bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Ska köpa intercom till mig och frun för vi har blivit med MC! Alternativet är att köpa något Bluetoothsystem som finns i tråden, jag är bara ute efter just intercomen så vi kan prata om glass/matställen etc. Hittade cardo frecom för ca 2000:- och där går nog den ekonomiska gränsen. Funkar de billigare från Amazon etc upp till 90 km/t eller är det bara skräp? Alt 2 är att köpa nya hjälmar med allt inbyggt tex de här: https://sharkspeed.se/982blackbluetooth
Vet inte om just den hjälmen är bra men bättre än de vi har idag! Är allt dåligt från det företaget? Vilket av alternativen rekommenderar ni?
Om nu detta är ett bra svar med tanke på rubriken, bra intetcom. Men svaret baseras utifrån priset?
Jag har de billiga Ejeas V6 https://www.amazon.se/Motorcykelint...0&psc=1&mcid=1b71b2e8cd553452b373473cf0d4575f
Har två V6 och en V4 Plus och de funkar helt okej efter priset, eller rättare sagt bättre än jag trodde. Köpte två för att dom var så billiga runt 800 kr då jag köpte för två V6 då mest bara för att ha en till hojen och skotern då man har jour så man skulle höra om telefon ringer. Dessa används sen vid skoterkörning för att prata med frugan eller flickan. Kompletterade för runt ett år sen med den "dyra" V4 Plus mest för att kunna prata tre samtidigt då vi kör skoter och dom funkar över förväntan med tanke på priset.
Inget att lyssna musik i om man vill ha bra ljud men det funkar att prata i telefon och jag upplever det som att man hör bättre om man har proppar, intercomen räcker ca 300 m i skogen och brusreduseringen funkar enlig dom jag pratat med, V6:ans knappar är små och värdelösa och kan inte justeras med handskar eller utan att stå stilla men intercomen svarar telefon själv så man får be den man talar med lägga på. V4 Plus knapparna är bättre och funkar med handsakar men jag lyxade till det med en fjärr till styret för några hundra extra. Mina tre enheter har utsätts för både regn och kyla och klarat det utan problem, V6:an och V4:an har bägge testats 80 mil i ett med ihållande regn. Har också köpt några extra mick, högtalare kit så vi kan flytta runt de tre enheterna mellan våra hjälmar.
Jag kör oftast själv utom då jag kör med barnen, så då tycker jag att dom funkar gör mitt ändamål då jag ändå inte pratar med nån eller lyssnar på musik. Dock har ju Brooklyn och SwePace rätt att dyra prylar blir billiga i längden.
Last edited: