Tips om Balkan...

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Finns för det mesta i Belgrad men åker oftast runt i Serbien på mc träffar, speciellt på helger. Buell e ju HD, så ni är välkomna att vara mina vänners gäster som driver HD klubben i Serbien :) De har förresten en mycket trevlig rock klubb i centrala Belgrad. :yoparty

Finns mycket sköna bergsvägar både i Montenegro samt i Serbien. Dock kan det finnas någon större sten på vägen/eller större hål.. Man bör hålla koll..

ok, ja vi har ju inga planer på att åka så långt in i Serbien men det vore ju onekligen kul att besöka Belgrad! rockklubbar funkar ju fint det med. :fyllisar men ja, får se, som sagt vi hade nog inte tänkt åka in mot fastlandet på Balkan längre än kanske Sarajevo. Men vi är ju ute i en månad så man vet aldrig!

ja jag har sett att det verkar finnas en hel del fina vägar i Montenegro, dock ser man ju inte skicket på dem. men men, lär visa sig! jag bangar inte på lite äventyr!

CpKu

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2009
Hoj
2006, YAMAHA, R1
ok, ja vi har ju inga planer på att åka så långt in i Serbien men det vore ju onekligen kul att besöka Belgrad! rockklubbar funkar ju fint det med. :fyllisar men ja, får se, som sagt vi hade nog inte tänkt åka in mot fastlandet på Balkan längre än kanske Sarajevo. Men vi är ju ute i en månad så man vet aldrig!

ja jag har sett att det verkar finnas en hel del fina vägar i Montenegro, dock ser man ju inte skicket på dem. men men, lär visa sig! jag bangar inte på lite äventyr!

Belgrad e ett måste!

mother

BALKAN BOY
Gick med
16 May 2007
Hoj
Triumph Explorer 1200
Tips!
Ska ni från kusten och uppåt mot Sarajevo, förbi Mostar, kolla ett ställe som heter Blagaj.
http://www.bhtourism.ba/eng/blagajbuna.wbsp
Bara några kilometer från huvudvägen, men perfekt för en paus.
Äta bra och billigt, fisk är att rekomendera.
Det viktigaste, det är alltid lite kallare i Blagaj. Det är mycket viktigt i Herzegovina under sommaren, som ni kommer att märka. :)
Lycka till och som någon annan sa, tveka inte att prata med andra motorcyklister om ni behöver hjälp, det kommer ni att få.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Tips!
Ska ni från kusten och uppåt mot Sarajevo, förbi Mostar, kolla ett ställe som heter Blagaj.
http://www.bhtourism.ba/eng/blagajbuna.wbsp
Bara några kilometer från huvudvägen, men perfekt för en paus.
Äta bra och billigt, fisk är att rekomendera.
Det viktigaste, det är alltid lite kallare i Blagaj. Det är mycket viktigt i Herzegovina under sommaren, som ni kommer att märka. :)
Lycka till och som någon annan sa, tveka inte att prata med andra motorcyklister om ni behöver hjälp, det kommer ni att få.

nice, låter som en plan! den vägen tänke vi helt säkert köra! och kallare lär inte vara något negativt, har hört att det är grymt varmt där nere just nu och att det bara blir varmare i juli-aug.

jo exakt, fråga andra kommer vi garanterat göra, det gör man ju ändå i princip!

tack för tipsen!

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Beger mig ner mot Kroatien i helgen, inget spikad rutt än - det blir bäst om man improviserar :)

Hur som helst, jag tar gärna emot tips på destination i Kroatien med följande prioriteringar:

- Fin natur och saker att se.
- Trevligt folk.
- God mat.
- Fina vägar.
- Bra priser.

Jag är ej intresserad av:
- Party, uteliv, klamydia.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...