Tips på barnvagn..

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Ska bli pappa i januari :banana:banana och har lite funderingar runt barnvagnsval, detta är ju ett mcforum men någon kanske har ett tips på bra "Föräldraforum", eller vill tipsa om en bra barnvagn, vi vill nog ha en som funkar både för babyskydd, ligg och sittdel..

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det kanske står något intressant på familjeliv.se? :rolleyes:

Köp begagnat. Eller fjolårets modell på rea. Det är nog mina enda tips.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Bor du inte inne i smeten är det bara att skaffa en med rejäla däck. Vi hade en Teutonia Rocky kombivagn vilken verkar vara ersatt med modellen Teutonia Timmy. Det är ett säkert köp som man kan ta sig fram med även om det blir lite halvrisigt underlag.
Ska du mest hänga i köpcentrum med en latte i handen kan det vara mer praktiskt med en vagn med mindre svängbara hjul.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Antingen köper du Bugaboo med lattehållare som alla andra, eller så köper du nåt eget.

Själv kör jag iCandy. Lite snyggare i mina ögon. Smidig är den också :tummenupp

[YOUTUBE-ID]Ka_hR7aVrRo[/YOUTUBE-ID]

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Köp begagnat. Eller fjolårets modell på rea. Det är nog mina enda tips.

Stora hjul, inte luftfyllda, helst fasta. Kombivagn eller vad det heter är bra, för då kan man ha vagnen i många år. I början har man i en lift som det kallas. Sen hystar man ut skiten och resten av vagnen används.

En sak som jag skulle önska är ett chassi där man kan montera bilbarnstolen. Drygt att väcka ungen när man kommit till affären när man ska i med han i vagnen. Vore smidigt att bara fästa stolen i vagnen så fick han sovit vidare...
Denna finess finns, men jag minns inte vilken tillverkare som hade det.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Akta Graco har sådana modeller. Jag övervägde det först men nu har jag insett två saker:
1. Tiden med babyskydd är kort. Alltså växer de ur den lösningen snabbt.
2. Barn är mjuka, böjliga och kan sova igenom ett kärnvapenkrig. Det som väcker dem är lika mycket att bilen tystnat som att man faktiskt lyfter dem ur bilen och in i vagnen...

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Köpa begagnat eller fjolårets modell verkar vara :ajjabajja om tjejerna får bestämma.

Åtminstone är det vad mina vänner fått erfara när de skaffat barn.

Grattis till att du ska bli pappa :tummenupp

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.

Tack :banana

Stora hjul, inte luftfyllda, helst fasta. Kombivagn eller vad det heter är bra, för då kan man ha vagnen i många år. I början har man i en lift som det kallas. Sen hystar man ut skiten och resten av vagnen används.

En sak som jag skulle önska är ett chassi där man kan montera bilbarnstolen. Drygt att väcka ungen när man kommit till affären när man ska i med han i vagnen. Vore smidigt att bara fästa stolen i vagnen så fick han sovit vidare...

Ja är oxå inne på en vagn som funkar till babyskydd, just nu lutar det åt beggad "bugaboo" (har testat lite och den känns kvalitativare än många billigare) och ett babyskydd som passar till det och som finns med "fästplatta" till bilen..

Antingen köper du Bugaboo med lattehållare som alla andra, eller så köper du nåt eget.

Själv kör jag iCandy. Lite snyggare i mina ögon. Smidig är den också :tummenupp

[YOUTUBE-ID]Ka_hR7aVrRo[/YOUTUBE-ID]

Den var ju ännu dyrare än bugaboo och det fanns nästan inga beggade, men visst den ser bra ut..

Last edited:

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Tror att Briovagnar kan kombineras med Brio babyskydd. Hur de är i övrigt vet jag inte.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Tänk bara att kullersten, trottoarkanter, plattskarvar etc är stadens terräng. Där är fyra stora hjul att föredra. För att inte tala om vintern...

Moderna vagnar med hockuspockus är gjorda för de som lever i ett köpcentrum.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Köpa begagnat eller fjolårets modell verkar vara :ajjabajja om tjejerna får bestämma.

Åtminstone är det vad mina vänner fått erfara när de skaffat barn.

Redan där har man misslyckats om man skaffar barn med en tjej som man låter bestämma.

Köp begagnat, finns hur mycket som helst som inte är gammalt alls då det finns massvis av knäppa morsor som alltid måste ha det senaste och byter vagn oftare än vad jag byter blöjor på min unge. Nu byter jag inte så ofta men ibland åtminstone :brinnerup

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Tänk bara att kullersten, trottoarkanter, plattskarvar etc är stadens terräng. Där är fyra stora hjul att föredra. För att inte tala om vintern...

Japp vi får ju in januari så stora hjul måste det va :tummenupp

Redan där har man misslyckats om man skaffar barn med en tjej som man låter bestämma.

Köp begagnat, finns hur mycket som helst som inte är gammalt alls då det finns massvis av knäppa morsor som alltid måste ha det senaste och byter vagn oftare än vad jag byter blöjor på min unge. Nu byter jag inte så ofta men ibland åtminstone :brinnerup

Jag är generellt mot att köpa beggade grejer men barnvagn får nog bli beggad, det finns ju nya klädslar att köpa som inte är så dyra tydligen..

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Huvudsaken att den är dyrare än alla andra mammors vagn.

Killar jämför bilar/hojar/hemmabio, tjejer har barnvagnen som den ultimata statussymbolen.

Vi skjutsade ungarna i en 70 tals sittvagn i grön manchester som vi hade fått gratis, det blev folk av dom med.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Den var ju ännu dyrare än bugaboo och det fanns nästan inga beggade, men visst den ser bra ut..

Den har alla finesser. Bilbarnstol som du kan lyfta direkt över till bilen, går att göra om till syskonvagn. Modulsystem. Har allt. Funkar perfa.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

det där är helt sant (har en 3 månaders nu som åker i en emmaljunga.)

# tänk på att den ska vara lätt lastad i bilen
# gå bra in i huset/ lägenheten
# du ska råd med den!
# ska klara snö.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Shit... Det har gått till överdrift med vagnar nu för tiden... Köp en gammal kultvagn från 60-talet i stället, utan fjolliga finesser och med dålig fjädring så blir det en man av pojkvaskern som ska ligga i vagnen, i stället... :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag är generellt mot att köpa beggade grejer men barnvagn får nog bli beggad, det finns ju nya klädslar att köpa som inte är så dyra tydligen..

Ja, det är ju inte så att ungen gråter för att den inte får åka i den senaste modellen...
Och klädslar går faktiskt att tvätta, inga problem alls. Och så jävla mycket skitar man inte ner en vagn, även om en unge kan spy i den om man har otur.
Vi har två st Emmaljunga, varav en är lite äldre men fungerar perfekt den med.
Men om sagt; Stora luftfyllda hjul, lätt chassie att svänga med trots fasta hjul (för fasta hjul vill man ha på vintern), bra korg under som man kan lägga alla systembolagspåsar på, grogghållare, askkopp etc.

9467232113.jpg

Edit/ Ouppfostrad som vanligt :huvet Grattis så klart! Det kommer inte bli som du föreställer dig, men du överlever nog ändå.

Shit... Det har gått till överdrift med vagnar nu för tiden... Köp en gammal kultvagn från 60-talet i stället, utan fjolliga finesser och med dålig fjädring så blir det en man av pojkvaskern som ska ligga i vagnen, i stället... :)

Det värsta är att en sån kultvagn antagligen kostar 10 lök...

En bekant till mig skulle köpa barnvagn då de få en knodd nu vilken timme som helst. Han hade ingen aning om vad den kostade, utan hans tjej hade bestämt sig för en och han följde med dit och skulle betala och lasta in i bilen. Han fick en smärre chock när han såg att det stod 11 000:- på kostläsaren :glömdet

Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Edit/ Ouppfostrad som vanligt :huvet Grattis så klart! Det kommer inte bli som du föreställer dig, men du överlever nog ändå.

Tack :)

Huvudsaken att den är dyrare än alla andra mammors vagn.

Killar jämför bilar/hojar/hemmabio, tjejer har barnvagnen som den ultimata statussymbolen.

Vi skjutsade ungarna i en 70 tals sittvagn i grön manchester som vi hade fått gratis, det blev folk av dom med.

Nja vi är nog lite för gamla för att jämföra sånt med andra :tummenupp

Last edited:

bondenpaavo

Dekaltrimmare utav rang...
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
HD Road Glide CVO -19 samt en CBR 1100 XX Super Blackbird -01

Snicksnack!

Jag bor på vischan, norrland, isbjörnar och snö, stock och sten.
Jag/vi kör med Bugaboo, inne på tredje kotten.
Inga problem med den, otroligt smidig, sittdel, liggdel samt adapter till babyskyddet så den passar både bilens bas och vagnen.
Tar väldigt liten plats ihopfälld samt väger så lite som man vill att en barnvagn skall väga.
Och ja jag har "hojthållare" på den!!!

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Vi hade en Graco bilstol med bas & barnvagn, hur smidigt som helst,
den var med på flera resor runt jorden o tålde div. konstiga behandlingar i både värme, kyla, snö o sand.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC