creare
Guest
Klippa öron? Ge han till polisen utan hovodet du vet...
Klippa öra, ge han polisen till utan hovod.. Sätta hovodet på vattenpipa, seeen roka han. Vi gör kaoz uch är kaoz, du vet.
Klippa öron? Ge han till polisen utan hovodet du vet...
Klippa öra, ge han polisen till utan hovod.. Sätta hovodet på vattenpipa, seeen roka han. Vi gör kaoz uch är kaoz, du vet.
Bästa tipset på att få behålla hojen...
Hoppas ingen skvallrar att tickan är en knähund bara, hon hade ju glädjeligen låtit någon tagit hojen i utbyte mot lite kel
Hoppas ingen skvallrar att tickan är en knähund bara, hon hade ju glädjeligen låtit någon tagit hojen i utbyte mot lite kel
Sccchhhhh! Hon ser ju farlig ut ialf...nästan..
Jo fast Tatta är långt ifrån knähund! Han skulle.. DiIiiReKt!! Om det kom nån och sen skulle dom där ifrån utan hoj!
Några tips på hur man skall ankra sin hoj när man är på resande fot ? skall man ha en tung kätting i ryggsäck med sig ? ett skivlås och hänglås till drev i cutsen ? Tips ! skall hoj semestra i sommar, dock med vänner så kommer låsa hojjarna i varandra.
Larmmina 2 kanske kan vara något , tror drägget bajsar ner sig då... fast man kanske inte får ha sånt...
http://www.soldf.com/larmmina2b.html
En vän till mig blev utsatt för ett stöldförsök i helgen. Han äger en väldigt fin GSX1100R och förvarar den alltid i garaget med ett skivbromslås och grov ketting med ett bra lås, samt att han har ett larm som aktiveras via en deckare i garaget, det tjuter inte i garaget, men det tjuter i en dosa som han har hemma i lägenheten.
Dosan började tjuta klockan 03.15 på lördagsnatten, så han gick upp, klädde på sig och tog med sig en ASP (expanderbatong) samt ett galet humör minst sagt (han har blivit av med en hoj tidigare som återfanns totalkvaddad, stulen av snorungar).
Väl ute på gatan ser han att garagedörren är lite öppen och han ser ljus av ficklampor. Så han smyger sig sakta fram och stannar till rätt nära för att lyssna och få en uppfattning om hur många de är, han uppfattar att de är 2st så han sliter upp dörren och möts av 2st i full gång med att arbeta med kättingen.
Han var INTE nådig emot dem och båda fick en hel del skador innan han lät dem försvinna från platsen. Han valde att inte polisanmäla för att han vet av tidigare erfarenhet att en anmälan inte resulterar i mer än ett papper i någon polispärm, och jag tror knappast att de som försökte kommer att anmäla heller.
Jag tycker att detta var helt rätt agerat av honom, skulle någon idiot försöka sno min hoj eller min bil så skulle jag också "göra kaos" av han... Skulle bli skogstokig, minst sagt...
Tragiskt att vissa inte kan skilja på rätt och fel och på mitt och ditt. Grip dom, återöppna Alcatraz och lås in dom i all evighet...
Lås in hojen i förråd el garage, ej på hemmadress om möjligt. Är man ute och åker, parkera om möjligt när det är dags för mat/fika så du har full uppsikt på mc:n.
Din vän är lika tragisk isåfall, VAD är det som rättfärdigar någon att misshandla någon med batong för de försöker stjäla, även om det nu råkar vara hans prylar Det är absolut inte rätt att göra så. Det rätta hade varit att larma och ta notering och vittnesuppgift.
Personligen skulle jag aldrig göra liknande om det så var en person, man kan ju lika gärna få en koftot i huvudet, eller en kniv i magen. Så mycket är inte min mc värt för mig iaf.
...
Och du har väldigt fel när du skriver att inget rättfärdigar attacken. Nörvärnslagen -
§1. Gärning som någon begår i nödvärn skall icke
medföra ansvar. I nödvärn handlar den som söker:
1) avvärja ett påbörjat eller överhängande brottsligt
angrepp på person eller egendom.
...
Så det är helt rätt gjort, det enda som kan debatteras är omfattningen av slagen/skadorna.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |