Tips på handskar

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Oki. Har bara frusit om nävarna en handfull ggr på bana och känns onödigt att ha något montera som används 2ggr om året. Men vi är alla olika.

Med tanke på vad en bandag kostar så är värmehandtag en god investering om det bara gör en enda dag lite trevligare tycker jag.

Vet att dom flesta inte resonerar som mig men det var kul när California Superbike School var på Kinnekulle för ett par år sedan. Det skulle testas div olika hojar under kursen och det regnade satan. Jag visade en av coacherna knappen för värmehandtagen på BMWn han körde och plötsligt ville alla köra den tunga, klumpiga BMWn isf sporthojarna.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Med tanke på vad en bandag kostar så är värmehandtag en god investering om det bara gör en enda dag lite trevligare tycker jag.

Vet att dom flesta inte resonerar som mig men det var kul när California Superbike School var på Kinnekulle för ett par år sedan. Det skulle testas div olika hojar under kursen och det regnade satan. Jag visade en av coacherna knappen för värmehandtagen på BMWn han körde och plötsligt ville alla köra den tunga, klumpiga BMWn isf sporthojarna.

Vi är alla olika och det är ju en del av det roliga. Kul att du trivs med värmehandtagen. Snart kommer väl stereon, uttagen för värmedressen och dricksvatten med finnas montera då? ;)

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Snart kommer väl stereon, uttagen för värmedressen och dricksvatten med finnas montera då? ;)

På vilket sätt skulle det göra mig snabbare?:confused:

Jag har ju en BMW, dom kommer med eluttag som standard

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Hoj
FireBlade Repsol
Köpte gamla modellen av Knox Zero på Lelles o är supernöjd! :tummenupp Brukar frysa som fan om händerna, men dessa var helt superb, både passform o värmemässigt. :yoparty Idag på premiärturen var det strålande sol, så jag vet inte hur de är när det regnar, men då brukar jag ändå inte köra hoj! :D

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hade oxå handflatehål på mina berik värstingar redan första säsongen.........köpte ett par till och samma där......

Nu kör jag med Racer, Sicuro,jäkligt sköna och håller bra
Höll hela förra säsongen och även en krasch, stukade tummen men det var inte handskens fel.....

Har med korta, breda nävar och de passar jäkligt bra.

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Yamaha R1 2003
Använder Held Titan. Finns dessutom i halvstorlekar!
Många smarta lösningar och bra material. Känguru och bl.a Stingrocka på vissa slitagedelar

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag är inne på mitt andra par
http://www.handelsboden.com/gp-p-997-c-119.aspx
Köpta efter en rekommendation i Bike efter ett test av lite olika handskar.
Det första paret blev stulet vid garageinbrott dec 2011. De hade då "rullat" ca 1700mil på mina hojar. Inget synbart slitage.
Nackdel: Inte varma.

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Här är min Handskehistoria so far :tummenupp

Första paret handskar jag köpte blev jag pålurad utav säljaren för man va ung och hade ingen erfarenhet av vilka grejer som va bra överhuvudtaget!

Sålde dessa ganska fort och köpte mig ett par Berik!
Dessa handskar är faktiskt väldigt prisvärda och har väl kört ca 2000 mil med dem utan större slitage! vet att jag fick gå och fixa en söm i ett finger hos skomakaren en gång i slutet men i övrigt är de hela och fina!
Används som passagerarhandskar idag!

Berik.jpg

Köpte nästa par Berik på BIKE-dagarna i trollhättan 2010 för 999:- vilket va ett bra pris för dessa handskar! Betydligt mer påkostade än mina förra, kraftigare skinn och skönare att bära!
Dock tycker jag de är lite svårknäppta ibland.. Har hunnit med ca 6-700 mil med dessa och känns fortfarande som nya!
Berik handske.jpg

Va dock och klämde på ett par Knox Handroid sist jag var ute och letade hjälm och kan säga på förhand att det blir ett par sådana nästa gång :brynad

knox_handroid_white_LG.jpg

Och för europaresan i sommar skall ett par Rukka Argosaurus inhandlas och utvärderas!

Rukka_Argosaurus_Waterproof_Gloves_Black_Lg.jpg

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Det blev ett par Dinosar från Hallmark eller vad de heter. Nej fan det är någon risig TV-kanal!
Halvarsons menade jag :)

Halva priset jämfört med mina förra, och dessutom med pungdjursskinn som ska vara skitsnabbt. De sitter inte riktigt lika skönt som mina gamla, men de är hela och sitter tillräckligt skönt för att förmodligen sitta skitskönt när jag kört in dem lite.

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Jag kör med sweep efter att ha provat lätt 100 handskar under ett par år. Har samma problem som du men till sist var det inget kvar och jag tvingades byta. Är nöjd med dem jag hitta till sist.

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Honda VFR800 07
Har precis gått över från ett par riktigt slitna Dino, till Lindstrands Arrax.
Arrax är lite jobbigare att få på sig, men de är mycket skönare.

BW

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...