Ankan1
Ny medlem
- Gick med
- 14 Jul 2011
- Hoj
- Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Säg att du slant på kopplingen.Sånt kan hända alla ... WTF tråden är ju från 2008.
Andersj: Senaste aktivitet 2012-11-11 20:46.
Jag tror ni kan sluta fundera och fråga hur det gick.
Känns inte som att vi kommer att få reda på vad som hände, trådskaparen har inte varit aktiv på sh på över ett år!
Med detta svar har du precis prickar rätt med allt som blivit galet dom sista åren på SH.
3 1/2 sida med tips och råd och med folk som hade vett att hålla sig till topic då tråden fortfarande var daterad 2008. 2013 kommer en moralkärring och ska leka präktig.
Kryp tillbaka till svmc.se´s forum o gnäll är du snäll.
Med detta svar har du precis prickar rätt med allt som blivit galet dom sista åren på SH.
3 1/2 sida med tips och råd och med folk som hade vett att hålla sig till topic då tråden fortfarande var daterad 2008. 2013 kommer en moralkärring och ska leka präktig.
Kryp tillbaka till svmc.se´s forum o gnäll är du snäll.
Är det så? Är det SH som kukat ur?
...eller pågår det en förändring av värderingar ute i samhället som vissa här inne inte plockar upp?
Jag för min del är överraskad över hur snabbt förändingen i trafiken går, över hur man ser på vissa uppträdanden - och hur man accepterar andra, väldigt konstiga saker.
Om du vill hävda din rätt att köra precis som du vill själv utan att ta hänsyn till andra så är det nog dags att börja slipa på argumenten för just detta och se till att skapa opinion för något sådant.
Ett tips skulle kunna vara att förutom SH även frekventera SMCs forum och försöka förklara hur du tycker att man skall arbeta för att få behålla så mycket frihet som möjligt i motorcykelkörningen de närmaste decennierna framöver.
Glöm inte västen herr PräKcTiG!!!!
Gammal tråd jag vet men inför framtida rättegångar rörande detta ämne så kan det ju vara ett bra tips att läsa på om vilka ursäkter advokaten för fram i rättegången rörande den skötsamma yngling som ifjol i Lillhärdal bara råkade köra över och ihjäl en 12-årig tjej som gick på trottoaren medans han var ute och körde lugnt. En av ursäkterna lär ha varit att nån kastat något i huvudet på honom eftersom de inte tyckte om hans körstil. De ska ha kastat så hårt att hjälmen for av!
Precis som TS som ska han också bara kört i ca 20 km/h vid tillfället.
Kan ni fatta att det finns folk som kastar saker på oss stackars motorcyklister när vi sköter oss så bra i trafiken?!
För det första är det helt fel att han blir hotad och utsatt för diverse ryktesspridning. Han är en idiot som kört över en 12 åring och inte vågar stå för det. Oaktat det så kommer han få straff nog både genom rättsväsendet och dåliga sömn; för resten av sitt liv.
Oavsett att han är en idiot, så var det faktiskt en olycka, om än undviklig. Det ska han inte behöva bli hotad för, och inte hans familj heller. Sådant är sjukt i dagens Sverige. Det som är intressant på ämnet också, rykterspridning, vilket beroende på omfattning är olagligt. Många i sådana byhålor tror jag inte känner till det faktumet.
Oavsett att han är en idiot, så var det faktiskt en olycka, om än undviklig.
Du kan ju fortsätta att kalla den en olycka om du vill men det är nog rätt så många, såväl på landsbygden som i städer, som skulle klassa barns dödsfall uppe på trottoaren i samband med olovlig körning, hastighetsöverträdelse, bakhjulskörning och långvarig allmän total nonchalans mot övriga trafikanter väl och ve för något aningen grövre än bara en simpel olycka. Jag misstänker att även rättsväsendet lär dela mina åsikter i detta fall.
Förnumstiga djävlar som kan med att yttra något sådant ombedes vänligen ta plats på podiet tillsammans med den åtalade! Den som sett en "olycka" växa fram utan att göra något åt det är solidariskt ansvarig med idioten som byggt upp eländet!
Dagens laissez-faire inställning till "olyckor" -delvis drivet av Bilistverkets "Noll Vision", är det som lämnar utrymme för folk att säga att dom inte "såg" motorcykeln när dom i själva verket inte tittade efter oss!
Fuck olyckor! Vi motorcyklister DÖR utav nytolkningen på ordet "olycka". Dagens bruk av uttrycket "olycka" gör att det inte ens finns utrymme i språket längre för det som i verkligheten kanske skulle kunna närma sig den sanna betydelsen av ordet "olycka". Vi har tvingats lägga till ett förstärkningsled och till och med byta språk för att idag kunna beskriva en "riktig olycka" - genom uttrycket "freak accident".
Det går inte att tala om olycka i samma mening som man tar upp dödsfallet i Lillhärdal.
Man skulle kunna säga att killen som körde var en olycka i sig - en katastrof som bara väntade på att inträffa.
Men, då stänker ansvaret ut över andra också; "It takes a village to raise a child" eller hur...?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|