Tips på bra ljudböcker

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Har du kört King/Straub Black House (talismanen "2")? Hittar inte den på någon vettig rip, så det kliar i fingrarna att shoppa den på itunes...

/J - blåste nyss igenom Talismanen, grym bok det där...

Hmm, jag har både Talismanen och "Black house" men jag kan ju inte gärna lyssna på den andra utan att ha lyssnat den första :(
Den jag har är en vettig rip tror jag :va Låter bra och allt, 3 delar. Har den på hårddisken som ligger i bilen så jag vet inte vad det är för kvalité på den men jag lyssnar alltid efter att ha tankat hem och det lät bra.
Itunes, då stödjer man väl Naziste... Eh, jag menar Apple? Det går ju inte :mad:

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Jag brukar använda en ljudbok i MP3-spelaren istf sömnpiller när jag ska sova.

Den bästa ljudboken hittills har varit detektivromanen "Miraklet På Speedy Motors"
av Alexander Mccall Smith.

Jag brukar komma ett spår framåt i handlingen per kväll.
Jag börjar med att lyssan om det senaste spåret, eftersom jag somnade mitt i det.
Sedan lyssnar jag på nästa spår, och somnar mitt i det.

Motorinnehållet i boken består av ett en mindre bilverkstad har en biroll.

Några av höjdpunkterna i den rafflande handlingen:

• Några tanter dricker te.
  • En tants säng blir blöt, så hon köper en ny.
  • En annan tant får ohövliga brev, men blir inte riktigt arg.
  • Ett vevlager i tantens bil börjar låta lite illa, och kan eventuellt behöva bytas.

(Jag hoppas ett det stämmer. Jag sov igenom det mesta av boken.)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Någon som vet vart man kan hitta boken av Jay Dobyns som handlar om när han infiltrerade Hells angels? Helst på engelska men svenska fungerar det med.
Har sökt som en dåre men den finns inte att tanka hem där jag har letat :(

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Vart hittas ljudböcker? Torrent sidor eller? :va

Hade tänkt hoppa ner några kilon men fy vad tråkigt det är att gå. Blir väll gå 100 meter sen vända med vovven... Det är inte roligt att gå samma stäcka heller därför är jag ute efter ljudböcker man kan lyssna på samtidigt.

Jag hittade lite granna :tummenupp

Last edited:

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Vart hittas ljudböcker? Torrent sidor eller? :va

Hade tänkt hoppa ner några kilon men fy vad tråkigt det är att gå. Blir väll gå 100 meter sen vända med vovven... Det är inte roligt att gå samma stäcka heller därför är jag ute efter ljudböcker man kan lyssna på samtidigt.

Jag hittade lite granna :tummenupp

Biblioteket e en outsinlig källa om du vill ha lite äldre böcker.
Jag använder mig annars av www.muntligt.se

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Åke Smedberg - Försvinnanden.

Denna var mycket bra tyckte jag, strecklyssnade en hel dag :)

uppläsare: Stefan Sauk

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jahopp, då var det dags igen!

Behöver lite tips på bra böcker då jag har lyssnat på så extremt mycket böcker på sistone så jag har svårt att hitta några pärlor :(
Tankade nyss hem 10st böcker som jag aldrig har hört talats om förutom Jules vernes "jorden runt på 80 dagar" och Sun Tzu´s "the art of war". Har läst dem båda tidigare men i pappersform för länge sen så jag kände att det var dags igen.

Så, har ni något att komma med utöver det vanliga? Nu är det så illa att jag har börjat lyssna på böcker om hur man lär sig hypnos...

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Svenska hackare, har precis lyssnat på den
Viveca Sten-I natt är du död. Alltid lika bra böcker av henne
Elias Palm -Corpus Delicti

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Svenska hackare ska jag kolla upp, är den äldre så har jag nog lyssnat på den misstänker jag.
Viveca Sten, nej tack. Tjejen har lyssnat på alla och jag har gett det ett försök men det går bara inte att lyssna på svenska böcker med kvinnliga uppläsare eller kvinnliga författare. Om man inte är tjej kanske :rolleyes:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag lyssnade just på "Spionen på FRA" av Anders Jallai. Den var oväntat bra för att vara svensk. Lite brister hade den väl, men i brist på annat så fungerade den.

I sommar har jag även lyssnat på "Isens gåta" av Raymond Khoury och "Djingis Khans hemlighet" av Clive Cussler. Jag föredrog den sistnämnda men "Isens gåta" dög också om man kan överleva Khourys kristna budskap.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag lyssnade just på "Spionen på FRA" av Anders Jallai. Den var oväntat bra för att vara svensk. Lite brister hade den väl, men i brist på annat så fungerade den.

I sommar har jag även lyssnat på "Isens gåta" av Raymond Khoury och "Djingis Khans hemlighet" av Clive Cussler. Jag föredrog den sistnämnda men "Isens gåta" dög också om man kan överleva Khourys kristna budskap.

Har kört igenom ett 20-tal Cussler på sistone, Djingis var nog favoriten även om han inte är mycket bättre än fjanten som skrev Da vinci-koden som är en riktigt usel författare.
Khoury var inget vidare :(
Spionen på FRA, är den ren fiktion?

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Nytt tips! Patrick Rothfuss: "the name of the wind" och "a wise mans fear". Del 1 och 2 i en serie av 3. Jävligt bra fantasy, om man gillar sånt.:tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jahop, dags att uppa denna tråd.

Nu är det snart panik, jag har bara en timme kvar på Lee Childs "61 timmar" med Jack Reacher och jag har inget nytt att fylla mobilen med och jag kan verkligen INTE jobba utan ljudbok. Jag bygger dessutom badrum i ett hus där min internetmottagning är lik med noll så Spotify som nödlösning går inte heller.

Så, vad kan ni tipsa om? Zombies eller post-apokalyps i största allmänhet, grymma deckare, djupare böcker men inte av Hawkings, gärna inte svenska författare, inget av Child eller Connelly då jag har läst alla.
Fan vad svårt det ska vara att hitta bra böcker :mad:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
nja, inget tips i den genren tyvärr.

Har precis avslutat Conn Iggulden Stäppens krigare, om Djingis khan, klar bra,
ska imorrn börja med historien om Julius Caesar.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ceasar-serien är riktigt bra, jag gillar Igguldens sätt att blanda fiktion med riktig historia. Hmm, undrar om jag har läst Stäppens krigare i sin helhet, det måste jag kolla.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag lyssnar på American Sniper just nu. Kan väl inte säga att jag tycker den är bra men lite intressant är det att höra var som rör sig i huvudet på en professionell sniper.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Jahop, dags att uppa denna tråd.

Nu är det snart panik, jag har bara en timme kvar på Lee Childs "61 timmar" med Jack Reacher och jag har inget nytt att fylla mobilen med och jag kan verkligen INTE jobba utan ljudbok. Jag bygger dessutom badrum i ett hus där min internetmottagning är lik med noll så Spotify som nödlösning går inte heller.

Så, vad kan ni tipsa om? Zombies eller post-apokalyps i största allmänhet, grymma deckare, djupare böcker men inte av Hawkings, gärna inte svenska författare, inget av Child eller Connelly då jag har läst alla.
Fan vad svårt det ska vara att hitta bra böcker :mad:

Zombiepostapokalyps? Jonathan Maberry, "Rot and ruin" och "Dust and decay"...kan nog ha kommit fler i samma serie nu, men dom två är helt ok.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag lyssnar på American Sniper just nu. Kan väl inte säga att jag tycker den är bra men lite intressant är det att höra var som rör sig i huvudet på en professionell sniper.

Just ja, det var han som ställde in skorna för några veckor sedan väl? Ska tanka hem den genast.

Zombiepostapokalyps? Jonathan Maberry, "Rot and ruin" och "Dust and decay"...kan nog ha kommit fler i samma serie nu, men dom två är helt ok.

Jag har läst allt av Maberry, riktigt bra faktiskt. Det enda tråkiga med dessa författare inom genren är att de inte spottar ur sig lika mycket som tex Koontz eller King.

Jag klarade dagen åtminstone genom att hitta en olyssnad biografi, det blev Ozzy för hela slanten.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO