Robban skrev:Både blackbirden och kawwas zx9r sitter jag riktigt bra på. kan åka hur långt som helst. är 189cm. Båda har motor så det räcker och blir över och passar bra om man åker 2.
Blueman skrev:Eftersom du nämner Thunderace så förstår jag att du inte bara letar fabriksnytt. Därför vågar jag mig på att föreslå en annan gammal goding som funkar utsökt som sporttourer, Suzuki RF 900!
Den är snabb, stark, du sitter bra (de går att fixa högre handtag) och till och med frugan sitter nöjd! Dessutom börjar de komma ner bra i pris, så man behöver inte lägga in allt för mycket $, det blir en hel del över till bensin med mera!
Använder min egen RF som pendlarhoj till/från jobbet inne i stan såväl som touringhoj. Skickar med en bild på pärlan i solskenet på Åland förra sommaren. Lastade hojen med dam och mjuka packväskor! Fick ner allt för hotellövernattning och taxfreesprit hem! Inga problem alls med last och hanterbarhet! En polares sambo (som sitter bakpå en GSX-R 1000 på sommaren) var sotis på min madame som verkade sitta så mycket bekvämare på RF:n...
Bara mitt ringa bidrag till debatten, lycka till och hoppas du hittar något du blir nöjd med!
/Blueman
Mr XX skrev:Jag kör en blackbird med gele sadel, nordkap tur o retur är inget problem.
Var dit -04. Om man tycker att styret är för lågt går det att höja lite.
Lasson skrev:tja, vi är lika långa du och jag men ont i nacken får jag inte av min blade, däremot i handlederna när man kör dagsetapper på 40-60mil. Jag tror, som många andra här att Blackbirden, eller VFR är vad du bör köpa. Tänk på att det går ofta att justera lite hit och dit och det hänger ju lite på dig som förare också att du tänker på att vila lite på långa etapper. Hur var RSV förresten, jag funderar starkt på en sådan?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|