Tips på affärside!!

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag tror faktiskt lyxbordell är det som skulle ge mest....jag kan ligga med ganska många östermalmstanter för 200.000:- :rolleyes:

Last edited:

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Serietidningsaffär!
popup.php

:rofl

Edit: varför ser min bild ut som en länk? :(

Last edited:

WhiteGuardian

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Kawasaki z400f -83
Kläder är ju kul, men det skulle vara roligare med en butik som syr och säljer sina egna plagg och designs. Inget märke förutom butiken då. Kläderna görs i butiken, och ligger inte på de allra dyraste slaget - dvs inte är något fancy fancy skrädderi för festkläder och päls, utan lite snyggare vardagliga kläder. Dessutom kan man komma med bild och önskemål och beställa kläder, lägga upp saker och liknande. Ett skrädderi, fast mer butik. Då kan man anställa unga fräscha studenter från designskolorna. Östermalmarna skulle börja köra "unik" grejjen. Var abar något som trillade in i huvudet nu, så kanske inte är så genomtänkt men det låter jag väl er bedömma.

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Kläder är ju kul, men det skulle vara roligare med en butik som syr och säljer sina egna plagg och designs. Inget märke förutom butiken då. Kläderna görs i butiken, och ligger inte på de allra dyraste slaget - dvs inte är något fancy fancy skrädderi för festkläder och päls, utan lite snyggare vardagliga kläder. Dessutom kan man komma med bild och önskemål och beställa kläder, lägga upp saker och liknande. Ett skrädderi, fast mer butik. Då kan man anställa unga fräscha studenter från designskolorna. Östermalmarna skulle börja köra "unik" grejjen. Var abar något som trillade in i huvudet nu, så kanske inte är så genomtänkt men det låter jag väl er bedömma.

Inte helt dum idé men luktar det inte lite mer "södermalm" över det? Kanske beror på klädtyper iof.

Vad sägs om att bli krogägare annars?! Östermalms mysigaste förhak? Kanske lite dyrt att få igång men du kan ju börja enkelt?

EmiliosFantomen

Guest
Lyxdagis, bridgeklubb, djuraffär...
Ett tips är att du själv ska vara intresserad av det.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Kläder är ju kul, men det skulle vara roligare med en butik som syr och säljer sina egna plagg och designs. .....

skjortbutik. anställ nån snofsig gubbe som ser proffsig ut som får låtsas-sy i nåt billigt tyg och ta mått på folk. sen skickar du måtten till HongKong/Sri Lanka/Thailand och har måttsydda skjortor hemma på en vecka.

går på en hundralapp med frakt om du får lite kvantiteter och du kan sälja dom för 600 eller mer.

På övervåningen kan du ha en svartklubb

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
hur har ni det med musiker där uppe , här i stan hade vi en riktigt bra skivaffär med lite udda musik inget nyskapande skit som dagens idioter lyssna på utan blues , metall, jazz . poängen med det var att bara samlare köpte skivorna . men iofs nätet har förstört en hel del

Pips

Guest
En riktigt jäkla bra kebab"kiosk" saknar jag på ö-malm, som det är nu får man ta sig till Fridhemsplan eller söder för att äta god kebab.

Menar 2plan.. kebaberi alt pizzeri nere med nga sittplatser sen sittplatser uppe. Investera i w-lan samt en latte maskin och lite sallader så kommer lattemorsorna stå i kö, självklart med barnvagnsparkering utanför (100kr/h)!! :tummenupp

alt2 till parkeringen är att du lejer ngn som snor vagnarna, sen säljer dem på blocket el dyl. :D

Kan tom tänka mig att investera i stället.

Har en 50årig Serb (pratar helt utan brytning) med tillhörande BMW som kan tänkas jobba, flickan också för den delen.. :tummenupp Morsan är ekonom så hon kan ta hand om den biten.. blir billigt och bra...

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
en muthafukkin hattbutik.

det finns en grymt bra på götgatspuckeln som du kan spana in för inspiration osv. den är liten dock, ungefär 23 tändsticksaskar stor och du skulle kunna ha en som om den vore i paris eller något sådant.

kvinnor/män/kärringar/gubbar är som galna i hattar på östermalm.

jag skojar inte.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
jag tror en Dynojet verkstad utan ljudisolering och med dygnet runt drop-in öppetider skulle passa bra bland östermalmspacket ;)

EDIT: jag skulle till och med kunna gå in med en liten slant i din affärsrörelse bara för att få reta upp nånn gammal senil "Af" eller "Von" :tummenupp

Last edited:

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
en muthafukkin hattbutik.

det finns en grymt bra på götgatspuckeln som du kan spana in för inspiration osv. den är liten dock, ungefär 23 tändsticksaskar stor och du skulle kunna ha en som om den vore i paris eller något sådant.

kvinnor/män/kärringar/gubbar är som galna i hattar på östermalm.

jag skojar inte.

Tror fan att Herr Skena har rätt.
Kan sen gubbarna och kärringarna smutta på en torr Vermut under tiden du visar huvudbonader så är framgången given.

Pips

Guest
*tips*
IKEA säljer knivslip för 59kr, Fiskars fungerar klockers på billiga knivar! :tummenupp

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
*tips*
IKEA säljer knivslip för 59kr, Fiskars fungerar klockers på billiga knivar! :tummenupp

Det vet jag väl. Men att använda en sån till annat är som att tvätta jaggan i automattvätt. Ingen en ömalmare pratar om på festmingel direkt.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Tror fan att Herr Skena har rätt.
Kan sen gubbarna och kärringarna smutta på en torr Vermut under tiden du visar huvudbonader så är framgången given.

exakt.

ha en muthafukkin asskickin' hattvisning á la catwalk för de i dina lokaler med lite att dricka och äta, så har du nischat dig själv väldigt mycket.

jag kan göra reklamen åt dig också...

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Finns en hattbutik runt hörnet och jag har aldrig sett nån därinne :S

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION