Tipsa om BRA filmer som INTE ligger top 10 på bio / videobutiken / torrenttrackern

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Njaee :confused: I am legend var ju till förväntan sett en besvikelse.. Började lovande och med trevliga ljud- och bildeffekter i en förtrollande kuslig miljö för att sakta men säkert bli långdragen. Sen blir det lite nödlösningar till förklaring om varför en kvinna helt plötsligt funnits för att söka upp honom, och så lite action och tråkigheter för att man till sist, som vanligt, får de sista pusselbitarna berättade efter filmen.

1 2 3 4 5

(min åsikt)

Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Väntar med spänning på att Pans Labyrinth skall anlända här hemma! :) Den kan nog vara en höjdare..

Såg f.ö. Ninth Legion igår och den var oerhört bra. Fan vad skönt att slippa all Amerikansk-patriotisk krigsromantik för ett slag.... :tummenupp:

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
Säger en gång till då, Kill Buljo the movie är den roligaste filmen jag sett på länge.

Bifogat

• KillBuljo.jpg
    KillBuljo.jpg
    37.5 KB · Visningar: 419

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
En film som blev en riktigt besvikelse var Jarhead :gnissla

Va?

"A story: A man fires a rifle for many years, and he goes to war. And afterward he turns the rifle in at the armory, and he believes he's finished with the rifle. But no matter what else he might do with his hands, love a woman, build a house, change his son's diaper; his hands remember the rifle."

Sjukt bra film!

Fick mitt 2 skivors ex. av Pans Labyrinth igår :)

Vad är det för bonusmaterial..? Jag gillade den filmen.

Last edited:

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Vad är det för bonusmaterial..? Jag gillade den filmen.

Inte hunnit kolla så noga men det ska vara en duktig hög med intervjuer, hur den e filmad, animeringar, effekter, smink, jämförelser av scener, kommentarer etc.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Eh... den där har jag blivit så jävla trackad för. Blev stenhårt rekommenderad av den lokala skivaffären och KÖPTE hem den. Jag får fortfarande höra om den där för mina kompisar skrattade åt den och mig. Jag försökte hålla god min och ge den chansen men det gick inte. Den var RIKTIGT pinsam tyckte jag (speciellt när Defoe drog igång sin klassiska musik vid mordplatser). Det var som en parodi på Pulp Fiction eller liknande, fast utan att vara rolig. Vi slog av efter 1/3 och jag har inte sett mer sen dess. Efter det litar jag inte alls på IMDB.

Den har 7.8/10 i betyg nu och man ska nog läsa "hated it" också. Den här var spot on för mig. PS. Jag är 36 år och har förmodligen helt annan smak än nån som är under 20.

"Was this a 14 year old's middle school theater project? Just plain horrible, and I know Willem Dafoe hasn't had the greatest career ever, but he is a real actor, and I don't know why a real actor would ever waste his time in this straight to video junk.

Had to turn it off at the point when the two fall through to ceiling and shoot up the Russian mob including the fat guy who isn't fat and is wearing a very bad prosthetic(worse than the pregnant girl's from Lost).

I really wish you had to sign up with a credit card or something just to verify ages before you could rate a movie on IMDb, because 12 to 19 year olds should not be allowed to vote on movies. The ridiculous score this movie received and Tae Guk Gi are prime examples of the anonymous rating system gone wrong."

Vart förvånad då jag spånade igenom tråden och inte hittade
The Boondock Saints med william defoe, Sean Patrick Flanery och Norman Reedus.

http://www.imdb.com/title/tt0144117/

Me too. Den kändes väldigt average och jag var grymt besviken på slutet.

2 av min tips: Zodiac var skön men kanske är för mainstream. Trade var gripande och inget man ser för en yippie-kay-yey-afton. Gillade Shooter skarpt men då har jag lite vapenfetischist i mig. Sniper var också bra.

Njaee :confused: I am legend
1 2 3 4 5
(min åsikt)

Last edited:

sandstream

Guest
Snatch med Brad Pitt som störtskön irländsk zigenare och en hel drös med lustiga figurer kan varmt rekommenderas. Skriven och regisserad av Guy Ritchie.

Hur någon över 14 kan gilla Shooter är ett mysterium. En sån förutsägbar smörja :confused:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag är så jäkla svag för pang-pang och vapen men jag kan hålla med om att den var en Hollywood-produktion ut i fingerspetsarna. Snatch somnade jag faktiskt på, på bio, men det var länge sen. Jag är inte mycket för filmer där man ska sitta och skratta åt ultravåld dock (där är Pulp Fiction och liknande värre). Jag återkommer med nåt tips och ska sluta gnälla, är lite grinig för jag har kräksjuka nu.

Snatch med Brad Pitt som störtskön irländsk zigenare och en hel drös med lustiga figurer kan varmt rekommenderas. Skriven och regisserad av Guy Ritchie.

Hur någon över 14 kan gilla Shooter är ett mysterium. En sån förutsägbar smörja :confused:

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Såg f.ö. Ninth Legion igår och den var oerhört bra. Fan vad skönt att slippa all Amerikansk-patriotisk krigsromantik för ett slag.... :tummenupp:

Den var faktiskt bra, mycket strider :)

Är det nån som tipsat om Lord of war? Den är extremt cool tycker jag iaf.

Kan man inte göra någon lista i typ första inlägget eller nåt där man uppdaterar alla filmer som är värda att titta på så slipper man leta igenom hela tråden för ev några filmer...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Den var faktiskt bra, mycket strider :)

Är det nån som tipsat om Lord of war? Den är extremt cool tycker jag iaf.

Kan man inte göra någon lista i typ första inlägget eller nåt där man uppdaterar alla filmer som är värda att titta på så slipper man leta igenom hela tråden för ev några filmer...

Jag kan ta mig för att göra det... hinner inte just nu men jag tar å gör det inom kort... (idag eller i morgon med andra ord)

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
"A story: A man fires a rifle for many years, and he goes to war. And afterward he turns the rifle in at the armory, and he believes he's finished with the rifle. But no matter what else he might do with his hands, love a woman, build a house, change his son's diaper; his hands remember the rifle."
Sjukt bra film!
Hehe ja till viss del är den riktigt bra men jag är besviken över att det inte blev mer action utan mest snack.

Black Hawk Dawn är en av dom mest sevärda "krigs"filmerna som gjorts, personlig favorit:)

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
* Rescue Dawn
* Man bites dog Europeisk, men inga män som har förhållande till stenar A camera crew follows a serial killer/thief around as he exercises his craft. He expounds on art, music, nature, society, and life as he offs mailmen, pensioners, and random people. :D

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Mitt tips e att vaska fram lite guldkorn på IMDB's Top 250-lista.

Visst..., mycket har man sett och många filmer hamnar där bara för att dom är nya. Och vissa placeringar är helt ofattbara. T ex att Toy Story ligger före Scarface :lol

Men det går att hitta fantastiska mästerverk som är milstolpar i filmhistorien. Ska precis börja kolla på 12 Angry Men från 1957 som jag tror är blytung!

Riktigt bra filmer växer inte på träd. Man måste göra dom själv - RoLLER

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jag vill tipsa om 30 days of night som var överraskande bra faktiskt. Men det kanske jag inte fick skriva. :gnissla

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept