lilltryne
Den modiga lilla grisen...
Nu har vi kollat runt en del coh nu står valet mellan en Audi a4 1.8 -96 och en Passat 1.8T -98. Prislappen har höjts till ca 50k. Någon som har några bra utslagstips dem emellan? Just nu verkar de båda bra.
lilltryne skrev:2192311Nu har vi kollat runt en del coh nu står valet mellan en Audi a4 1.8 -96 och en Passat 1.8T -98. Prislappen har höjts till ca 50k. Någon som har några bra utslagstips dem emellan? Just nu verkar de båda bra.
HenRRik skrev:2182801Bmw E34 325 med 24v vanossexan. Mer bil än så får du inte för pengarna! Riktigt trevliga att åka i och tar inte mkt soppa heller. Drar till varvbrytet på 5:an om man är envis =250 blås (mätaren)
sån ska jag ha snart!!
lilltryne skrev:2192311Nu har vi kollat runt en del coh nu står valet mellan en Audi a4 1.8 -96 och en Passat 1.8T -98. Prislappen har höjts till ca 50k. Någon som har några bra utslagstips dem emellan? Just nu verkar de båda bra.
Trots att passaten är 2 år nyare?Westfield skrev:2192960Tveklöst Audin, det är mycket bättre komfort o detaljkvalite!
Hur pass törstig?Dee_cati skrev:2193381Har ingen erfarenhet av audins bensinförbrukning men vet av egen erfarenhet att passaten är törstig!
lilltryne skrev:2193417Trots att passaten är 2 år nyare?
Hur pass törstig?
Berätta allt jag behöver veta!DarkDesmoRider skrev:2193708
Vill du veta mer så e de bara att höra av dig, är sedan 4 år vw mek så ös bara på med frågor.................
Inte 1,8 motorn va?DarkDesmoRider skrev:2193708Tja kör själv omkring på en Turbo Passat av 2001 års modell.
Den drar i allafall lätt runt litern....
lilltryne skrev:2193729Berätta allt jag behöver veta!
Tex: vilket miltal bör bilen ha, när kommer de stora servicarna? Vill ju inte köpa den o sen om 2 månader lämna in den på en stor service.
Någe speciellt jag ska inspektera om jag åker o kolla på en passat?
Kommer inte på några bra frågor nu, men som sagt, säg alla för o nackdelar du vet om den.
Inte 1,8 motorn va?
Ajdå, 1 l på den lilla motorn. Den inställsamma föräljaren sa 0,85-0,9. O i många blocket annonser ser man 0,65!DarkDesmoRider skrev:2193777Jo då ...turbo motorn ............finnas inte utan turbo......
haha, hade det felet på en 328, tog ett tag att fatta va sjutton som pågick! Trodde någon jävlades med oss när vi flera dagar i rad kom ut till bilen och alla rutor + takluckan var öppna! Spionerade på bilen sen och såg hur den helt av sig själv fick för sig att öppna allt! grrr...DarkDesmoRider skrev:Kolla att låscylindern förar dörr går lätt, dom har en tendens att fastna, vilket resulterar att rutorna kan öppna lite hur som helst.
lilltryne skrev:2193812Ajdå, 1 l på den lilla motorn. Den inställsamma föräljaren sa 0,85-0,9. O i många blocket annonser ser man 0,65!
Många bra saker att ha i huvet. Får nog ta o skriva ut det o ha med sig när man tittar på bilen. Ett av felen såg ja faktiskt på en bil vi tittade på igår, fjärren var paj. Dessutom var bromsen någe grymt svampig.
haha, hade det felet på en 328, tog ett tag att fatta va sjutton som pågick! Trodde någon jävlades med oss när vi flera dagar i rad kom ut till bilen och alla rutor + takluckan var öppna! Spionerade på bilen sen och såg hur den helt av sig själv fick för sig att öppna allt! grrr...
lilltryne skrev:2193812Ajdå, 1 l på den lilla motorn. Den inställsamma föräljaren sa 0,85-0,9. O i många blocket annonser ser man 0,65!
Motorn är mekaniskt samma 20 ventilare ........lilltryne skrev:2193954fan surt att de ska dra så mycket soppa då. Audin då? är den snålare?
DarkDesmoRider skrev:2193971Motorn är mekaniskt samma 20 ventilare ........
Känner tyvärr ingen som har en med den skittråkiga motorn .
Det är som sagt samma som turbon .ja då utan turbo dårå..........
Jag lovar dom där 25 extra som finns i turbon känns...
Är det bränsleförbrukningen ni är ute efter så titta lite på TDi motorerna/ diesel.
lilltryne skrev:2193980ACC är ett måste, kollar inte på några utan... Ja, den ska vara bensinsnål, jag ska pendla 14 mil/dag, iofs får jag milersättning av jobbet, men ändå.
Mmm, har sneglat lite på TDI:erna...
Vill inte ha en äldre, ska va nya snygga karrossen.
lilltryne skrev:2193980ACC är ett måste, kollar inte på några utan... Ja, den ska vara bensinsnål, jag ska pendla 14 mil/dag, iofs får jag milersättning av jobbet, men ändå.
Mmm, har sneglat lite på TDI:erna...
Vill inte ha en äldre, ska va nya snygga karrossen.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|