Rasorblade skrev:Har du bestämt dig än???
Jag åker nog å kollar på en på torsdag! Men det är en hemlis...
mojjsan skrev:r1 hoppas jag
Maria1980 skrev:Lika bra att hålla det hemligt, annars kommer halva SH och bjuder över Men håll tassarna borta från mina objekt bara
Jag skulle ha hämtat en röd/vit/svart R1-99 från Malmö, men killen sålde den igår eftermiddag... Trodde vi hade ett muntligt avtal, jag hade ju hyrt lastbil och allt redan
Så nu håller jag tummarna på en Mille istället =)
Jag hatar verkligen människor som är så säljkåta att de säljer den till första bästa trots att man har gjort ett muntligt avtal. :kockoMaria1980 skrev:Jag skulle ha hämtat en röd/vit/svart R1-99 från Malmö, men killen sålde den igår eftermiddag... Trodde vi hade ett muntligt avtal, jag hade ju hyrt lastbil och allt redan
Hon skambudade säkert o sen kom det en som gav ett bättre bud.Fred00 skrev:Jag hatar verkligen människor som är så säljkåta att de säljer den till första bästa trots att man har gjort ett muntligt avtal. :kocko
Fred00 skrev:Jag hatar verkligen människor som är så säljkåta att de säljer den till första bästa trots att man har gjort ett muntligt avtal. :kocko
HanneZ skrev:Hon skambudade säkert o sen kom det en som gav ett bättre bud.
Jag skulle inte tveka en sekund o sälja till någon annan, försten hit med mest pengar brukar få köpa mina hojar! Om nån nu blir sur för dom hyrt kärra etc. så är det ju bara ersätta dom. Om dock lämnat hemmet och är på väg så är det väl lite värre. Självklart blir man sur när man blir knäppt på näsan men det blir man oftast för man inte är snabb nog.
Fred00 skrev:Förste som ringer och "bokar" tid för inspektion/provkörning har första tjing i min bok. Om någon ringer och vill komma och köpa hojen innan dess så säger jag till honom att han får ringa igen efter att den första spekulanten har varit och tittat på hojen. Finns den kvar då så går det bra att komma och titta på den.
Självklart håller jag inte hojen hur länge som helst, men 2-3 dagar brukar jag kunna hålla den om spekulanten inte kan komma innan dess.
Detta har alltid fungerat för mig. Jag brukar dessutom alltid sälja mina saker till den första spekulanten som kommer för provkörning/inspektion. Kanske för att jag alltid är superärlig om skicket så att köparen vet precis vad han kan förvänta sig.
Jag håller med. Mitt mål är att sälja sakerna och jag säljer till den som först ger mig pengarna. Vet inte hur många gånger jag hållt på saker för att köparen lovat att han/hon ska köpa det, men gör det aldrig. Så sånt är det slut på. Först till kvarn får först mala!Anneli skrev:Jag har haft min hoj under försäljning i höst, och trots "muntligt avtal" så kan jag lova att köpare är minst lika bra på att dra sig ur.
Varför ska man hålla på grejerna såvida man inte fått handpenning? De är den som slantar upp först som får hojen.
Killen som köpte min köpte den osedd (bra pris), han satte in hela summan på mitt konto(samma sekund plockade jag bort annonsen, postade reg.bevis och kvitto), och skickade en budfirma att hämta den en dryg vecka senare. Det kan man kalla förtroende.
Vet inte om jag skulle våga göra likadant.
NEEEEJ ! hela denna tråd av goda råd och så landar du på en mille. jag har för mej att jag läste nånstans att du ville ha en hoj med krut iMaria1980 skrev:Lika bra att hålla det hemligt, annars kommer halva SH och bjuder över Men håll tassarna borta från mina objekt bara
Jag skulle ha hämtat en röd/vit/svart R1-99 från Malmö, men killen sålde den igår eftermiddag... Trodde vi hade ett muntligt avtal, jag hade ju hyrt lastbil och allt redan
espa skrev:NEEEEJ
Förresten fin fina trosor men prova gjärna nån modell med lite mindre tyg till nästa bild
mmm. fantisera är ju ok ibland... hmm. du har faktiskt rätt, dom är bra för fantasin hmmm...mmm...FUBAR skrev:NEJ, dessa lämnar mer åt fantasin
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|