjul än!!! MEN det ska inte va några problem för att jag va ute o körde o hade en brud :tuttar me mig som gillar tuff körning så jag körde ut på e-18 o gasa på 1:an till typ 9500 varv och snabbt som fan la i 2:an utan att släppa gasen! och gissa om skiten lättade från marken :) ok det va typ 20 cm men det gick!!! blev lite skraj :4skrika hehehh är inte kung på det än

666_Racing

Quem di diligunt adulescens moritur
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
GSXR 750
Med risken för att bli stämplad som ett moppefucko så skriver även jag ett inlägg i denna tråd.
Jag har kört en del cross mm så jag är väl inte helt främande för att köra på slangen. Men jag har nu provat en del med min lillgixxer å jag tycker den är mycket bäg att få upp på slangen. Det jag nu undrar över är.
Är det jag som måste lära mig att köra eller finns det en annan förklaring till dess ovilja att gå på slangen.
Hojen är en GSX-R750R 89a och enligt trimmgurun som jag pratat me så ska denna hoj vara på ca 140hk på bakhjulet med de godis som sitter på den.
Hojen väger ca 235kg och varvar ca 95000 rpm i 200blås å gör ca 110-120 på 1an då den varvar ca 13000.
Visst får jag upp hojen utan att trixa med koplingen men det är inte lönt att ens försöka om inte man varvar över 8000.
Inte ens vid mycket hård körning vill denn lätta på framhjulet det släpper bak istället när det skjuter i som mäst vid ca 11000
Är det min körförmåga det sitter i eller är den högt växlad. För nog tycker jag väl att en hoj på 140hk ska gå att få upp på slangen under 8000 utan att behöva trixxa med koplingen.

Är man nybörjare så är man.

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Du kanske slirar på kopplingen o vågar inte släppa ut den ordentligt !!
Köp en twin..då kommer du upp lätt :yoparty

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Rakt ut i natur skrev:
Är det bara Mr San som har en teori :confused:

140 hk på bakhjulet?? Då är den nog DUKTIGT vässad! Det är nog koppling som gäller, då ska den gå upp på 2:an eller om du står upp, då klarar du dig utan koppling skulle jag tro.

wader

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
ninja
tatt2d skrev:
hej jag undrar om det är någon som har tips om hur jag ska göra för att lära mig lite bak slang åkning får inte upp den riktigt den är tung 240 kg står det i papprena får upp den lite åkte glidare innan så är inte riktigt haj på sånt här än någon som har några tipps kanske ??

ettan e ju hur lugn som helst på min 98 zx9r utan kopling, 2an brukar jag ställa mig upp på o åka i 4-5000 varv o gung-rycka upp den utan koppling funkar bra med kopling om man vill sitta ner. bara att hitta den rätta känslan. för övrigt så e jag en fegis som skiter på mig när det blir för högt :rofl

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
wader skrev:
ettan e ju hur lugn som helst på min 98 zx9r utan kopling, 2an brukar jag ställa mig upp på o åka i 4-5000 varv o gung-rycka upp den utan koppling funkar bra med kopling om man vill sitta ner. bara att hitta den rätta känslan. för övrigt så e jag en fegis som skiter på mig när det blir för högt :rofl

98 lirar i en annan division, man kan inte ens jämföra dom.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept