Tips om pålitlig alkotestare önskas

Gäller det mig också? :D
Du kan få komma och blåsa i lastbilen om du vill, där har jag ett dräggel(dräger) alkolås

Lite surt sen vid nästa kalibrering och koll av logg om företaget begär ut dom uppgifterna från den som servar låset. :D Eller du kanske är egen?

Gjorde inte Aschberg ett test av alkomätare för nått år sen och kom fram till att det var lite träffsäkert att singla slant? :va

Det gällde bara den gamla billiga typen om jag inte missminner mig.
Gäller det mig också? :D
Du kan få komma och blåsa i lastbilen om du vill, där har jag ett dräggel(dräger) alkolås

Givetvis gör det det! Jag vet dessutom exakt var era bilar står.. :p
Jag ska dessutom bli stadsbo nu så då får du nära... :)

Lite surt sen vid nästa kalibrering och koll av logg om företaget begär ut dom uppgifterna från den som servar låset. :D Eller du kanske är egen?

Äh, jag gör ju inbrott såklart!

Då får man ett samtal av chefen som frågar vad man sysslar med, och så berättar man exact vad man gjort. är inte första gången alkolåsen på lastbilen har blivit använda både innan, under och efter fest... :D

Det gällde bara den gamla billiga typen om jag inte missminner mig.

Givetvis gör det det! Jag vet dessutom exakt var era bilar står.. :p
Jag ska dessutom bli stadsbo nu så då får du nära... :)

Äh, jag gör ju inbrott såklart!
Kanon, vart ska vi ses imorrn så ska jag dricka upp dina öl och gissa mig fram i promillehalterna... Tror att de kommer bita ganska bra, inte druckit sen i oktober.... Plogjour....

Du ger fasen i att sabotera den blå lastbilen , resten spelar ingen roll för mig iaf ;)

Last edited:
Har en sån,funkar mot jobbets kalibrerade nyckelskåp.

Man kan dricka myyyycket mer än man tror och klara sig dagen efter......men rekomenderar inte att göra det.....:rolleyes:

Henrik
Ja, det är helt stört! Jag å polaren provade att blåsa i en sådan på midsommardagen i somras. Vi fick köra vid ett-tiden på dagen enligt den. Då kände vi oss grymt bakis/fulla, var först vid 7-8 på kvällen vi ens kunde tänka oss att köra öht..

En bra mätare var ju rätt dyr om man utgår från länkarna och dessutom måste de kalibreras rätt så ofta.

Är det inte bättre att ställa bilen hela dagen efter en rejäl midsommarfest eller dra ner på alkoholintaget om man tvunget måste ut och köra den dagen?

En bra mätare var ju rätt dyr om man utgår från länkarna och dessutom måste de kalibreras rätt så ofta.

Är det inte bättre att ställa bilen hela dagen efter en rejäl midsommarfest eller dra ner på alkoholintaget om man tvunget måste ut och köra den dagen?

Givetvis är det bättre, men det funkar inte så tyvärr.
Iaf inte för mig. :D

Drägern går att köpa i England för drygt 2000:- om jag inte minns fel, så köp den inte i Sverige för nästan det dubbla :näsblod

Hur tänkte du nu :va Menar du på allvar att man ska tänka förnuftigt på fyllan eller :confused:

Last edited:

Inte så här på rak arm men sök på Dräeger och elektronikshop i England så får du nog massvis med hits. Jag kan förvisso ha blandat ihop 3000-modellen med någon enklare, tex 2000-modell eller liknande men jag är ganska så säker på att jag har sett modellen i fråga för runt 2000:- inkl moms. Många brukar erbjuda fraktfritt vid köp över £100 också.
Du skulle säkerligen klara dig med någon av deras enklare modeller också, deras produkter börjar runt strax under tusingen tror jag.

För egen del kan jag tycka det känns rätt korkat att köpa nåt som man inte med säkerhet vet funkar. Det är ju ändå lite mer man riskerar än tusenlapparna prylen kostar, om den inte skulle funka.

Du blåser kl10 - rött - Oj jag väntar några timmar...
Du blåser kl10 - grönt - Ah jag väntar nog några timmar ändå...
Du blåser kl10 - grönt - Klart att köra. Du torskar i en poliskontroll, ELLER så klarar du dig undan kontroller men är kanske, helt ovetande, ett rattfyllo som inte gör så värst bra i från sig i en nödsituation.

Vågar man lita lite på det sunda förnuftet, sitt eget eller andras, kommer nog dylika prylar aldrig att betala sig.

Har man supit skallen i trasor och tömt sista glaset vid 5, vaknar vid 10 och "mår bra", måste man väl ändå fatta att det är lite för bra för att va sant. Man är helt enkelt på tåget fortfarande.
Håller man däremot på att spy tarmarna ur sig för nån lägger en bakfyllefis, vesuvion ter sig som en hel nobelmiddag och man får öppna fanta nr 2 redan till 3:e lilla musbettet, vet man att man är på rätt väg.

Tur att ordningen på forumet är återställd, för några år sedan hade det gått mycket fortare att få ett präktigt, Bror-duktig inlägg om att man MINSANN inte ska köra bil bara för att man är nykter.

:GR

Ja, givetvis måste ju målet vara att kunna bli så drängfull som möjligt och ändå köra bil/hoj så tidigt som möjligt dagen efter.

För så fort elektroniken visar grönt är man ju en lämplig förare, oavsett hur man mår.

Ja, givetvis måste ju målet vara att kunna bli så drängfull som möjligt och ändå köra bil/hoj så tidigt som möjligt dagen efter.

För så fort elektroniken visar grönt är man ju en lämplig förare, oavsett hur man mår.

Eller så finns det ju faktiskt folk som är intresserade av att ta ett glas vin till maten men ändå vill kunna köra bilen hem.
Jag är inte en av dessa då jag har nolltolerans men jag har full förståelse för att man vill kunna göra detta men ändå vara säker på att körkortet inte är i farozonen.

Eller så finns det ju faktiskt folk som är intresserade av att ta ett glas vin till maten men ändå vill kunna köra bilen hem.

Då kan man ju faktiskt ta det lungt med drickat också, man måste ju inte dricka maxmängden varje gång.

Här lät det ju snarast som att mätaren skulle användas för att ligga så nära gränsen som möjligt när det är dags att köra hem.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick