Dark_Messenger skrev:
2320843 Kom precis till jobbet. Ca 2h för sent...
Mitt problem är att jag vaknar när klockan ringer. Men sen stänger av den fan - o somnar om..!
Finns inget hopp va!? Jag är helt rökt??
Vill ha en sån där Kalle Anka-variant!!!
Det finns hopp.
Kör med flera olika väckarklockor och alarm.
Först klockradion som står bredvid sängen. (Lätt att stänga av)
Fem minuter senare går mobiltelefonen igång. (Den har du lagt så att du verkligen måste sträcka dig för att kunna stänga av, lite svårare)
Efter ytterligare fem minuter går stereon igång, på ganska högvolym och med en irriterande dålig skiva i. (Fjärrkontrollen ligger långt bort så du måste resa dig upp för att stänga av den.)
Efter ytterligare fem minuter ringer telefonen eftersom du beställt väckning hos telia. (Naturligtvis är den bärbara telefonen på laddning så du måste återigen resa dig upp ur sängen och lyfta en telefonlur för att stänga av det.
Det brukar iaf vara mitt schema när jag ska upp extra tidigt och jag absolut inte får komma försent. Bara av att rigga alla prylar på kvällen gör att man vaknar automatiskt fem minuter innan klockradion dundrar igång.
När man legat och dragit sig en stund går klockradion igång, och man ställer sig i duschen. När man precis schamponerat in håret börjar mobiltelefonen pipa. Man springer ut och stänger av alarmet och återvänder till duschandet och när man tvålat in kroppen drar stereon igång. Man irriterar sig över den dåliga musiken på högvolym men orkar inte stänga av den.
När man börjat torka sig med handduken sätter telefonen igång att ringa och man får bråttom ut för att svara och halkar på de blöta fläckarna man lämnat efter sig när man sprang ut för att stänga av mobilen. Lyckas parera så att man inte ramlar men slår i armbågsknölen i dörrkarmen och svär en stund medans man fortfarande lyssnar på den dåliga musiken.
Sedan kan dagen börja.
För att inte premien på min olycksfallsförsäkring ska stiga tar jag bara jobb där man inte börjar innan klockan tio på förmiddagen.
Då räcker det med alarmet på mobilen.