Jag har alltid, mer eller mindre, varit morgontrött. Nu den senaste tiden har det varit extremt. Jag ställer klockan och lägger även mobiltelefonen i andra änden av rummet för att tvingas stiga upp och stänga av den. Allt som oftast vaknar jag dock med ett ryck betydligt senare än jag tänkt mig och upptäcker att jag är sen till jobbet och att jag stängt av både klockradio och mobiltelefon utan att själv ha en aning om det. Ibland tar jag mig upp, sätter mig på sängkanten, för att sedan vakna igen, liggandes i sängen, enl ovanstående.
Om man bortser från morgontröttheten är jag inte särskilt trött, så jag tror inte att detta beror på kostvanor eller liknande, särskilt då jag inte ändrat dem något direkt, iaf inte till det negativa.
Är det någon som har något tips på vad jag kan göra för ta mig upp på morgonen?
Inga tips i stil med att "Gå och lägg dig i tid!", för det har jag provat, utan några märkbara förändringar. 21 eller 01 spelar ingen roll.
Tankar som vippbräda och hink vatten som triggas av klockan har slagit mig, då jag insett att det vore för omfattande att bygga ett arrangemang som det som Kalle utsätts för på julafton. Nackdelen med vippbräda och vattenhink är ju att det blir ganska blött i både säng och runt om.
Gärna seriösa förslag, då jag känner att detta, mer och mer, börjar bli ett problem.
Om man bortser från morgontröttheten är jag inte särskilt trött, så jag tror inte att detta beror på kostvanor eller liknande, särskilt då jag inte ändrat dem något direkt, iaf inte till det negativa.
Är det någon som har något tips på vad jag kan göra för ta mig upp på morgonen?
Inga tips i stil med att "Gå och lägg dig i tid!", för det har jag provat, utan några märkbara förändringar. 21 eller 01 spelar ingen roll.
Tankar som vippbräda och hink vatten som triggas av klockan har slagit mig, då jag insett att det vore för omfattande att bygga ett arrangemang som det som Kalle utsätts för på julafton. Nackdelen med vippbräda och vattenhink är ju att det blir ganska blött i både säng och runt om.
Gärna seriösa förslag, då jag känner att detta, mer och mer, börjar bli ett problem.