Doh-
Kollar i kors
Sprang precis till garaget och låste mc.n när jag läste det här
Köp en trac me sändare för 3000kr, välinvesterade pengar,
fyttas bågen kan du se direkt i mobilen/datorn etc vart den är på väg och du kan på så sätt följa efter och hämta tillbaka den ;-)
Jag har ett abus granit skivlås för "vardagslåsning", en fetekjätting med ett vanligt, men kraftigt hänglås i garaget. Tänkte bygga/svetsa ett golvankare att dra fast i garagegolvet och svetsa fast bultarna. Sen drar jag kjättingen igenom ankaret och svingen och låser ihop det med skivlåset (då detta är bättre än hänglåset) och sätter hänglåset i bakdrevet/framskivan. Känns väl som en ok lösning. Ska troligtvis inhandla ett larm (med startspärr och stark siren) för en 500ing till 750n, likadant som jag har på 125an. Eller om jag flyttar över det innan jag säljer 125an. Får se hur jag gör.
Mitt råd när det gäller att behålla hojen är att först och främst se till att dom inte kan rulla/lyfta bort den där den står.
Detta gör att tjuvarna är tvugna att arbeta på plats med större risk för upptäckt. Det är avskräckande då hojen oftast står i närheten av ägaren.
Enklaste sättet att säkra hojen på plats är ett markankare.
Det finns lite olika modeller på marknaden. Vilket som är bäst får du avgöra själv. Se bara till att platsen du fäster det på är tillräckligt bra. Det skall vara betong och inte tegel eller trä.
Ifall du inte har något att fästa markankaret i där du brukar ställa hojen så kan det vara smart att t.ex. gjuta något. Gräv en ordentlig grop i marken och gjut en betongklump på 2-400+ kg som du sedan fäster markankaret i.
Inget markankare håller för vinkelslip i 10 min. Har tjuvarna den tiden och kan arbeta ostört så får dom med sig hojen.
Däremot så vill få tjuvar dra igång en vinkelslip kl 03:14 en tisdagsnatt utanför ditt fönster.
Nedanför lite bilder på olika markankare.
Det finns alltid sätt tjuvar kan sno saker.Spela roll hur mycke du låser fast och håller på.. I marken eller fast vid något, de finns förutom vinkelslip 03:14 på natten något som kallas kapsvets.. Du kommer inte ens vakna om jag kapar ditt lås brevid ditt öra
något som kallas kapsvets..
Vad är en 'kapsvets'? En ny uppfinning? En maskin man kapar o svetsar samtidigt med? Jag har aldrig hört talas om en kapsvets iallafall, någon som kan länka till en sån maskin så man får se vad det är för nått
Ingen vågar ens försöka sno min hoj. Dom vet vem jag är. Lika så vem pizzabagarn är.
Vi gör kaoz med dem.
Edit; Oooch kapar hans toung.
Kanon ide, vi skriver alla över hojjarna på dig eller pizzabagarn så vart i dom än snor i långa svedala får dom smaka smärta
Vad är en 'kapsvets'? En ny uppfinning? En maskin man kapar o svetsar samtidigt med? Jag har aldrig hört talas om en kapsvets iallafall, någon som kan länka till en sån maskin så man får se vad det är för nått
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |