Tips på handskar

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag har gjort totalt sopslut på ett par Dainese-handskar för över 2000:- på tre säsonger. De var slut redan efter två, men jag körde vidare med hål i handflatan av ren envishet och nu är det mer hål än handske på insidan.
Komfortmässigt och funktionsmässigt var jag väldigt nöjd med mina Dainese Ignition. Jag är alltså ute efter nya smidiga sport/race-handskar med bra ventilation, men med lite mer skinn i handflatan för att undvika att handsken slits ut på 2000 mil gatkörning utan något som helst annat slitage än gashandtag i gummi!

. Jag har korta fingrar men förhållandevis väldigt stor handflata, så Alpine Star-handskarna som jag kan få på mig har två cm luft utanför varje finger. Inte OK.

Svart-vita i färgen ska de vara, och absolut inga kinakopior. Bring on the förslag!

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Hej.

Har samma problem som dig med breda händer och korta fingrar.
Några handskar som sitter bra på mig och som är väldigt prisvärda, är Halvarssons racehandskar Dino.
Utpris på ca 1300-1500:-

Vet att MC-hörnan i Södertälje har dessa bland annat

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Jag har korta fingrar med och köpte ett par Sweep Tristan. Vita/svarta. Sitter riktigt bra och bra pris hos många på förra modellen (som jag köpte) För det släpptes en ny modell av Tristan nu i år tror jag. kostade 1195 innan, fick mina för 595. Prisvärt!

Bild:
LGTR-00_4013.jpg

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
köp Knox handroid! Wursta of the Wursta handsken!

Mina har hållt bra i 2 säsonger, dock ingen vurpa med dom. Bekväma som attan är dom också. typ 1500:- på FC-moto

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Är svårt nöjd med mina Astars gp tech, och mina nya Held Titan känns riktigt trevliga även de. :)

Rber

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2012
Hoj
FZ6-N S2, 2009
När vi redan är inne på handskar. Jag har tvärtemot ts; sjukligt långa fingrar men relativt små handflator. Om man pratar nummerstorlek så skulle en tia för handflatan och en tolva för fingrarna vara perfekt. Jag har därför kompromissat med en elva från Halvarsson, men blir mindre nöjd ju mer jag kör. Tips någon?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Du vill inte ha mer skinn i innerhanden utan bättre skinn. Typ kängru.

Prova Halvarsson Dino, har en passform som borde funka och riktigt god kvalitet. Klart bättre än A-stars racehandskar jag körde i jobbet förut.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kört med Knox Handroid en halv säsong. Håller än så länge samt att dom är väldigt sköna i kombination med bra skydd. :)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jag kör Held Phantom, Haft de några år och känns som nya fortfarande.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Hej.

Har samma problem som dig med breda händer och korta fingrar.
Några handskar som sitter bra på mig och som är väldigt prisvärda, är Halvarssons racehandskar Dino.
Utpris på ca 1300-1500:-

Vet att MC-hörnan i Södertälje har dessa bland annat

Tack. Jag har sneglat lite på dem. Det blir till att testa ett par och se om de sitter bra.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag har nog aldrig reflekterat över proportionerna på mina händer, men jag har 10,5 cm bred handflata (i höjd med tumvecket) och 9,5 cm långt långfinger. Jag kör med Halvarssons Apex, som iofs inte finns längre, men Tempel är snubblande lik. Grymt slitstarka handskar, dom har överlevt många vurpor och körning i alla väder :Bugar Dessutom har Halvarsson ganska bra priser :tummenupp

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Mt07-15
Ska man verkligen kräva att handskar ska hålla mer än 2000mil? Jag har alltid bytt av andra skäl så har aldrig slitet ut några.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag kör med Halvarssons Apex, som iofs inte finns längre, men Tempel är snubblande lik. Grymt slitstarka handskar, dom har överlevt många vurpor och körning i alla väder :Bugar

Jag körde Apex tidigare och trivdes men Dino sitter minst lika bra och har bättre skydd. Dessutom slets Apex ut i innerhanden efter 2-3 säsonger (vilket ändå får betraktas som ok). Dino håller bättre.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...