Tips på bra hojmärke/modell runt 40-55000kr

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
Rasorblade skrev:
Har du bestämt dig än???

Jag åker nog å kollar på en på torsdag! :D Men det är en hemlis...

Lika bra att hålla det hemligt, annars kommer halva SH och bjuder över ;) Men håll tassarna borta från mina objekt bara :banana

mojjsan skrev:

Jag skulle ha hämtat en röd/vit/svart R1-99 från Malmö, men killen sålde den igår eftermiddag... Trodde vi hade ett muntligt avtal, jag hade ju hyrt lastbil och allt redan :(

Så nu håller jag tummarna på en Mille istället =)
 

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Ort
skövde
Hoj
r1
Maria1980 skrev:
Lika bra att hålla det hemligt, annars kommer halva SH och bjuder över ;) Men håll tassarna borta från mina objekt bara :banana



Jag skulle ha hämtat en röd/vit/svart R1-99 från Malmö, men killen sålde den igår eftermiddag... Trodde vi hade ett muntligt avtal, jag hade ju hyrt lastbil och allt redan :(

Så nu håller jag tummarna på en Mille istället =)


fan vad snopet,ja se skåningar..
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Maria1980 skrev:
Jag skulle ha hämtat en röd/vit/svart R1-99 från Malmö, men killen sålde den igår eftermiddag... Trodde vi hade ett muntligt avtal, jag hade ju hyrt lastbil och allt redan :(

Så nu håller jag tummarna på en Mille istället =)
Jag hatar verkligen människor som är så säljkåta att de säljer den till första bästa trots att man har gjort ett muntligt avtal. :kocko
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Fred00 skrev:
Jag hatar verkligen människor som är så säljkåta att de säljer den till första bästa trots att man har gjort ett muntligt avtal. :kocko
Hon skambudade säkert o sen kom det en som gav ett bättre bud. :hihi

Jag skulle inte tveka en sekund o sälja till någon annan, försten hit med mest pengar brukar få köpa mina hojar! Om nån nu blir sur för dom hyrt kärra etc. så är det ju bara ersätta dom. Om dock lämnat hemmet och är på väg så är det väl lite värre. Självklart blir man sur när man blir knäppt på näsan men det blir man oftast för man inte är snabb nog.
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Fred00 skrev:
Jag hatar verkligen människor som är så säljkåta att de säljer den till första bästa trots att man har gjort ett muntligt avtal. :kocko


Jag har haft min hoj under försäljning i höst, och trots "muntligt avtal" så kan jag lova att köpare är minst lika bra på att dra sig ur.
Varför ska man hålla på grejerna såvida man inte fått handpenning? De är den som slantar upp först som får hojen.
Killen som köpte min köpte den osedd (bra pris), han satte in hela summan på mitt konto(samma sekund plockade jag bort annonsen, postade reg.bevis och kvitto), och skickade en budfirma att hämta den en dryg vecka senare. Det kan man kalla förtroende. :)
Vet inte om jag skulle våga göra likadant. :gnissla
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Förste som ringer och "bokar" tid för inspektion/provkörning har första tjing i min bok. Om någon ringer och vill komma och köpa hojen innan dess så säger jag till honom att han får ringa igen efter att den första spekulanten har varit och tittat på hojen. Finns den kvar då så går det bra att komma och titta på den.

Självklart håller jag inte hojen hur länge som helst, men 2-3 dagar brukar jag kunna hålla den om spekulanten inte kan komma innan dess.

Detta har alltid fungerat för mig. Jag brukar dessutom alltid sälja mina saker till den första spekulanten som kommer för provkörning/inspektion. Kanske för att jag alltid är superärlig om skicket så att köparen vet precis vad han kan förvänta sig.
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
HanneZ skrev:
Hon skambudade säkert o sen kom det en som gav ett bättre bud. :hihi

Jag skulle inte tveka en sekund o sälja till någon annan, försten hit med mest pengar brukar få köpa mina hojar! Om nån nu blir sur för dom hyrt kärra etc. så är det ju bara ersätta dom. Om dock lämnat hemmet och är på väg så är det väl lite värre. Självklart blir man sur när man blir knäppt på näsan men det blir man oftast för man inte är snabb nog.


Jag erbjöd honom exakt det han begärde i annonsen faktiskt, så INTRESSERAD var jag...

Fred00 skrev:
Förste som ringer och "bokar" tid för inspektion/provkörning har första tjing i min bok. Om någon ringer och vill komma och köpa hojen innan dess så säger jag till honom att han får ringa igen efter att den första spekulanten har varit och tittat på hojen. Finns den kvar då så går det bra att komma och titta på den.

Självklart håller jag inte hojen hur länge som helst, men 2-3 dagar brukar jag kunna hålla den om spekulanten inte kan komma innan dess.

Detta har alltid fungerat för mig. Jag brukar dessutom alltid sälja mina saker till den första spekulanten som kommer för provkörning/inspektion. Kanske för att jag alltid är superärlig om skicket så att köparen vet precis vad han kan förvänta sig.

Du och jag tänker/agerar lika =)
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Fick min ZX9R -00 för femti laxar i en laxask, om nån missat det.
Kärlek vid första ögonkastet :)

Skall nog ner och hämta den på måndag :hoppa
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Anneli skrev:
Jag har haft min hoj under försäljning i höst, och trots "muntligt avtal" så kan jag lova att köpare är minst lika bra på att dra sig ur.
Varför ska man hålla på grejerna såvida man inte fått handpenning? De är den som slantar upp först som får hojen.
Killen som köpte min köpte den osedd (bra pris), han satte in hela summan på mitt konto(samma sekund plockade jag bort annonsen, postade reg.bevis och kvitto), och skickade en budfirma att hämta den en dryg vecka senare. Det kan man kalla förtroende. :)
Vet inte om jag skulle våga göra likadant. :gnissla
Jag håller med. Mitt mål är att sälja sakerna och jag säljer till den som först ger mig pengarna. Vet inte hur många gånger jag hållt på saker för att köparen lovat att han/hon ska köpa det, men gör det aldrig. Så sånt är det slut på. Först till kvarn får först mala!
 
Gick med
9 Mar 2003
Ort
.......
Hoj
..........
Muntliga avtal håller inte svårt att bevisa typ tråkigt men sannt, är en massa folk som snackar massa dynga när man har nått att sälja.

Handpenning är det som gäller. :tummenupp
 

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Hofors
Hoj
opel
Maria1980 skrev:
Lika bra att hålla det hemligt, annars kommer halva SH och bjuder över ;) Men håll tassarna borta från mina objekt bara :banana



Jag skulle ha hämtat en röd/vit/svart R1-99 från Malmö, men killen sålde den igår eftermiddag... Trodde vi hade ett muntligt avtal, jag hade ju hyrt lastbil och allt redan :(

Så nu håller jag tummarna på en Mille istället =)
NEEEEJ ! hela denna tråd av goda råd och så landar du på en mille. jag har för mej att jag läste nånstans att du ville ha en hoj med krut i :huvet
Förresten fin fina trosor men prova gjärna nån modell med lite mindre tyg till nästa bild :)
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top