kan rekommendera kawa Z750, har vart en riktigt trevlig första hoj, för mig iafall, å försäkringen är väl ganska ok, tror jag betalar staxt över 5k för hel/hel å för 80k får du en med få mil på mätaren, lycka till med köp
kan rekommendera kawa Z750, har vart en riktigt trevlig första hoj, för mig iafall, å försäkringen är väl ganska ok, tror jag betalar staxt över 5k för hel/hel å för 80k får du en med få mil på mätaren, lycka till med köp
Måste fråga, var har du din försäkrad samt hur gammal är du ?
hel/hel på mig för på en Z750 = 24k hos bilsport & mc.
tjo, jag är 32 fyllda, så det är en 30+ försäkring jag har hos bilsport & mc, 24k kan väl inte stämma, tror att den jag hört betalat mest för en z750 är typ 7,5k hel/hel hos bilsport & mc
20 år, nytaget kort, bor i mindre by. Blir 24k på Z750.
ER-6:an är den billigaste av hojarna jag är tittar på, om man inte ska kolla alldeles för gamla, den ligger på 10591 för ett år.
Priserna är med medlemskap i SMC och att jag använder MC-ställ. Annars blir priserna ännu högre.
fy satan, hur mycke skulle då inte typ en r1:a lr liknande gå på, 100-150k?? tycker synd om dig, du får skriva slikt på farsan lr morsan vetja^^
Tjena Swizz
Tycker det som Visse skriver är bra. Det finns runt 1000 trådar eller så som alla handlar om tips på första hoj – no offense m8!
Köp en sådan hoj som du vill ha, precis som Visse skriver.
Bara som exempel; Min första hoj blev en FZ1-S (dvs den jag har nu) med 1000 kubik, 150 häst o 108 nm (eller så) och den går snällt upp till 7000 varv. Inga problem att hantera, du avgör själv hur mycket du vill vrida på rullen.
Det var en modell som jag var sugen på – fast egentligen ville jag ha en CB1000R precis en sådan som jag körde i körskolan. De CB1000R i bra prisläge gick snabbt, kvar var de dyra. Så dök FZ1-S:en upp och det blev affär.
För 80 papp kan du välja och vraka, that's a promise. Tror att många köper en för liten hoj som första hoj, de växer ur den ganska snart och skall sedan sälja den och köpa en ny igen.
En kille jag känner körde upp godkänt för A obegränsat, köpte en Transalp och var besviken på den redan innan han hade fått hem kortet…
En annan kompis tvekade om hoj och jag föreslog nåt roligt runt 1000 kubik. Han sa att han var osäker på att kunna hantera en sådan hoj och jag frågde varför det? Du har ju tagit alla lektioner på en sådan hoj (också en CB1000R), kört upp och fått svart på vitt att han kan hantera den! Han svara att han hade faktiskt inte tänkt på det. Eeehh, nähää…
Välj ut några favoriter, ta med dig nån som kan hjäpa till o leta efter dessa, hittar du en hoj som du vill ha – köp den! Direkt! Lägg tid på att köra din hoj istället isället för att leta efter den
Din tanke är bra "…men har hört ifrån ett par att man ska inte ge sig på häftiga maskiner, dvs 1000 kubikare, R1r, GSXR1000, Kawa ninja ZX-10R and so on, eftersom man är en gröngöling." – dvs kör försiktigt, nyttja hojen där det går. Fan vad jag skriver mycket, hej då
Något i den stilen hade det väl blivit ^^ , de visar inte priser över 25k. Vet att jag skickade iväg förfrågningar på CBR600 till en del försäkringsbolag och svaren var ofta över inköpspris
Varken mor och far har A kort så det känns som en dålig ide att skriva den på dem kan inte annat än ta smällen
Men dom behöver inte ha a kort för att få ha hoj, så de är väl bara att köra på, jag hade inte kort när jag köpte å försäkra min hoj första gången, å inte vart det någon premiesänkning när jag fick kortet heller
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |