Tipsa om BRA filmer som INTE ligger top 10 på bio / videobutiken / torrenttrackern

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200

Nä, det är inte den heller. Den här liknar väldigt mycket Kung Fu Hustle, med nån liten tjej som jag har för mig var skitsäker. Vill minnas att de i slutet slogs högt uppe på någon sorts plattform, men jag kan ha blandat ihop det med Kung Fu Hustle som sagt.

Filmen är sådär lite tok-rolig på nåt sätt.

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Den här är nog redan tipsad om, men jag chansar: Torrente. En spansk film om världens mest korrumperande polis som är alkad och har sina minst sagt egna vägar att gå vad beträffar polisarbete. Klart sevärd om man gillar plumpna skämt och under-midjan-humor.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Kollade nyss på "Blade Runner - Final Cut"... Jäklans bra film! Jäkligt bra!

Vill ni göra tjejen glad ska ni överraska med Cinema Paradiso. Grym rulle. Men en äkta "skratt-snyft-å-hålla-handen"-rulle så den ska ses tillsammans med en chey. Se den med grabbar är gay och att se den själv är patetiskt!

På lager till imorgon ligger Infernal Affairs och väntar i sitt fodral... Förlagan till The Departed.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Behöver tips

Denna filmtråd och era tips la grunden för en väldigt bra filmsamling. :tummenupp

Nu skall jag köpa lite mer film men denna gång vill jag ha tips om mer lättsamma/roliga filmer.

Filmsamlingen består av ganska mycket "tunga" filmer och i vintermörkret vill jag därför lätta upp stämningen lite så nu vill jag ha tips på roliga/lättsamma filmer som ändå håller hög kvalité.

För tillfället funderar jag på följande filmer:
* Hot Fuzz
* Garden State
* Station Agent
* Juno
* The Sience of Sleep

Amelie från Montmarte hade kvalat in men den har för många redan sett så jag låter den vara så länge.

Så:
- Ge mig era bästa tips på roliga/lättsamma filmer!

Filmer som man helt enkelt som gör att man är gladare eller mår bättre efter att filmen är slut än vad man gjorde innan den började.

Tänk på att de ska hålla en viss kvalité. Inga "Scary Movie"-rullar och annat skräp.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Kolla in "Reign over me" med Adam Sandler, dårå. Ljusår ifrån hans vanliga trams. Kanske inte den lättsammaste filmen jag sett, men ändå.

Tussilago

Jesus died so we could ride!
Gick med
1 Jul 2007
Göteborg(Tyvärr under ett gäng nötter som går inom
Hoj
GSX-R1000 K6
Kolla in "Reign over me" med Adam Sandler, dårå. Ljusår ifrån hans vanliga trams. Kanske inte den lättsammaste filmen jag sett, men ändå.

Håller med. Riktigt bra film! Kul att se Adam Sandler i en seriös roll och att han klarar det med bravur!

Kan även passa på att rekommendera "Taken" med Liam Neeson. Kul att se honom i en actionroll:tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ett hett tips är att hålla sig borta från "Station agent" samt "Juno". Visst, de går att kolla på men är totalt värdelösa. Och "Garden state" är inte ens sevärd, det är en sån film som gör att man vill lemlästa regissören.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Näää...Taken var inte bra alls! O inte Teeth. Inte the Contract för den delen heller.... Tropa de Elite, njaä den kändes väldigt avslagen.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Vill ni göra tjejen glad ska ni överraska med Cinema Paradiso. Grym rulle. Men en äkta "skratt-snyft-å-hålla-handen"-rulle så den ska ses tillsammans med en chey. Se den med grabbar är gay och att se den själv är patetiskt!
Jag hade i ett svagt ögonblick hyrt den där just för att göra flickvännen glad. Hennes kommentar efter fem minuter?

"Vad är det här för skit?! Stäng av och sätt på den där istället" (pekande på Kill Bill: Vol. 2.

That´s my girl :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...