Tips om att försvara sig själv efter bakhjulskörning

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
stört om dte skulle gå att fällas för vårslöshet i trafik om framhjulet råkar lätta lite när man kör iväg från ett rödljus. Borde det ju vara vårslöshet i trafik att t.ex. ha barn i bilen, något som oftast stjäl mycket mer uppmärksamhet från omgovningen än en wheelie, eller vårslöshet i trafik att byta låt på stereon i bilen.

hoppas det gick bra för TS och är med nyfiken hur det gick

är du på riktigt eller skojar du??
om man kör från ett rödljus eller stop och framhjulet lättar så har du garanterat gasat på för mycket och även det är vårdslöshet i trafik.:huvet:huvet:huvet:huvet

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
är du på riktigt eller skojar du??
om man kör från ett rödljus eller stop och framhjulet lättar så har du garanterat gasat på för mycket och även det är vårdslöshet i trafik.:huvet:huvet:huvet:huvet

Nej jag är helt på riktigt, ingen sarkasm om nån skulle tro det. Att framhjulet lättar lite på en motard är väl ungefär lika farligt som att släppa ratten med en hand på bilen

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Nej jag är helt på riktigt, ingen sarkasm om nån skulle tro det. Att framhjulet lättar lite på en motard är väl ungefär lika farligt som att släppa ratten med en hand på bilen

Håller med. Att köra bakhjul med motard är inte riktigt samma sak som med en sportis (i de flesta fall).

En motard kan man ju gasa upp från typ tomgång, köra ett par meter på bakhjulet och ändå inte vara över 30 km/h.

Inte riktigt samma sak som att kopplingsblippa upp en sportis i 120, som vissa verkar tro :hihi

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
2013 kommer en moralkärring och ska leka präktig.

Smart är väl snarare begreppet.
"Moraltant" har varit det enda försvar som den intelligensbefriade delen av SH tagit till så fort ngn med obekväm kritik vågat säga emot.

Varför tror du att flera politiker tittar snett på de som kör hoj och kommer på det ena tokförslaget efter det andra?

Om vi kör som svin där det retar upp folk är det förvånande att ngn politiker försöker vinna till sig de som väljare?

Släpp sargen på barnkrubban och väx upp ngn gång. Allt man gör har en konsekvens.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
"Moraltant" har varit det enda försvar som den intelligensbefriade delen av SH tagit till så fort ngn med obekväm kritik vågat säga emot.

Jag kör hoj för att det är roligt. Jag gasar extra ibland för att det är ännu roligare, jag buskör emellanåt för att det är roligast. Men jag begär inte att någon som kör CBF1000 ska förstå...

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Slanga i 20 knyck är väl inte vårdslöst, visa att du har total kontroll genom att ta med hojen in i rättssalen och slanga ett par vändor där. case closed.:yoparty

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Men jag begär inte att någon som kör CBF1000 ska förstå...

Snacka om trångsynthet. Det är inte min enda hoj :fakta.
Och vad är det som jag inte förstår med att wheela inne i stan bland medtrafikanter?

Blir de glada av att ngn kommer farande på ett hjul på en stadsgata?

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Hur nödvändigt e de att provocera övriga trafikanter med att köra bakhjul i stan å övriga platser som är hårt trafikerade? Får ni "streetcred" då? Impa på töserna? E de nu så fantastiskt att köra bakhjul så gör de på avskild plats så retar de ingen å alla e nöjda.

:KiM

U MAD BRO?!
Gick med
28 Jan 2013
Hoj
Banhoj: Ducati 999/848 2005/2010 Gathoj: Bobber VT600
Vilket jäkla trådlyft... :D :yoparty
Hur slutade det hela?

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Andersj: Senaste aktivitet 2012-11-11 20:46.

Jag tror ni kan sluta fundera och fråga hur det gick.

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Med detta svar har du precis prickar rätt med allt som blivit galet dom sista åren på SH.
3 1/2 sida med tips och råd och med folk som hade vett att hålla sig till topic då tråden fortfarande var daterad 2008. 2013 kommer en moralkärring och ska leka präktig.

Kryp tillbaka till svmc.se´s forum o gnäll är du snäll.

Man får inte prata snusk heller!! :7peta:3freak

Last edited:

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Spontant känns det onödigt att köra runt en sådan här skitsak i rättssystemet, inte konstigt att skatten är hög...

Bättre om polisen bara gett dig en utskällning och lite fy fy och sedan låtit det vara.

Åhhh shit pommes frites, årets trådlyft ? 2008-01 till 2013-07

Last edited:

shiven

SHBlåbär
Gick med
26 Jul 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 SRAD
Spontant känns det onödigt att köra runt en sådan här skitsak i rättssystemet, inte konstigt att skatten är hög...

Bättre om polisen bara gett dig en utskällning och lite fy fy och sedan låtit det vara.

Åhhh shit pommes frites, årets trådlyft ? 2008-01 till 2013-07

Håller med, polisen kunde ha nöjt sig med lite böter på plats. Det hade jag gått med på, för att slippa allt trubbel i tingsrätten. :gnissla

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept