Min bild är att alla de andra plus rimligt pris är en utopi. Däremot kanske priset utslaget över tid kan bli okJag hade Cardo Scala Rider Q2 först, köpte sen Sena 20s år 2015 tror jag. Jag upplever att dom båda funkade lika bra och inte var någon större skillnad. Hade problem med att koppla ihop min Sena med en kompis Cardo. Fick det aldrig att funka. I övrigt har min Sena fortfarande väldigt bra batteritid och funkat felfritt, fram till i somras. Ser att flera har nämnt dålig FM mottagning. Jag har aldrig tidigare haft några problem med det (bor i Stockholms området), men denna sommar har det varit ganska hopplöst dålig mottagning. Brusar och sprakar. Det går oftast att lyssna på radion, bara att byta station varje gång när det blir alldeles för mycket brus. Har dock lessnat på det nu och börjat kolla efter ny intercom inför nästa säsong. Och helt plötsligt så är jag lika vilse och förvirrad som många andra i denna intercom-djungel.... Jag har googlat och jämfört väldigt många, men jag blir bara mer förvirrad och får beslutsångest.
Några förslag?
Önskemål:
Slimmad design
Bra ljud/hög volym
FM radio
Bluetooth
Rimligt pris, men inget budget-skräp
Jag är aldrig uppkopplad till andra, men vill ha möjlighet att svara på nödvändiga telefonsamtal.
Brukar lyssna på radio när det är en kort sträcka, Spotify från mobilen vid längre sträcka.
Då jag kör naken hoj blir det en del vindbrus. Använder alltid öronproppar men upplever ändå att max-volymen på både min Q2 och 20s är lite för låg. (Testat olika hjälmar med samma resultat.)
Har ibland problem med min nuvarande jacka med lite högre krage och "volym-knappen", ett snurrande hjul. När jag vrider på huvudet åt vänster så tar hjulet i kragen och justerar volymen. Vill därför ha en mer slimmad design.
(om man ens lyckas med radio men det vet jag inte)
/R