Tips för morgontrötta?

dews

Mannen
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
snart
TomK skrev:
Det var några amerikanska läkare som undersökte människans psyke i samband med uppvaknande och beteenden m.m. och de kom fram till att väldigt få är ordentligt vakna innan 10 på morgonen och att det inte är bra för kroppen att kliva upp innan dess. .

TACK!!!

nu fick man kött på benen :)

Extreme BMX

alltid åk sugen!
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
kawasaki 125 -89 (enduro) och en BMX =D
Mitt tips är att köpa en granat klocka på teknikmagasinet
(kastar i väggen som sn00z3) lägg den långt bort,
sen tillslut RUSAR du upp till den förbannade klockan och sular iväg,
sen hör du ett redigt *KLIRR* DÅÅÅÅÅ vaknar man... :)
kanske lite jobbigt att kasta klockfan genom fönstret när det är
-30 grader ute, eller pajja en TV varje morron...
men funkar gör det nog...

jag ska testa att dricka skitmycke under kvällen
sen måste man kuta upp och pissa på morron,
och NEJ e man RIKTIGT trött
(som alla sporthoj.com are värkar vara :1pajas )
så vaknar man inte under natten man håller sig

(för hoppnings vis :) )

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Var också väldigt morgontrött, gav mig bara fan på det. Nu är det *RRRRRRING* *uppe*

Bara ge tusan i det, gå upp direkt. Sen är du inte trött 2 minuter senare.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Jo nu e det juh såhär att jag nog provat det mesta som står i min egen makt.
Jag har tom låtit läkaren sätta kniven i näsan på mig, det hjälpte juh iaf i ett år styvt sedan var det samma visa igen.
Däremot har jag inte provat det där med sömncyklerna, det ska genast sättas i verket.
Det borde funka om jag lägger mig styvt en timme tidigare än nu.
Jag vaknar i regel klockan 07 med andan i halsen.
Då är jag redan sen lixom måste kliva upp 06 för att hinna med allt på morgonen och komma i tid till kneget.
//Tobbe

dews

Mannen
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
snart
-Lowrider- skrev:
Gahh hur gör jag då,jag som har börjat med den dumma vanan att sova med snus i käften nästan hela natten. Kan inte somna annars. :va :confused:

Hur fan kan du sova med snusen inne?????

deckade med en pris inne en gång... vaknade nårra timmar senare, tog en vecka innan smaken försvann från halsroten och så hade man dreglat snus på kudden... inget man rekomendera :fakta

snus ska njutas när man är vaken... punkt slut.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Jag har ett förslag..
Det kan gå väldigt fel eller väldigt rätt..

nästa gång du har något viktigt så skit i o ställa klockan
ja du hörde rätt
Om du tillexempel ska på jätte viktigt möte så skit i klockan sov o se om du vaknar i tid ändå pga att du då känner att du måste upp (i sömnen) och inte kan lite på din väckar klocka

Saken e den att när jag går i skolan så börjar jag allt från 8-12 o då så e de svårt o gå upp men när jag jobbar (dvs måste passa tider) så vaknar jag 9 av 10 gången 5-10min innan klockan ringer...

sen så måste du nog "lära" din vad som e viktigt dvs ställ inte klockan så du har 1 timme o vakna på o ställ den inte när du inte måste upp
dvs ska du iväg 7.30 o behöver 23.5 min på dig ställ då klockan på 7.06

tror mig de e ett sätt som funkar om man sköter de rätt

Och När du väl vaknar släng då av dig täcket för vem vill vara kvar i sängen utan täcket.... :Bugar

loop

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
ZX7R 97:a
Ha ha ha... Känner igen det där med snusen... Kanske ett tips! Skaffa ett stycke snus och ett stycke flickvän. När flickvännen vaknar på morgonen (morgonpigg som faaan), och ser snusen på lakanet blir hon tokig och skriker de mest konstiga saker: Faan vad äckligt, nu måste jag tvätta igen!!! Du e ju grisig!!! Och hon slutar fan inte förräns du e så pass vaken att du förstår att avskyr dina snusvanor...

Självbiografisk skrivet...

Hoppas du hittar nå lösning på sömnen, sitter själv med samma problem...
Men som sagt det mesta löste sig när man skaffade flickvän...

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Haha PRECIS samma problem som dumbo!! Stänger av allt utan att ha en aning om det :D Lite jobbigt ja...fast jag går nog och lägger mig lite väl sent kanske. Har 2 mobiler och 1 klocka nu och det funkar rätt bra. Man pepprar ju på snooze så man får ställa alarmet typ en timme tidigare :crash

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Drick åt helskotta för mycket vatten innan sängdags. Då borde du vara hiskeligt kissnödig på morgonen. Ha inte sex efter att du druckit så mycket vatten bara, det kluckar rätt så lustigt.

Eller så ber du någon ringa o väcka dig!

aaaaah. nämnde jag att jag börjar 12.30 imorgon?
'flyr undan alla slag o sparkar' :banana

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har också otrolgt svårt att vakna på morgonen. Vet inte hur många gånger jag fått skit av flickvännen för jag stänger av hennes mobil (hon börjar alltid 08.30 och jag börjar runt 15-16), när jag vaknar sen har jag ingen aning om att jag stängt av klockan.

Sen är jag oftast piggare om jag lägger mig 02.00-03.00 och går upp 07.00 än om jag lagt mig 22/23 så det att lägga sig tidigare är bullshit, iaf för mig. Lägg dig senare är mitt tips, de få dagar jag börjar 07.45 brukar jag alltid lägga mig sent och dricka rikliga mängder kaffe dagen efter. Funkar för mig :crash

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
dews skrev:
Spelar ju ingen roll om man går och lägger sig tidigare heller.... då ligger man ju bara och skruva sig i sängen i flera timmar... inte så roligt det heller...

Om man har nått VIKTIGT att göra dan efter så man MÅSTE ju vakna... det funkar för mig... fast då vaknar jag ju iofs tusen gånger under natten och tror att jag har försovit mig, så det är ju inte bra det heller :rolleyes:

sveriges största folksjukdom ?
Samma här :fakta

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Upp fort som fan och ställ dig i duschen. Funkar alltid för mig. Då vaknar man direkt. :)

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Är väldigt morgontrött.. men bara hoppa upp till en kall och senare varmare dusch..

BB, jag börjar 7 imorron.. ska upp 6..

är inte ALLs avis på dej!

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Bikerbitch skrev:
Ja, men hur orkar man för det första ta sig upp då?

Om det var mitt tips du syftade på så tycker jag en lugn och skön morgon är bäst,
ställ klockan 15 minuter innan du ska stiga upp egentligen. När den ringer så använder
du Snooooooooooooooooooze-funktionen som är den bästa uppfinningen efter micron! :fakta

Snooza och sov vidare i 15 minuter och sen när du vaknar så är du mer utvilad..
förhoppningsvis annars så får du dra in på andra saker på morgonen så du får
mer sömn.

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
eftersom jag jobbar på frilansbasis är man mer ledig än arbetstagen...
kruxet är att man lätt sover bort de lediga dagarna, men:

Det finns egentligen bara en lösning på detta problem meda att inte kunna kliva upp på förmiddagen/morgonen, å det har redan NoiCe å Mago skrivit:

-Ta dig i kragen å BESTÄMM att du måste GÅ UPP, sluta vara en mes, visa lite WILLPOWER.

Det är bara till och bestämma sig nu. knark, lampor och 4 väckarklockor are not good enough!!!

Tomas-

Hojlös
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX600R k4
Intressant fråga, har exakt samma problem själv.

Har testat massor olika typer av väckarklockor, ju fler desto bättre, dock bara ett tag, sen har man vant sig vid dom och kan stänga av dom utan att vakna.

För min del så beror det till stor del på mitt snusande, slutade för något år sedan och höll upp i 4mån och jag det blev MYCKET lättare att komma upp.

Men det är en intressant idé att testa med lite vitamin tillskott, kan ju aldrig vara fel.

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Det är plättlätt att gå upp på morgonen om dagen har nåt kul som väntar , men om det är en dag på jobbet med mycke stress och strul som väntar då vill man bara sova vidare istället för att gå upp.
:eek:

Edit: Så mitt tips till morgontrötta se till att ha nå kul o göra på morgonen :va

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...