Teddy skrev:
2451148 Åh så underbart, en måndagkväll i garaget. Fukta kedjan, lägga en faderlig hand på förgasarna, troka av visiret, räkna lite på luftdensitet, justera spelet på kopplingshandtaget, torka av bromsskivorna, blanda lite premix, trycka in en nagel i däcket, polera ljuddämparna. Mysmek är det bästa. Eftersom du ligger på VIP-listan i Nordgrens mobil ska jag bespara dig mina råd. En sak bara. Glöm inte milkshaken.
Hehe, fick mycket tips av Henrik och Anders i helgen och allt är dokumenterat med kameran.
På programmet står kedjejustering, rengöring av kedjesmörja
, smörjning av leder, slipning av airbox, inspektion av skruvar som kan bytas mot mer lättmekade (Philips (borde förbjudas) till insex), byte av kuts, däcktryckskontroll (nu tjuvläcker Dunlop också tydligen
), mäta bensinslangsdiameter för inköp av snabbkoppling så jag slipper klämma sönder fingrarna på trådklämman, lite safety wire-tricks, skaka tanken mest för att det är skoj, allmän rengöring och beundran.
Jag ska försöka hinna med dina punkter också men ingen milkshake förrän efter träningen. Det är nackdelen med att stå över träningen Teddy.