Ännu bättre när man råkar klicka en gång till så man ringer upp folk mitt i natten när man ligger i sängen och surfar.
Kan man göra något åt det?
Den diskussionen kom upp runt fikabordet på jobbet. En kollega konstaterade rätt vaket att vi på tio år har gått från telefoner som gick att ringa med, och inget annat, till telefoner som är små datorer där vi vill ha program som gör att de
inte går att ringa med... varvet runt!
Edit: Ljudboksprogram har inte diskuterats, vad jag kan se. Vad har ni hittat? Det skall vara lätt att navigera bland ljudböckerna, man skall kunna ha flera igång samtidigt och ha bokmärken i alla, det skall vara smidigt att hoppa framåt och bakåt. Sleep timer är en solklar bonus, även om det går att fixa på annat sätt. Att börja om några sekunder bak när man pausat är också bra, precis som en "hoppa 30 sekunder bakåt"-knapp när man tappat koncentrationen.
Den bästa jag hittat är Overdrive Media Console. Dock går det vad jag märker inte att knö in böcker man har liggande i den, utan den är bara till för att ladda ner typ biblioteksböcker med DRM på. Skall man hacka in annat måste man börja redigera binärfiler och det blir för bökigt fort.
Tvåan på listan är MixZing. Lätt att navigera bland böckerna, hyfsat smidigt att söka framåt och bakåt, fungerar med externa SleepTimerprogrammet... men är inte helt perfekt ändå.
Fler förslag på program att pröva?
Edit: Provar nu AstroPlayer Nova och gillar det jag ser så långt.