Tips på affärside!!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
exakt.

ha en muthafukkin asskickin' hattvisning á la catwalk för de i dina lokaler med lite att dricka och äta, så har du nischat dig själv väldigt mycket.

jag kan göra reklamen åt dig också...

Tror också på det konceptet!
Sälj inte bara hattar, utan också mössor i alla de slag!
Tänk till våren när alla östermalmsdamer ska inhandla en fin hatt till nåt snoffsigt bröllop, då går de inte till NKs tråk-hattavdelning,
utan till din chicka butik!
Den kan heta giving head! :arsele

Edit: Låt inte Bettskena göra din reklam, om du inte vill att det ska marknadsföras som ett gansta' rap place... :näsblod

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Tror också på det konceptet!
Sälj inte bara hattar, utan också mössor i alla de slag!
Tänk till våren när alla östermalmsdamer ska inhandla en fin hatt till nåt snoffsigt bröllop, då går de inte till NKs tråk-hattavdelning,
utan till din chicka butik!
Den kan heta giving head! :arsele

Edit: Låt inte Bettskena göra din reklam, om du inte vill att det ska marknadsföras som ett gansta' rap place... :näsblod

du ser, t.o.m tafatta snubblande småtjejer kan uppskatta min idé :hihi

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Okej, då börjar vi så här.
Vad för affärer FINNS det runt om kring ?

Cafér, skönhetsalonger, begravningsbyråer, 7-eleven, inredningsbutiker, banker, guldbutik med egen smed, skräddare, kemtvätt, vinbar, secondhand klädesbutik, barnklädesbutik, hanskar och sjalbutik, ligger en massa asiatsiska restaurangen och andra restauranger.

Kneedrag

Guest
Hunddagis?
Samt ta 150 kr för att promenera 1 gång med hunden eller 1500 i mån för 1 promenad med hunden om dagen.
Alla rika troll som inte har tid att ta hand om sina hundar.

Mcverkstad/butik som har öppet när alla andra har stängt typ 18-24 alla dagar.
Samt man kan hyra verktyg.

Starta ett företag som
Hjälper pensionärer med alltiallo, klippa gräs, trädgård, Montering av tavlor ,lampor allt som de inte klarar av men inte hemtjänst gör typ.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hunddagis?
Samt ta 150 kr för att promenera 1 gång med hunden eller 1500 i mån för 1 promenad med hunden om dagen.
Alla rika troll som inte har tid att ta hand om sina hundar.

Du menar barnvakt åt surrogatbarn?
Såna där äckliga småhundar med stickade västar som det fina folket har istället för barn?

Det är nog lättare att öppna vanligt dagis då, vanligt folk ställer lägre krav på hur deras barn behandlas än vad dessa människor gör på en hundvakt.
"Fiffi måste ha den rosa Chanell skjortan om hon ska gå ut och låt inte några hanhundar nosa henne i rumpan, det är sååå förnedrande"

Starta ett företag som
Hjälper pensionärer med alltiallo, klippa gräs, trädgård, Montering av tavlor ,lampor allt som de inte klarar av men inte hemtjänst gör typ.

Du menar ungefär som http://www.vk.se/Article.jsp?article=233621

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
en muthafukkin hattbutik.

det finns en grymt bra på götgatspuckeln som du kan spana in för inspiration osv. den är liten dock, ungefär 23 tändsticksaskar stor och du skulle kunna ha en som om den vore i paris eller något sådant.

kvinnor/män/kärringar/gubbar är som galna i hattar på östermalm.

jag skojar inte.

Och sen ser han till att även skaffa ett bra utbud av käppar, det säljer också bra där. Eller rättare sagt, det säljs bara där. Och en hylla med gubbkepsar samt flugor så kommer han ha alla pensionärer i stan där snart.

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Och sen ser han till att även skaffa ett bra utbud av käppar, det säljer också bra där. Eller rättare sagt, det säljs bara där. Och en hylla med gubbkepsar samt flugor så kommer han ha alla pensionärer i stan där snart.

fan det artar sej, ett cigarr rum också så gubbarna kan röka ner sej medans tanterna kollar senaste vårhattarna! :tummenupp

Förvisso, men det heter också:

Coffeehouse by George - inte Coffee by George
Clas Ohlson - inte Cleas Ohlsson
Gelateria - inte gellateria

fel, det heter "Classe" som i: ska du me till "Classe", alt. ska du ha nått på "Classe" :tuttar

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tobaksbutik, med rökrum!

Ett bra utbud av cigarrer, ett rum med lite oxblodsfärgade fotöljer, kaffe och kunde du fixa utskänkningstillstånd på virre och konjak så vore du miljonär innan nästa årsskifte...

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Tobaksbutik, med rökrum!

Ett bra utbud av cigarrer, ett rum med lite oxblodsfärgade fotöljer, kaffe och kunde du fixa utskänkningstillstånd på virre och konjak så vore du miljonär innan nästa årsskifte...

Ja, det ska va sånnadär oxford fotöljer som är stora som hangarbåtar! skulle nog själv kunna hänga där och bolma lite om det fanns juste utbud av mc lektyr!

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Starta ett knivsliperi deluxe.

Lysande ide´! Det måste ju även finnas marknadsandelar att hämta hem från restaurangbranschen. Vad jag vet finns det rätt många i sthlm, kan man knyta någon het, trendig restaurang som kund, ja då har ju nämnda haggor något att skryta över på nästa bjudning; Jag har minsann anlitat samma sliperi att slipa mina knifvar som laallerstedt...

Jörgens idé är ju skitbra. :tummenupp

Jag hatar, och föraktar hett, folk som har slöa köksknivar. :mad:

Äntligen en själsfrände!
Är det dessutom dyra, fina knivar, då har de grundmurat sin ignorans...

Last edited:

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Pantbank! Glöm inte att jag ska ha några % förtjänst.

Och om inte så känner du för att vara investerare i "vardagliga uppfinningar" istället så säg till, ligger inne med en idébank som behöver finansiärer för att kunna framställas...inget som jag drar yrkesmässigt, men som jag såg tillfälle i att ta upp i denna tråd.

WhiteGuardian

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Kawasaki z400f -83
Inte helt dum idé men luktar det inte lite mer "södermalm" över det? Kanske beror på klädtyper iof.

Vad sägs om att bli krogägare annars?! Östermalms mysigaste förhak? Kanske lite dyrt att få igång men du kan ju börja enkelt?

Hänger för lite på östermalm kanske :näsblod eller en gång är kanske en gång för myckeet ;) Men södermalm var ju inne ett tag eller nått.. hänger aldrig med.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Men hur många hattar äger en person som bär hatt? hur många sådana finns runt östermalm området? hur många ska man sälja om dan för att ekonomin ska vara bra?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Men hur många hattar äger en person som bär hatt? hur många sådana finns runt östermalm området? hur många ska man sälja om dan för att ekonomin ska vara bra?

det, min käre mc-broder, är något du ska ta reda på INNAN du slår upp portarna till HATS 'R' US.

och på östermalm kan du aldrig äga för få saker...

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC