Geronimo79
Ny medlem
Jag blev själv tagen nu i slutet av säsongen, de var 6-7 st tror jag. De såg mig köra på bakhjulet inne i byn vid 2st tillfällen. Första ggn körde jag bara i 2:an så det gick inte så fort sen andra ggn körde jag nästan fullt i 3:an innan jag tog ner. Visste då inte att dem var bakom mig (inga backspeglar + att det var nästan helt dött i trafiken) men när jag såg dem var det bara till att stanna. Dem frågade om jag visste att det var förbjudet att köra på bakhjulet? Mitt svar var att det säkert är olämpligt men inte att det var förbjudet. Erkänner du så sa ngn av dem, ja det lyfte kanske ngt lite men inte särskilt mkt. Klart det var ju lite dumt men att jag aldrig skulle ha gjort det vid en annan tidpunkt och då det var mkt mer trafikerat. Dem frågade oxå mig hur fort jag körde och jag svarade ca 60-65km, dem började bara skratta. Vi såg att du höll mkt mkt mer än så.. (Tänkte säga till dem att hur fan ska jag veta det när framhjulet inte var i backen ). Sen slutade det med att dem inte kunde ta mitt körkort o ge mig högre böter pga att dem inte hade fångat mig med en laser. Jag fick en tusing för "störande körning med motordrivet fordon", vilket säkert bara e bullshit men jag tog glatt (nästan) det straffet o körde hem..
Jag tycker du ska ha en artig o snäll attityd och inte klanka ner på dem o tappa humöret för då blir det nog bara värre, fokusera helt på den punkt du är åtalad på och lägg fram argument för varför det blev som det blev (att framhjulet åkte upp lite i luften). Självklart är där ju små vägbulor i vägen + att du samtidigt accelererade och då är det ju inte så konstigt att fjädringen gungat till lite o att sen hjulet lyfte, eller hur????.................
Jag tycker du ska ha en artig o snäll attityd och inte klanka ner på dem o tappa humöret för då blir det nog bara värre, fokusera helt på den punkt du är åtalad på och lägg fram argument för varför det blev som det blev (att framhjulet åkte upp lite i luften). Självklart är där ju små vägbulor i vägen + att du samtidigt accelererade och då är det ju inte så konstigt att fjädringen gungat till lite o att sen hjulet lyfte, eller hur????.................