chrismalm
Ny medlem
Som sagt, här finns något för entreprenörer och uppfinnare att klura på.
Som sagt, här finns något för entreprenörer och uppfinnare att klura på.
Problemet med säkerhet är att det uppnås alltid i utbyte mot bekvämlighet. Och vad gäller fysisk säkerhet är ett problem att det alltid är lättare att förstöra än att tillverka. Det skulle säkert gå att bygga ett skyddsvalv med hög nog säkerhetsklass att hålla ute skurkarna, men då kommer priset att vara mångdubbelt det hos hojen det ska skydda.
Det kommer dessutom att vara rätt svårt att flytta med sig valvet om man byter bostad, och otympligt att köra in/ta ut hojen ur det.
Förmodar att du skämtarKan man skall man självklart trycka till skitstövlarna direkt on sight. Det är din skyldighet enligt mig. Gör du inte det fortsätter de med din grannes garage imorgon.
Ringa de blåvita... Känner du någon överhuvudtaget som fått hjälp av dem?? Något mer fullständigt meningslöst än det kan man väl knappast göra. Behöver jag tillägga att jag aldrig fått det trots otaliga försök.
Heder åt killen som slog sig trött på dom![]()
Ett snabbtips för oss som har hojen ute på gatan över natten som funkat i två år nu (peppar, peppar).
Lessnade efter andra kapellet blev snott och allmänt fingrande på hojen nattetid, skaffade kapell med förstärkta hål i varje ända och drar kättingen genom den bakre samt ett 39:- wirekombinationslås från classe i främre.
Sen dess har den fått vara helt i fred då dom värsta "tillfällestjuvarna" och klåfingriga moppefuckon inte enkelt kan lyfta och kika vad som finns under.
Har ett trasigt urtvättat kapell som slängs över mc efter varje välförrättad åktur. Fungerar bra utan att behöva låsa med mer än styrlåset då kapellet täcker över fram mot cykelstället.
Efter en stekarrunda i hettan för nån vecka sen kom jag hem, styrlås på, slängde över kapellet och gick in och sov. Par dagar senare tänkte ta favvorunda igen..fan e tändnykkel? Ut och lyfta kapell..kvar i låsetfaan
Låter inte som du bor inom nollåtta.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |