Tips på namn till en hanhund

Lotus & Tussen heter katterna här men lika ofta kattjävel eller kattfan och det funkar lika bra på båda :tummenupp

Norton !

Klockren för en engelsk vovve

appopå hundnamn , har en gammal polare som hade 2 vovvar , en brun och en ljus ... dom hette sonika "Brun Hund" och "Vit hund" ... fyfan vad jag garvade när han kallade in "Brun hund" :rofl

Norton, hade ja inte tänkt på!

Frun hade en omplacerings västgötaspets med ett fullständigt hopplöst kennelnamn. Fanskapet lyssande inte alls när man skulle kalla in den.
Tills tålamodet tröt och jag skrek "hunddjävel".
Då kom den som ett skott, glatt viftande på rumpan.
Hon trodde nog att hon hette det.

Väntar med spänning på vad bulldoggen får heta.

Frun hade en omplacerings västgötaspets med ett fullständigt hopplöst kennelnamn. Fanskapet lyssande inte alls när man skulle kalla in den.
Tills tålamodet tröt och jag skrek "hunddjävel".
Då kom den som ett skott, glatt viftande på rumpan.
Hon trodde nog att hon hette det.

Väntar med spänning på vad bulldoggen får heta.

Jag gillar hank. Inte sambon.
Jag gillar Rossi, sambon MM. Men kan ändå köpa Rossi, men helst valentino.
BÄGGE gillar Lotus.
Jag gillar Guy, inte sambon.
Bägge gillar Travis.

Sen kommer det ju upp namn som man inte tänker på.

BÄGGE gillar Lotus.
Bägge gillar Travis.

Stoner? :hihi

BÄGGE gillar Lotus.
Bägge gillar Travis.

Det tråkiga med Valentino är ju att det lär bli Valle i vardagen.

Personligen skulle jag föredra Travis framför Lotus, korta vokaler tycker jag underlättar vid exempelvis inkallning och Travis kan man korta ned till Trav, Lotus skulle ju bara bli en Tuss tillslut. :hihi

Det tråkiga med Valentino är ju att det lär bli Valle i vardagen.

Personligen skulle jag föredra Travis framför Lotus, korta vokaler tycker jag underlättar vid exempelvis inkallning och Travis kan man korta ned till Trav, Lotus skulle ju bara bli en Tuss tillslut. :hihi

Vale är mer rätt än Valle, då kan han ju heta Kjell;)
Tuss.. Den skall kallas de den heter :)

Namn på hanhund är busenkelt - du vill ha ett tvåstavigt namn där första vokalen måste vara hård. Det gör namnet lämpligt att vråla ut över fälten när din undermåliga träning ger sig till känna.

Således:
Bosse
Kalle
Affe
Olle
Tore

De ovan är inte mina förslag, utan bara illustrationer till varför den här formeln är så lämplig. Samtliga namn ovan kan även den mest otränade vråla med ofattbar frenesi och höras över otroliga avstånd.

Lycka till!

Vale är mer rätt än Valle, då kan han ju heta Kjell;)
Tuss.. Den skall kallas de den heter :)

Ja, alltså, har ni inga problem med långa namn så ska det ju inte vara något hinder, själv tycker jag att den typen av namn blir opraktiska, då de inte går snabbt och enkelt att ropa. Men alla har ju inte samma preferenser som jag. :)

Jag har änsålänge blivit betrodd att döpa vår kommande hanhund.

Rasen kommer ursprungligen frpn England (engelsk bulldog) men efter all missbildning upptog David leavitte en ny ras, olde english bulldog/OEB. Rasen är på nytt sönder avlad av stolpskott så nu heter hans hundar Leavitt bulldog. Bla bla.. Vi skall iaf ha en riktig hund med stamtavla från UKC och senare LBA.

Nå, jag ville ha en legende namn med inspiration från eng/USA. Helst Rossi, men de känns inte så engelskt, vale? Nja ja vet inte.. Sambon tycker valentino.. Men de känns inte så kraftigt som ja vill, även om han är min hjälte. Rossi är det som strår högst nu.

Namn som:
Barry Sheene
Guy Martin
Randy Mamola
Carol shelby
Jackie S
Lewis h
Lotus
James Hunt

Hank modey? Om man gillar californiacation, han skall användas i avel om det blir en bra hund;)

Tipps! Vad missar ja? Det blir endel av namnet och inte hela Barry Sheene

Kassta in andra namn med men de vore fint med en räser!

'Tips :brynad

Har den stamtavla, brukar hunden ofta redan ha ett långt och fint namn från uppfödaren. Men kör på nåt kort och kärnfullt som Dick... Passar det engelska påbråt likväl som könstillhörigheten. :)

Har den stamtavla, brukar hunden ofta redan ha ett långt och fint namn från uppfödaren. Men kör på nåt kort och kärnfullt som Dick... Passar det engelska påbråt likväl som könstillhörigheten. :)

Eller "Bill".
Låter engelskt, men taget efter Bill Nilsson.

Ja det har han och ja det lär han få. :)

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back