Tips för morgontrötta?

dews

Mannen
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
snart
Lasker skrev:
Edit: Så mitt tips till morgontrötta se till att ha nå kul o göra på morgonen :va

typ.... brygga kaffe, bre mackor, äta mackor, skita, duscha, klä på sig och cykla till skolan.... jiha

Nappe

be your self
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
ninja special med extra mos
Skaffa ett jobb med flex tid så slipper du bry dig om när du vaknar

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
Själv så försöker man kliva upp sängen vid halv 6 tiden på morgonen. Vilket fungerar ganska bra nu.
Glöm det här med klockor, jag har 4 med det hjälper knappt ändå. Får byta ut en i månaden p.g.a över våld mot den stackaren. Även så slänger jag den i ett element eller försöker tysta den med knuten näve.

Nä lösningen för mig är timer+väldigt starklampa (riktad mot ansiktet). Samt EN klocka.
Bör ju också tilläga att timern sitter inte i sovrummet så man måste kliva upp och gå ut ur rummet för att stänga av den. När man väl är uppe och stänger av den så är det bara en meter till Duschen.
:tummenupp

Hurgan

Donald Ducce...!!??
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
FJ 1100 -94 :o),Volvo s60 D5 ,Downhill moddad Crecent
När klockan ringer 0500 har jag en metod som funkar på mig.
istället för att ligga kvar i sängen och "känna efter" går jag omedelbart upp och ställer mig i duchen...efter 2-3 min é man pigg och börjar tralla på gamla slagdängor.

Jag vet att det låter lite för enkelt men det funkar faktiskt...men det funkar inte om man ligger kvar mer än 10 sek efter att klockan har ringt.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
dumbo skrev:
Jag har alltid, mer eller mindre, varit morgontrött. Nu den senaste tiden har det varit extremt. Jag ställer klockan och lägger även mobiltelefonen i andra änden av rummet för att tvingas stiga upp och stänga av den. Allt som oftast vaknar jag dock med ett ryck betydligt senare än jag tänkt mig och upptäcker att jag är sen till jobbet och att jag stängt av både klockradio och mobiltelefon utan att själv ha en aning om det. Ibland tar jag mig upp, sätter mig på sängkanten, för att sedan vakna igen, liggandes i sängen, enl ovanstående.

Om man bortser från morgontröttheten är jag inte särskilt trött, så jag tror inte att detta beror på kostvanor eller liknande, särskilt då jag inte ändrat dem något direkt, iaf inte till det negativa.

Är det någon som har något tips på vad jag kan göra för ta mig upp på morgonen?
Inga tips i stil med att "Gå och lägg dig i tid!", för det har jag provat, utan några märkbara förändringar. 21 eller 01 spelar ingen roll.
Tankar som vippbräda och hink vatten som triggas av klockan har slagit mig, då jag insett att det vore för omfattande att bygga ett arrangemang som det som Kalle utsätts för på julafton. Nackdelen med vippbräda och vattenhink är ju att det blir ganska blött i både säng och runt om.

Gärna seriösa förslag, då jag känner att detta, mer och mer, börjar bli ett problem.
fan EXAKT samma problem har jag, tänker nog kolla blodvärden etc och kolla om det är något som gör att jag är såååå himla trött på morgonen..
ser ut som en jävla zombie, brukar köra med visiret öppe lite så man blir piggare i trafiken i början..
men som sagt.. tror nog bara piller fixxar detta..
skall prova det där med vitamin b12
funkar det så är det bjudning på bira för den som la det som första inlägg :Bugar

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
berggren_martin skrev:
Två konstruktiva tips:
1. Lägg dig tidigare.
2. Lägg en snusdosa på väckarklockan. Efter en snus så vaknar du till och de flesta har som vana att inte somna (om) med snus i käften.
Det där med snusen stämmer inte för fem öre i mitt fall iaf... jag har somnat med snus inne hur många gånger som helst, det e ganska gött faktist, förutom att det blir så fina fläckar på lakanen...

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
På gång
Det blev en väldig respons på detta. En hel del rätt rolig läsning. :)
En del tips som kanske kan vara värda att testa. En del av det har jag testat redan tidigare.
Många tips går ut på att verkligen bebstämma sig för att gå upp. Hur gör man det när man inte är vid medvetande? Jag stänger ofta av klockorna utan att ha en aning om det. Ibland har jag stängt av klockorna helt och ibland har jag bara snoozat tills de tröttnat på mig och gett upp. (De gör det efter att ha ringt var 10:e minut i typ 1.5h eller så.)

Jag ska nog se om jag inte kan få blodvärdena kollade iaf, även om jag själv inte tror att det är något sånt. Sen kanske det skulle kunna hjälpa att ha flera klockor på olika ställen i lägenheten som man sedan flyttar runt till nya ställen lite då och då... Får fundera lite mer... Kul med så stor respons. "Kul" att se att man är i gott sällskap åxå. :)

Therudeboy

Guest
DwD skrev:
fan tror nog bara piller fixxar detta..
funkar det så är det bjudning på bira för den som la det som första inlägg :Bugar

Köp Fitline Activize (oxyplus) finns en del andra vitaminer i det med och det gör så jag blir pigg som f*n,sen blir en grogg bättre en öl ;) :tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
DwD skrev:
fan EXAKT samma problem har jag, tänker nog kolla blodvärden etc och kolla om det är något som gör att jag är såååå himla trött på morgonen..
ser ut som en jävla zombie, brukar köra med visiret öppe lite så man blir piggare i trafiken i början..
men som sagt.. tror nog bara piller fixxar detta..

Prova Alpina B12 istället ;)

Ni e ju tröga i huvet allihopa :D

Det handlar om att ha NÅNTING att vakna till. Det är psykologiskt och inne i det undermedvetna. Man ställer in sig på att vakna en viss tid.
Som att dejta en brud tex(kille för brudarna...) om man ska hjälpa henne i stallet klockan 9 på morgonen så vaknar man superpigg helt av sig själv redan 7(i mitt fall ja) och tar 1,5 timmar på sig att göra sig iordning och sen träffas man jättepigg och glad.

Vem fan vill vakna när man måste göra samma syssla varje dag på sitt skitjobb? Man vet att man måste så man bara gör det, men man mår inte bra inners inne och tro fan att man inte är pigg på morgonen då.

Det handlar om att bestämma sig. Det finns inga fula knep. Jo, vitlök kan hjälpa. om man tar en eller två klyftor innan man ska lägga sig så kan det kännas i magen eftersom det är ganska starkt, men man vaknar väldigt pigg - illaluktandes =P

Första dagen i skolan vill man ju inte missa och den vaknar man väldigt pigg till tex. Det är soeciella grejjor. Alla de andra dagarna vill man ju inte vakna, man vill ju bara vakna på löningsdagen och sen vara vaken helgen som kommer för att sen somna i en vecka till ungf.

Har man en livskamrat att vakna ihop med så har man själ till att gå upp.

Ni andra bara mesar er för att ni är i grund o botten jobbiga personer som bara gnäller om allt. Få loss tummen och ta tag i morgonarna.

750RR :cool:

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
maverick_750rr skrev:
Prova Alpina B12 istället ;)

Ni e ju tröga i huvet allihopa :D

Det handlar om att ha NÅNTING att vakna till. Det är psykologiskt och inne i det undermedvetna. Man ställer in sig på att vakna en viss tid.
Som att dejta en brud tex(kille för brudarna...) om man ska hjälpa henne i stallet klockan 9 på morgonen så vaknar man superpigg helt av sig själv redan 7(i mitt fall ja) och tar 1,5 timmar på sig att göra sig iordning och sen träffas man jättepigg och glad.

Vem fan vill vakna när man måste göra samma syssla varje dag på sitt skitjobb? Man vet att man måste så man bara gör det, men man mår inte bra inners inne och tro fan att man inte är pigg på morgonen då.

Det handlar om att bestämma sig. Det finns inga fula knep. Jo, vitlök kan hjälpa. om man tar en eller två klyftor innan man ska lägga sig så kan det kännas i magen eftersom det är ganska starkt, men man vaknar väldigt pigg - illaluktandes =P

Första dagen i skolan vill man ju inte missa och den vaknar man väldigt pigg till tex. Det är soeciella grejjor. Alla de andra dagarna vill man ju inte vakna, man vill ju bara vakna på löningsdagen och sen vara vaken helgen som kommer för att sen somna i en vecka till ungf.

Har man en livskamrat att vakna ihop med så har man själ till att gå upp.

Ni andra bara mesar er för att ni är i grund o botten jobbiga personer som bara gnäller om allt. Få loss tummen och ta tag i morgonarna.

750RR :cool:

jo typ bäst är juh morgon sex. :banana

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll