Tips på namn till en hanhund

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Mina 3 grannkåkar tillhör samma släkt och när jag flyttade hit så tyckte jag i flera år att dom var djävligt elak med äldsta gubben, det skreks till höger och till vänster, "Var fan är farsan!" farsan kom hit nu för helvete", "Farsan", "för helvete farsan".
Polletten föll ner när jag fick reda på att den lilla hunden som alltid sprang mellan deras kåkar hette Tarzan. :)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
När jag pluggade i Umeå för tusen år sedan hade jag en jägmästargranne med två jakthundar som han döpt efter kända massmördare. "Flink" och "Nero" - bägge dugliga jakthundsnamn även utan makabra kopplingar.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Borde han inte isf heta Winston?

+1 på Winston.

Eller Älskling. Det vore ju helt underbart att ropa "Älskling! Kom hit!", "Sitt vackert, Älskling!", "Rulla runt, Älskling!", "Älskling, hämta en öl!" och andra roliga kommandon. :hihi

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Min nästa blir nog en hanne.
Jag vill döpa den till Niklas. Bara för att den mest hunsade killen jag känner heter så. Synd bara att en annan jag jagar med, stor stark bonde också heter niklas.

Så det får väl bli Sakko eller något annat trist. Annars är Ove ett fantastiskt hundnamn. Lätt för barnen också.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Min nästa blir nog en hanne.
Jag vill döpa den till Niklas. Bara för att den mest hunsade killen jag känner heter så. Synd bara att en annan jag jagar med, stor stark bonde också heter niklas.

Så det får väl bli Sakko eller något annat trist. Annars är Ove ett fantastiskt hundnamn. Lätt för barnen också.

De låter lite fegt att INTE prova med Niklas?:hihi

Ove.. Tänker bara på solsidan.. Och den snåle fan blir ja bara trött på när ja tänker på:död

Hade ja haft en jakthund, clint!

Last edited:

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
De låter lite fegt att INTE prova med Niklas?:hihi

Ove.. Tänker bara på solsidan.. Och den snåle fan blir ja bara trött på när ja tänker på:död

Hade ja haft en jakthund, clint!

Med lite tur så vågar jag, för det är ett lätt namn att ropa. När man jagar nämns ju sällan hundens namn, mest hundförarens. Så det skulle kunna gå.
Men det är en jäkla krallig bonde:hej. Vägde in på 137Kg utan att vara fet, hängandes i viltvågen. Påminner om Samuelsson i kroppen, jag känner mej som en liten tanig pojk bredvid honom. Trots mina 100Kg.

Ove kommer ju från ett barns Vovve och skulle passa bra eftersom jag har småbarn.

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Med lite tur så vågar jag, för det är ett lätt namn att ropa. När man jagar nämns ju sällan hundens namn, mest hundförarens. Så det skulle kunna gå.
Men det är en jäkla krallig bonde:hej. Vägde in på 137Kg utan att vara fet, hängandes i viltvågen. Påminner om Samuelsson i kroppen, jag känner mej som en liten tanig pojk bredvid honom. Trots mina 100Kg.

Ove kommer ju från ett barns Vovve och skulle passa bra eftersom jag har småbarn.

https://www.youtube.com/watch?v=Ltvdsa31_lE

Gunvald?

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Va blidde det tillslut ? :confused::va

Igår föddes tre hanar och fyra tikar. SÅ, de blir lite lättare att "döpa" kräket när vi träffat han. Jag får inte döpa han till Hank, Guy eller andra "konstiga" namn.. Min sambo gillar lotus och Travis. Och jag Travis ev Rossi. Rossi vore ändå kul när han ändå är ju hjulen och Travis för att de är coolare:)

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Lite konstigt att läsa i inlägget tidigare att man kallar sin blivande hund för kräket.Pinsamt dåligt.Min Bulldog däremot för att gå vidare i ämnet var redan döpt till "Fonzie" och var ett år när jag tog över honom från en ledsen ägare som tyvärr inte längre kunde ha honom kvar.Och har man redan fått ett namn så är det bästa att hunden får behålla detta även om den byter ägare.Kompisen som "Fonzie" växt upp med var tydligen döpt till "Ozzie". :lol "Fonzie" själv tar i regel dagen som den kommer och snarkar så man får ha öronproppar i om man själv ska kunna sova. :crash

15s3qk5.jpg

Last edited:

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Igår föddes tre hanar och fyra tikar. SÅ, de blir lite lättare att "döpa" kräket när vi träffat han. Jag får inte döpa han till Hank, Guy eller andra "konstiga" namn.. Min sambo gillar lotus och Travis. Och jag Travis ev Rossi. Rossi vore ändå kul när han ändå är ju hjulen och Travis för att de är coolare:)

Alla tre förslagen ärju tvåstaviga och bra för en jycke men Rossi är ju snäppet bättre än alla andra.

Men en hanhund både kan och kommer att så varför inte döpa jycken till Sugkuki?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA