Tips...???

Mr.BIG

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2008
Hoj
Suzuki GSXR 750 -96
Hej där...!!

Har en GSXR 750 -96a som är ombyggdt till SF...! Vill få den att se lite mer modern och brutalare ut, är det någon som har några bra idéer på vad man kan göra...???

//Andreas

Bifogat

• Suzuki.jpg
    Suzuki.jpg
    63.8 KB · Visningar: 131

All-in!

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Fajjerbläjde...Igen!:)
Göra den lite mindre i bakändan med en typ 600rr bakdel och sen nån bukkåpa är vad jag skulle göra.

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Att byta ut röven (alternativt, fettsuga den som sitter på) mot något lite mindre gumpigt är ju givetvis en pryl som skulle göra väldans mycket för helhetsintrycket.

Trevlig knarr för övrigt!

EDIT: Ja jag skriver långsamt.

/perris

Mr.BIG

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2008
Hoj
Suzuki GSXR 750 -96
Göra den lite mindre i bakändan med en typ 600rr bakdel och sen nån bukkåpa är vad jag skulle göra.[/QUO

Var kan man få tag på magkåpor..?? Har sökt men hittar ingen passande min... Finns det någon liknande man kan bygga om kanske..???

SJOLLA

våga vobbla
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
Honda vfr 750f 1988
så skulle jag gjort!?

Skulle börjat med en bakdel från en aprilia Rsv mille, sen skulle jag nog lacka ramen delarna svart med massor av flakes i, så det gnistrar uta bara den.
Lyset fram blir från en Yamaha m3, Klä in alla synliga kablar/vajrar med fejkade stålomspunna slangöverdragen från mekonomen, Och slutligen kolfiber ljuddämpare, så skulle jag nog göra men det finns så många saker att göra på en hoj att det aldrig tar slut med byggandet, LYCKA till med hojen, längtar efter ett vackert slutbygge nu....:tummenupp

Göra den lite mindre i bakändan med en typ 600rr bakdel och sen nån bukkåpa är vad jag skulle göra.[/QUO

Var kan man få tag på magkåpor..?? Har sökt men hittar ingen passande min... Finns det någon liknande man kan bygga om kanske..???

http://www.streetfighters.nl/suz/suzuki.htm där hittar du nog mycket som kan hjälpa, sök sen på blocket,eller varför inte slänga ut en en sökning här på sporthoj! kör hårt!

Last edited:

All-in!

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2005
Hoj
Fajjerbläjde...Igen!:)
Ang magkåpan så är det nog bara att chansa på nån och sen bygga om den så den passar...sök på forumet eller fråga om nån har gjort det innan. tycker personligen att den kåpan som finns till Z1000 är riktigt läcker, vet dock inte om det är värt att börja bygga på.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Mitt recept för en cool fighter av din hoj:

-Pulverlacka ramen svart. Ta nedre delen av gaffelbene på samma gång.
-Byt bakdel och bakram. Lite svårare då man måste bygga om eller bygga helt ny bakram. En bakdel från GSX-R1000 K6/7 skulle bli riktigt snygg på din.
-Magspoiler. Köp någon tysk variant och anpassa sedan till din hoj.
-Byt framlampa mot en aggresivare variant.

Ekerholm

Guest
nä men vad kul med en gixxer... jag kör lika dan fast en 99a... och är oxå en fighter... som oxå ska byggas om mer specilelt röven på den är ju så stor... men jag ska kappa bort mycket på min sen... jag ska försöka öppna en tråd sj sen... jag har en massa ider... vi kan ju bolla lite ider med varandra sen... men jag tycker att du ska köra med beull xb fram lyse tycker det är ett snyggt framlyse... kan ju inte köra med alien lyse som alla andra ju..kolla länken där är ett sånt... http://www.blocket.se/vi/13858167.htm?ca=17_s lycka till..:tummenupp

Mr.BIG

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2008
Hoj
Suzuki GSXR 750 -96
nä men vad kul med en gixxer... jag kör lika dan fast en 99a... och är oxå en fighter... som oxå ska byggas om mer specilelt röven på den är ju så stor... men jag ska kappa bort mycket på min sen... jag ska försöka öppna en tråd sj sen... jag har en massa ider... vi kan ju bolla lite ider med varandra sen... men jag tycker att du ska köra med beull xb fram lyse tycker det är ett snyggt framlyse... kan ju inte köra med alien lyse som alla andra ju..kolla länken där är ett sånt... http://www.blocket.se/vi/13858167.htm?ca=17_s lycka till..:tummenupp

aha, va kul med en som är på samma spår..!! Skicka gärna över ¨ågra bilder så man kan se hur din ser ut.... Gött med ett bollplank....!!!

Ekerholm

Guest
ja visst kan vi ha bollplank... vi gixxer åkare måste ju hålla ihop.... jag startar en tråd imorn så kan du få se lite bilder på min sen... ser nästan ut som din gör nu.. jag håller på att leta efter lite grejer till min som jag kan köpa så jag kan börja bygga om... ska du laka om hojen med? färg isf? tyckte du om lyktorna på buellen?

Ekerholm

Guest
tjena... nu har jag startat en tråd... gå gärna in och kolla... figher gixxer heter den...

Ekerholm

Guest
tjena... har du satt på dina grejer än eller som du köpte till hojen..??? bestämt dig på vilken lykta du ska köra med?

Mr.BIG

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2008
Hoj
Suzuki GSXR 750 -96
Nu har jag fått på lite prylar....riktigt kass bild bara...mobilen...!!!
Rensat bort fula detaljer...mer ren...! Pulverlackat kopplings och bromshandtag, bytt handtag, sänkt framlyktan och instrumenten ( för att få den lägre ifram, väntar fortfarande på höjningsstasen till baken ), klätt om dynorna, bytt till diodblinkers, kapat av de fula "väskhållarstagen" på bakramen, stripes på fälgarna plus att jag testade lite nadra ställen....vad tycker ni...?????
Har beställt kromade kraschpuckar också..!!

Bifogat

• Nyare.jpg
    Nyare.jpg
    203.7 KB · Visningar: 80
Last edited:

Mr.BIG

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2008
Hoj
Suzuki GSXR 750 -96
tjena... har du satt på dina grejer än eller som du köpte till hojen..??? bestämt dig på vilken lykta du ska köra med?

Tja...!!

Funderar fortfarande på om det finns någon snygg, passande framlykta. Tycker faktiskt att denna är skaplig i vissa lägen.. Funderar på en vanlig Endurokåpa kanske...??

Dåligt sugen jag är på att skaffa körkoret nu.....kliar i mc-åkar fingrarna..!!

Ekerholm

Guest
Tja...!!

Funderar fortfarande på om det finns någon snygg, passande framlykta. Tycker faktiskt att denna är skaplig i vissa lägen.. Funderar på en vanlig Endurokåpa kanske...??

Dåligt sugen jag är på att skaffa körkoret nu.....kliar i mc-åkar fingrarna..!!

tjena tjena.. ser bara ut ju:tummenupp jaha du sitter i samma sits som mig heller inget kort än.. jag håller på för fult med det... hoppas jag har det innan sommaren kommer... ja det funkar väl det lysset men det finns många andra lyssen som är snyggare tycker jag iaf...

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!