tips på en riktigt isande otäck skräckis?

death proof samt planet terror inga riktiga skräckisar men det har iofs inte gjorts en bra de senaste 20 åren

"I am Legend" är väl rätt ok oxå, kanske inte direkt en skräckis i mina ögon men funkar säkert på kjoltyget, om hon inte redan sett den.

Eller vad sägs om Gayniggers from Outer Space? Hon kommer bli fuktig så det sladdrar i trosorna

Som nämnts tidigare så är Jacob´s ladder en bra rulle, Silent hill spelet är baserat på scener ur den filmen. Hela filmen är obehaglig på nått sätt.

Du hade sett The grudge? Orginalet består av 3 filmer. (Även ringu 1,2 och "zero")

One missed call, den japanska versionen. Minns den som ruggig. (Uppföljarna är skräp!)

"Three extremes" 3 kortfilmer från skaparna av bla Ringu, one missed call.

R point. Utspelar sig under Vietnam kriget, skulle tydligen vara ett område i den vietnamesiska djungeln som oförklarliga saker hänt sen långt innan Vietnam kriget. Inte direkt ruggig men helt okej.

Silent hill spelet är baserat på scener ur den filmen. Hela filmen är obehaglig på nått sätt.

Hur fan kunde jag glömma den? En av mina favoriter bland skräckfilmer. Har nog mycket att göra med att jag gillar spelen skarpt. Vet inte vad folk som inte spelat spelen tycker.

Personligen tycker faktiskt att exorcisten är den äckligaste film jag har sett.

Rec tyckte jag mest var löjlig förutom i slutet. Den var ju helt vansinnigt förutsägbar så att det blev aldrig läskigt.

The Descent håller jag med om att den var helt galet obehaglig.

REC säger dom är läskig. Jag har sett den, men inget skrämmer ju mig

Och då kontrar jag med:
- Filmens titel skrivs ut som [REC] :fakta

En bra skräckis där spänningsnivån börjar på låg, övergår till seg, avancerar till creepy, makar sig vidare till smått läskig och avslutar med intensivt skräckfyllt.

Skräck är lixom komedier en förbaskat svår genre eftersom smaken är så otroligt delad men jag tyckte den var bra.

Är inget skräckfan så jag brukar inte lägga dem på minnet...

Tyckte att den japanska versionen av The Eye var bra.

Men jag gillade The Exorcism of Emily Rose och om man inte jagar ren skräck utan hellre vill ha en kalasbra rulle som ändå är inne å nosar på rysar-genren så gillar jag El Orfenato.

The Descent håller jag med om att den var helt galet obehaglig.
:fakta

Last edited:
Vi tittade på The Orphanage (2007) och tjejen hade mardrömmar några dagar efter detta, så är det att slippa sova själv kanske det är ett alternativ.

Men jag gillade The Exorcism of Emily Rose och om man inte jagar ren skräck utan hellre vill ha en kalasbra rulle som ändå är inne å nosar på rysar-genren så gillar jag El Orfenato.

:fakta

El Orfenato var riktigt bra, rätt creepy film som är läskig utan en massa splatter.
Sevärd!

REC var sådär, slutet var ju halvläbbigt men resten var inte direkt bäst. Knappt sevärd.

Jag såg att någon hade rekommenderat Eden Lake tidigare i tråden. Se förfan inte den rullen! Maken till mainstream "ute-i-en-mörk-skog-och-blir-överfallna-yada-yada" får man leta efter. Det enda pluset var väl att den var brittisk.

Dreggel gillade The Mist såg jag, och jag kan inte annat än att instämma. Grym rulle! Ångest får en helt ny innebörd. :gnissla

Hur fan kunde jag glömma den? En av mina favoriter bland skräckfilmer. Har nog mycket att göra med att jag gillar spelen skarpt. Vet inte vad folk som inte spelat spelen tycker.

Jag har spelat spelen men anser fortfarande att filmen är något av det sämsta som har spelats in. Ren dynga, men spelen är grymma.

Då skräckfilmsdiskussionen kom igång passade jag på att besöka www.filmtipset.se som är en kalasbra sida för alla filmälskare.

Kikade in på deras genrelistor och fasiken vad glad jag blev när jag upptäckte en liten katt bland hermelinerna på "skräckfilmslistan"...

På listan över de 50 bästa skräckfilmer fanns nämligen följande klassiker med: :rofl
[YOUTUBE-ID]-QRCKNoUgko[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S